Gå til innhold

Bytte av seter i E39

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Forbruket til seter og bryterpanel (inkl. ASC) er hentet fra handskerommet. Deretter er alt kjørt fra bryterpanel til seter og K/P-Bus..

Har lest igjennom hele tråden. Er det sånn og forstå at det har tatt over 2 år å få in el-seter i bilen din, og fremdeles er det ikke i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forbruket til seter og bryterpanel (inkl. ASC) er hentet fra handskerommet. Deretter er alt kjørt fra bryterpanel til seter og K/P-Bus..

Har lest igjennom hele tråden. Er det sånn og forstå at det har tatt over 2 år å få in el-seter i bilen din, og fremdeles er det ikke i orden?

Setene har jeg ikke hatt i to år, men det er riktig at varmesetene og aktive setene ikke er koblet opp. Man vet jo - så fremt setet fungerer så tar det meste andre unødvendige funksjoner tid.. At alt ikke er i orden på en gang kan selvsagt også ha andre årsaker som sykdom.. Dette er jo forsåvidt irrelevant iht. trådens opprinnelse.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Drar opp igjen jeg folkens.

Kjøpt meg sports stoler med memory. Trenger ikke å få Memory funksjonen til å virke, men har jeg skjønt det riktig at man trenger bare 12V for at elektriske delen(e) skal funke?

Edit: Legger til et par bilder.

DSC_0334_zpsdeec52d3.jpg

DSC_0335_zps56dc4990.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men:

Power for the seat was routed under the carpet, along the side under the plastic door trim, and under the backseat to the passenger side where it follows the battery mains running through a rubber grommet into the trunk. I couldn't find an easy route into the front fusebox under the hood, so I'm going to run power for all four (two front seats, two rear seats) seats to the trunk fusebox (7.5A per seat, same as factory).

så det ser ut som han gav dem direkte strøm, rett på en av/ på knapp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar denne opp enda en gang!

Driver å bygger om til elektriske seter men sitter litt fast her..

Ledninger jeg har på førerside:

Hvit/gul

Hvit/blå

Gul/Oransje

Oransje og brun

Hvor er P-bus? Altså rød/blå.

Passasjer sida:

Hvit/gul

Hvit/blå

Hvit/Rød

Svart/brun

Gul/Oransje

Lilla/grønn

Hvor er P-bus? Altså rød/blå.

Disse ledningene er lednigsnettet som sitter i bilen

Er P-bus et must for å få setene til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...