tomerikk Skrevet Februar 10, 2010 Share Skrevet Februar 10, 2010 Det kan du om du har den der. det varierer litt med utstyrs nivå men de fleste har den i klimapanelet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2010 Ja, okei. Jeg har hvertfall K-busen i klimapanelet. Demonterer og ser om jeg ser blå/rød ledning i klimapanelet. Takk for hjelp... igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 12, 2010 Forfatter Share Skrevet November 12, 2010 Må ha opp denne igjen da jeg monterer setene for fullt nå i bilen.. Har jeg forstått WDS (Wiring Diagram System) riktig hvis de røde pilene peker på pin'ene i bryterpanel kontakten og de blåe pin'ene til setekontakten? Dvs. at f.eks PIN 10 fra bryterpanel skal kobles til PIN 16 i setekontakt? og PIN 1 skal kobles til PIN 25 i setekontakt, right?? osv osv? Da får man jo følgende skjema for setene; Aktiv sete sjåfør: pin 11 fra bryterpanel til pin 16 i setekontakt Aktiv sete passasjer: pin 10 fra bryterpanel til pin 16 i setekontakt Varmesete sjåfør: pin 1 fra bryterpanel til pin 25 i setekontakt pin 12 fra bryterpanel til pin 23 i setekontakt Varmesete passasjer: pin 13 fra bryterpanel til pin 25 i setekontakt pin 22 fra bryterpanel til pin 23 i setekontakt Er det noe mer som trengs her da? K-bus: pin 21 fra bryterpanel til lik farget ledning i klimapanel. (?) Rollo i bakrute: pin 14 fra bryterpanel til pin 1 til rullgardinkontakt (signal opp) pin 15 fra bryterpanel til pin 3 til rullgardinkontakt (signal ned) pin 20 fra bryterpanel til pin 5 til sikringsbeholder i hanskerom (?) Se vedlagt bilde. Innspill el. likn mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 13, 2010 Forfatter Share Skrevet November 13, 2010 Ingen som har brukt WDS og kan bekrefte / avkrefte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 13, 2010 Share Skrevet November 13, 2010 Det logiske ville jo ha vært slik du beskriver det, helt klart. Kan ikke skjønne at de skulle ha gjort det på en annen måte. Har ikke sjekket dette selv, men vil sterkt anta at det er slik du beskriver det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 13, 2010 Forfatter Share Skrevet November 13, 2010 Ja, jeg vil jo igrunnen tro det. Har en bekjent som jobber på Stenshagen, så tror jeg forsøker å høre med han til Tirsdagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Denne må jeg nesten følge med på, i tilfelle du får det til og fungere 100%. Da blir det veldig aktuelt og kjøpe justerbare elektriske seter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2010 Får dette til å fungere 100%. Mangler bare noe småtteri så er varme og aktive seter oppe og går! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2011 Tomerikk eller bmw pat @ Når setet er koblet opp mot bryterpanelet og P-bus, hva mer må kobles for at både varmeseter og aktive seter skal fungere? I bryterpanelet (pin 7) er en strømførende ledning til bryterpanelet. Jeg går utifra at denne MÅ kobles opp i bilens sikringspanel for at det skal bli noen reaksjon i setene? Det er vel denne som tilfører strøm til bryterpanelet slik at den kan utføre de ønskede operasjonene når man trykker på knappene? Pin 19 - som er jord er allerede brukt i forbindelse med den tidligere ASC knappen, så jording finns det allerede på panelet. Noen input..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Januar 20, 2011 Share Skrevet Januar 20, 2011 Bare for å si det fungerer nye varmeseter perfekt med gamle brytere uten omprogramering. Aktive seter er ett problem.Men nå har jeg satt opp en oversikt på koblingene til det nye panelet ditt. Pin nr. Beskrivelse. 1. Varme element førersete 2. Sikring asc 10A fra pinne 5 på gammel bryter 3. lysmodul fra pinne 2 på gammel asc bryter 4. Brukes ikke 5. -----"------- 6. -----"------- 7. Sikring til setevarme Nr f32 25A 8. PDC kontrollampe 9. PDC av/på 10. Aktivt sete Pass. 11. Aktivt sete Fører 12. Temp. sensor varme førersete 13. Varme element pass.sete 14. Rullgardin opp fra pinne 6 på gammel bryter 15. Rullgardin ned fra pinne 3 på gammel bryter 16. Signal ASC fra pinne 3 og 6 på gammel bryter 17. brukes ikke 18. Brukes ikke 19. Jord 20. fk. sign. rullgardin (ikke på gammel) 21. K. Bus. (kan hentes fra radio eller klimapanel, samme farger) 22. Temp. sensor varme pass.sete 23. Sikring Rullgardin 7,5A fra pungt 4. på gammel bryter Pinne nr.7 må kobles som det står over for å få varmeseter til å virke, Aktive seter må programeres/aktiveres i grunnmodul før de virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2011 Ah, flott. Men da holderdet kun å koble til k bus for aktive og pin 10/11 til pin 15 i setene og så aktivere. Takk for hjelpen igjen. Har du gjort dette i din bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Det skal være alt du trenger. Jeg hadde planer om det samme i min bil, men kjøpte heller interiør med el/mem. sportseter fra denne Alpina D10. http://www.alpina-archive.com/?p=1197 Da kunne jeg bruke gamle brytere til varmesetene. Jeg hadde manuelle seter fra før så jeg måtte legge opp strømtilførsel fra sikringsboks i hanskerom, k-bus for memory og ledningene fra memory knapper til vindusmodul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 Jeg har bare koblet opp passasjersetet (for å gardere meg med sjåførsetet), men her skjer det ingenting. Kan det være så enkelt som at sjåførsetet også må kobles opp for at det skal fungere (virker jo ulogisk siden de kobls opp til "hvert sitt"?)...? Eller kan det være at både varmeseter og aktive seter må aktiveres i grunnmodulen siden dette ikke eksisterer i bilen fra før av? Jeg har koblet opp følgende for passasjersetet: Tykk brun i setekontakt til jord i bilen Tykk rød/blå i setekontakt til + på batteri (tanken er å flytte den opp til sikringsbeholder hvor den skal være når jeg fikk det til å fungere) K-bus (hvit/rød med gule prikker) fra pin 21 i bryterpanel til lik farget ledning i klimapanel P-bus (rød/blå med gule prikker) fra pin 15 i setekontakt til lik farget ledning i stereo Pin 16 i setekontakt til pin 10 i bryterpanel (gul/blå) aktive seter Pin 25 i setekontakt til pin 13 i bryterpanel (hvit/grønn) varme seter Pin 23 i setekontakt til pin 22 i bryterpanel (hvit/brun) varme seter Pin 7 i bryterpanel til plass 30 i sikringspanel (rød/blå) Er det noe jeg har manglet å koble opp...? Alternativt noe som må gjøres om..? tomerikk..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Uten at jeg har sjekket noe men kommer tilførselene inn i toppen på alle kursene i hanskerom å går ut til forbruker nede? Samme hva man stjeler fra over på ny kurs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2011 Forbruket til seter og bryterpanel (inkl. ASC) er hentet fra handskerommet. Deretter er alt kjørt fra bryterpanel til seter og K/P-Bus.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå