///Mysild Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 vet ikke om denne har blitt tatt opp enda... lurer på når nordmenn skal lage noe heftig http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538942 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 først svenskene med Koenigsegg CCX så danskene med denne Zenvo og norge med super bilen buddy mange flinke norske bilbyggere der ute men spørsmålet er jo om noen har økonomi og sponsor nok uasett tviler jeg på noen nordmenn lager superbil i økonomi krisa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Ikke glem norske FYK! Ikke en superbil, men heftig nok samtidig som den er fremtidsrettet. En stund siden det har vært noe nytt om den, men så da lovende ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Artig, synes mange elementer ligner litt på andre. f.eks. Fronten/grillen ligner litt på Maserati og Aston Martin, og på siden foran litt fra nyeste Audi RS eller S-line, mens panseret minner meg om Lotus Elise, og midtpartiet (cockpiten) litt fra Koenigsegg. Men ingen tvil om at bilen var stilig fordi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Ikke glem norske FYK! Ikke en superbil, men heftig nok samtidig som den er fremtidsrettet. En stund siden det har vært noe nytt om den, men så da lovende ut.. denne har ikke jeg hørt om faktisk lite google søk så fant jeg film http://www.aetek.no/images/MasterFYKWEB.wmv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Var jo en stillig rakett det der. Syntes Zevo så grisesinna ut i fronten så det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Tror det var i ViMenn Bil jeg leste om FYK første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Må ikke glemme stoltheten til norsk bilprosuksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Zenvo SV1 så rå ut. Og kommer sikkert til å koste mye. Den norske FYK'n så rett og slett ikke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Må ikke glemme stoltheten til norsk bilprosuksjon Jeg skulle gjerne ha tatt imot en Troll jeg. Ikke noe er som et glasfiberskråg uten dempere, drevet av en totakter. Angående danskenes prosjekt så har de fortsatt til gode å faktisk lage den. Det popper opp nye superbil-fabrikanter annenhver uke, men det blir sjeldent noe mer enn store ord ut av det. Jeg er med andre ord ikke helt overbevist enda, men det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Nå var jo alt klappet og klart da Galro, Manglet kun kaross delene. Så når de er skrudd på har du ikke lenger tilgode og se den bilen. Fordel og lese det som står på linken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Må ikke glemme stoltheten til norsk bilprosuksjon På mange måter er designet ganske futuristisk i forhold til at den ble produsert så tidlig som i 1956. Det er mye SAAB 92 (1950) i designet, men coupén virker luftigere med større vinduer og bilen er tydelig designet for å være praktisk fremfor vakker. Motoren fra Gutbrod (en to sylinder vannkjølt totaktsmotor på 700 cm3 som ytet 30 HK) er heller ikke helt ulik SAAB´s tilsvarende alternativ. Bilen veide kun 700 Kg og med tanke på datidens hastigheter var 30 HK tilstrekkelig for en alminnelig bil. Hvis finansieringen hadde vært på plass er det mye som tyder på at gutta fra Telemark på midten av 50-tallet hadde hatt en fair sjanse med Troll. Problemet i Norge er at vi mange ganger tenker for smått... vi må ha visjoner som f.eks Eyde og Birkeland hadde med Norsk Hydro. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=3 ... yde#379171 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snabbast Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Fyk så ikke mye bra ut, den får fyken av meg (hoho:P) men så har vi jo Think da! den danske var rå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Fyk så ikke mye bra ut, den får fyken av meg (hoho:P) men så har vi jo Think da!den danske var rå! Så var det det med å ha på seg 2008 briller når man kikker på over 50 år gamle konstruksjoner... det blir bare tullball. BMW 501/501 kom på markedet i 1952 og selvom den ultimativt fikk en 3168 cm3 stor V8 er det liten tvil om at designet allerede var gammeldags ... derav kallenavnet "Der Barockengel" eller Barockengelen på norsk. Citroën DS som kom på markedet i 1955 var som et romskip i forhold... aldri har en bilmodell vært mer moderne... BMW 501/502 anno 1952 Citroën DS anno 1955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Og nå har amerikanerne oppdatert SSC ultimate aero. 1287 hk og 434km/t. Men ingen som slår POLLY 407 km/t i regn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå