S.Arnesen Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Ble litt mye å sitere syns jeg, så klippet det bort Edith: noe som ikke kom med, så ble litt mangelfult, dermed slettet jeg litt av innlegget... Personlig skulle jeg gjerne hatt en Boxster (visste ikke at det var en s inni der ), dog 911 er min favoritt Porsche. Det at 911 er slagskipet til Porsche er det nok mange grunner til, men det overskygger ikke det faktum at boxsteren er en utrolig god sportsbil/roadster som etterlater de fleste konkurenter stående på målstreken... Var det ikke Fifth gear som kåret boxsteren til "All time greatest roadster"? Edit: test av Fifth gear angående Boxster vs z4 Del 1: Del2: http://www.youtube.com/watch?v=huJEPjq5pNw
Hawkon88 Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 eriklepe: Jeg husker sikkert feil. Dårlig triks å skryte på seg 0,5liter slagvolum- på en bil som ikke er min. Helt sikkert 3,0liter da. mener det var 264hk, men ikke skyt meg om jeg tar feil.Ellers så tror jeg du prøver greit å sno deg unna at du ikke liker den ekstra oppmerksomheten du får i en gullfarget bmw 2seter cab og at "alt handler om kjøreglede". Gull og rød er vel kanskje de fargene i verden som skriker mest posør i mine øyne. Gjelder forøvrig cab også. Og ikke si at du ikke liker å posere, hvorfor skal du ellers ha bilde av penisforlengeren din i avataren? Du viser jo mer enn nok andre forumbrukere hvilke biler du har og har hatt i avataren? Kanskje litt for å vise seg fram det og? skryte på seg? at du ikke vet hva slags motorer z4 egentlig har viser at du overhodet ikke har innsikt i denne modellen. Var det jeg ville frem til. Jeg kjøper ikke en bil for flere hundre tusen for å flotte meg på byn. Da ville jeg kjøpt armanidress og kjøpt gullchampagne til hele utesteder. Sølv og sort er for min egen del kjedelige og konservative "farge"valg, og synd om man blir stemplet som posør fordi man faktisk vil ha farge på bilen. Vil vise meg frem siden jeg har bilde på avataren? Er du på druen i dag eller? Dine inlegg begynner smått å bli irriterende faktisk, det lyser drittunge lang vei av deg her. Jeg sier ikke at målet ditt er å flotte deg på byn. Armanidress og champagne, og mazda 323, hadde hvertfall fortalt at du liker å flotte deg- og kjøpe deg venner, men ikke at du liker biler. At du velger en farge for å skille deg ut fra mengden, enten det er fordi du syns sølv og svart er kjedelig, eller fordi du vil ha en gullfarget bil- vet du best selv. Nei- jeg har ikke innsikt i z4. Annet enn at jeg syns det er en fin disign messig 2seter.
Bimmerhansen Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Ville heller hatt S2000 enn Z4, men er mye anna gøy på markedet Z3M M3 GT M3 tro meg,. s 2000 med v-tech vil du ikke ha, den går som en dass nedentil og den lyden går deg på nervene etter 2 uker! kjøp z3 m roadster:D
Hawkon88 Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 poenget mitt er ikke hvilken av bilene som er best, poenget mitt er hvilket stempel du _kan_ få dersom du blir sett kjørendes rundt i noen av disse bilene. og et poeng til gunnar, trådstarter hadde vel heller kjøpt 911 hvis han hadde hatt/tatt seg råd?
Der Barockengel Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Og ikke si at du ikke liker å posere, hvorfor skal du ellers ha bilde av penisforlengeren din i avataren? Du viser jo mer enn nok andre forumbrukere hvilke biler du har og har hatt i avataren? Kanskje litt for å vise seg fram det og? Avatarer er viktige. Ikke bare hva de viser, men på hvilken måte. Selv bruker jeg alltid avatarer og signaturer til å danne meg et inntrykk av den jeg diskuterer med. Hvordan boxster skrives, driter jeg 100/0 i, Det er du selvsagt i din fulle rett å gjøre, men ikke noe jeg ville anbefalt, siden noen - uten at jeg mener det er skjedd her - gjerne vil dra den forhastede slutningen at den som ikke alltid sørger for at alle egennavn er skrevet 100% riktig hele tiden, ikke vet nok om emnet til at det er verd å ta dennes synspunkter 100% alvorlig.
eriklepe Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 kjøper man bil for å bli sett er det jo mye billigere å kjøpe noe slikt http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Da slipper man å betale ekstra for kjøreegenskaper, kvalitet osv.
eriklepe Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 poenget mitt er ikke hvilken av bilene som er best, poenget mitt er hvilket stempel du _kan_ få dersom du blir sett kjørendes rundt i noen av disse bilene. Tenker man på det når man kjøper bil er man FEIG.
marararius Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 kjøper man bil for å bli sett er det jo mye billigere å kjøpe noe slikt http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=LinkDa slipper man å betale ekstra for kjøreegenskaper, kvalitet osv. Bra gjennomført var den hvertfall.. Så ikke ut som om det var noe slurv noen plasser.
eriklepe Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 nei bilen var grei den, poenget er at det er en show off bil.....
Inline six Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Ville heller hatt S2000 enn Z4, men er mye anna gøy på markedet Z3M M3 GT M3 tro meg,. s 2000 med v-tech vil du ikke ha, den går som en dass nedentil og den lyden går deg på nervene etter 2 uker! kjøp z3 m roadster:D Så sinnsykt enig i det. S2000 er ufattelig irriterende i vanlig trafikk da den er lat som en gammel Volvo 240 med b21 forgasser før den når 6500rpm. Ganske kul over 6500rpm, men da har du allerede passert fartsgrensa hvis du ligger i andre gir og motoren støyer noe vanvittig inne i bilen. Ruster ganske fælt gjør de også.
hagenisse Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Hagenisse:Hvordan boxster skrives, driter jeg 100/0 i, da jeg syns de bilene er stygg, og jeg liker egentlig kun porshe for stortsett sportslig disign og kjøreegenskaper. Mange måter å skrive Porsche på også ser jeg, men nok om det.. Jeg forstår overhode ikke hvorfor du kaller dette argumentet piss. Hadde du hatt 4millioner i årslønn, og skulle hatt deg en porche roaster, skulle jeg slikket rangeroveren din rein hvis du valgte boxster istedenfor 911. Porsche har bare en roadster - boxster. 911 er noe annet, den har f.eks baksete. Skal ikke se bort i fra at mange kjøper bil kun for å vise seg frem, men jeg tror da et det finnes en og annen entusiast der ute som kjøper bil av ordentlige grunner. Forresten måtte du nok ha slikket i vei hvis det var meg - cayman foran tilsvarende priset 911 anyday. Vet ikke med dere, men i mine øyne er sannsynligheten for at vedkommende som kjører z4 er bilentusiast større, enn vedkommende som kjører s2000. Det tviler jeg sterkt på! S2000 er en mye mer kompromissløs bil enn Z4, og jeg tror kun bilentusiaster setter pris på det den har å tilby. Skal man bare ha en cruisecab finnes det mye annet.. At S2000 er ufattelig lat under 6500 er jo bare tøys. Det er bare enorm forskjell fra der og over. Den er jo fortsatt raskere enn vanlige biler selv om man legger inn girskiftet der bilknuppen mener man bør gjøre det. Lyden av hylende firere overgår glatt den sløve sangen til bmws seksere.
Inline six Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Joda S2000 er lat under 6500rpm. så d så
Espen M33 Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Dette ble en interesant tråd.... Hawkon88: Er det mulig å være så innsnevret? Går det virkelig an å mene at det ikke eksisterer bilentusiaster som faktisk mener Honda er tingen? Argumentene dine så langt må være de mest vannvittige jeg har sett så langt i år! De fleste jeg har møtt som eier en S2000 har kjøpt den bilen pga dens egenskaper. Den er mer kompromissløs enn både Z3,Z4 og Boxster. Den er gjennomført bygd som en sportsbil. Den er lav, man sitter lavt i den, den er trang, stiv, bråkete, ukomfortabel etc etc... Men byr man den opp til dans så skal jeg love deg at den leverer! Hvilke andre personer enn akkurat bilentusiaster er det som gidder å kjøre rundt i noe sånt? Og nei: Ikke alle som er stinne av penger vil på død og liv velge Porsche 911 turbo foran alt annet. Det er nok en idiotisk teori. Orker ikke en gang å utdype hvorfor.
[space] Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Mange interessante meninger her Saltkjelen: Har sett på den z4'en du la inn bilde av her selv. Eieren jobber på Bilia (tidligere Tronrud) Den har ligget ute en god stund nå. Litt for høy pris for min lommebok, men den er nydelig med den senkingen og de felgene. Husk også å eventuelt sjekke prisen på lys med hvite blink til z4. De er grisedyre! Såpass at det fort blir billigere å kjøpe en bil med hvite blink, uten senk og felger, for å kjøpe det nytt, i forhold til å kjøpe en bil med fete felger og bytte blinkerne.
milhouse Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 For min del er det egentlig kun to alternativ. Og de er s2000 og z4 dersom jeg bare hadde hatt disse tre potensielle. Dette fordi boxteren er fattigmanns porshe. dvs, skal man ha porche, og man velger boxter- så valgte man boxter, fordi man ville ha porche, og ikke hadde penger (til en 911) De som skal ha porche, og har penger kjøper aldri boxter. De kjøper 911.ang s2000 og z4- kommer det litt egentlig an på hvilken bil du vil bli sett kjørendes rundt i. japse- og med dertilhørende "jeg hadde lyst på sportsbil, men er egentlig ikke bilentusiast- så valget sto mellom denne og pugeot 307cc" stempel. og da står man igjen med z4, og kan si- grunnen til at jeg kjøpte z4 og ikke s2000 eller boxter, er fordi jeg er bil/bmw entusiast, så valget var enkelt. dessuten så er jo z4- etter min mening, et mye mer smykke av en bil, hvertfall coupeen (pga utseende) enn hva noen av de andre kan drømme om å bli, med mindre de plutselig kaller seg 911, eller nsx. For all del, selvom z4 kanskje er den svakeste bilen når det kommer til fakta for prestasjoner, så er bilene i denne gruppen såpass penisforlengere, at porshen og s2000 som (utifra fakta gitt i denne tråden) går bedre enn z4en, spolerer den ekstra potensielle kjørefølelsen fordi bilene er "feil" å ha pga stempelet de gir. (pikken er allerede såpass lang og stor, at det ikke er det som teller lengre, men utseende og utforming) Mye av følelsen jeg kan tenke meg de bilene gir sjåføren (hvertfall hva jeg kan tenke meg til) er en selvgod posør følelse. Jeg trekker en parallell til det som teller i en fitnesskonkurranse er hvor bra en ser ut (markert/disign) og ikke styrke og faktiske prestanda. Og disse bilene gir nok difinitivt mye mer kjøreglede enn hva min fissne combo gjør, så er vel egentlig mer poteto og potato, og hvilket utseende på poteten du velger. Jeg har forresten sittet på med z4 3,5l. coupe JÆVLIG kul/gøy bil. Og for min del så hang den mer enn godt nok for min del i svingene med m understell. 3.5 liter? Det har jeg aldri hørt om. @ballaknalle: Det aller viktigste med z4 er at det er rekke sekser og at den har m-sportsseter. Ikke de du viser til først Alfa omega. Boxster er jo også veldig moro! Si fra hvis du lurer på noe vedrørende utstyr og diverse. Personlig synes jeg dette er den mest attraktive på markedet. Koster vel ca 10 000 å bytte fra orange til hvit lys! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15461025&sid=xz2cab5e8Gz381797&WT.svl=Link hva med denne, har ligget ute LENGE. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14590617&sid=xz2cab5e8Gz381797&WT.svl=Bilde bare å bytte potta eller sette på en ordentlig DTM potte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå