Hawkon88 Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Fredrik og Mr. Silver. Dere betyr ingenting i livet mitt, mer enn at dere kommer med kloke ord av og til her inne. Så om jeg mister evt. ALL respekt og blir bannet fra forumet- så får det være. Derfor jeg tok sjangsen for å lage irritasjon blant mennesker med sterke meninger om hva som er rett og galt. Nettopp for å ha det gøy. Jeg vet og at e30 m3 har 4er, og tenkte på den da jeg skrev setningen. Boxsteren har imponerende specs til å være nest billigste porsche. (men den er likevel ikke billig) Hvordan ligger den an i forhold til nypris og specs kontra z3 mcab? Evt e46 m3 cab? Hadde bmw kun produsert mbiler, hadde m3 og vært en av de billigste bmwene, Og hadde imponerende specs, men likevel dyr. Den ville vel også gitt like mye oppmerksomhet og status som en porsche. Tipper jeg ser en porsche omtrent like ofte som jeg ser en orginal m bil. Mulig det finnes fler mbiler, men det er og lettere å legge merke til porsche, fordi bilen er uvanlig- noe som er forsjellig med en bimmer med et eller annet bling fra en mbil, og ikke minst et karrosseri som er blandt norges mest solgte. Ellers Clerion: så må det jo være jevlig gøy å pisse med vinden, slik at du pisser på andre, slik de har pisset på deg? (tenker på homodiskusjonen) Og du kan for all del ikke si med en 92mod 318i (uten s) at du ikke bryr deg om hva andre syns om bilen din. For pengene den bilen kostet deg, og hva den koster i forsikring (forutsatt at den står på deg) skulle jeg funne en kjappere, og mer driftsikker. Og Jeg vet godt at en sliten e34 ikke er noe spes og skryte av, og jeg kjøpte nettopp den bilen for å råne. Bilen hadde m50 og effektanlegg som framhevet 6er lyden. Jeg hadde stereo verdt ca 30 000, og måtte lade batteriet hver natt for å være sikker på å få start på bilen om morningene. Alt øremerket formålet råning, oppmerksomhet og gøy. Nettopp fordi jeg LIKER oppmerksomhet og ville ha en bil som jeg kunne skape minner med- enten det var gode eller negative når jeg stod mitt oppi det. Grunnen til at det ble nettopp den, var fordi den var ok til prisen, jeg hadde ikke lang vei for å hente den, og ikke minst det var fredagettermiddag, jeg hadde ingen planer- og det begynte å snø.. Hvem bestemte i utgangspunktet at oppmerksomhet er en negativ ting å ønske seg?
S.Arnesen Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro... Tror nok neppe du blir bannet av den oppførselen din i denne tråden, men er sikkert mange som har mistet respekten og troverdigheten for Hawkon88...
Hawkon88 Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro...Tror nok neppe du blir bannet av den oppførselen din i denne tråden, men er sikkert mange som har mistet respekten og troverdigheten for Hawkon88... Det får no så være. Jeg heter ikke Fredrik heller.
Fredrik Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro...Tror nok neppe du blir bannet av den oppførselen din i denne tråden, men er sikkert mange som har mistet respekten og troverdigheten for Hawkon88... Det får no så være. Jeg heter ikke Fredrik heller. Du blander sak (dine innlegg) og person (deg). Jeg kjenner ikke deg mer enn det du gir uttrykk for gjennom dine innlegg her inne. Ergo bestemmer du selv hva slags inntrykk folk skal ha av deg. Tullete innlegg/svar og hårsår opptreden når du får litt kritikk gjør at folk hurtig mister interessen og respekten for den profilen du utgir deg for å være her inne.
Hawkon88 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro...Tror nok neppe du blir bannet av den oppførselen din i denne tråden, men er sikkert mange som har mistet respekten og troverdigheten for Hawkon88... Det får no så være. Jeg heter ikke Fredrik heller. Du blander sak (dine innlegg) og person (deg). Jeg kjenner ikke deg mer enn det du gir uttrykk for gjennom dine innlegg her inne. Ergo bestemmer du selv hva slags inntrykk folk skal ha av deg. Tullete innlegg/svar og hårsår opptreden når du får litt kritikk gjør at folk hurtig mister interessen og respekten for den profilen du utgir deg for å være her inne. Så du mener at samtlige respekterte medlemmer som har postet i denne tråden har framstått på en saklig og på konstruktiv måte? Du ser vel lett om du leser tråden fra begynnelsen at tullet mitt eskalerer i takt med kritikk/drit jeg får slengt i trynet? Så i bunn og grunn er det ikke _jeg_ som bygger opp problemene her inne, men faktisk innleggene som kritiserer mine meninger. (Referer da til argumentene mine som ikke ble besvart slik de ble satt opp (utelukkende med fokus på status)) Klarer ikke folk å svare konkret på hva som står skrevet, og viser seg for umoden for å forstå exakt betydning av ordene, men leser dem som de vil lese dem, og ikke som de blir skrevet, slik at de kan hudflette meg etterpå- med støtte fra resten av "gutta" her inne, fordi det er lett å hive seg på bølgen med de "tøffe"- Da gidder ikke jeg å være saklig i argumentene mine heller, og eskalerer deres (ikke din, da du kom sent inn i disukusjonen) irritasjon, og irrasjonellitet. Nettopp for å drive gjøn med folk som ikke forstår/ikke vil forstå/innrømme at det å eie en kul bil, handler faktisk en del om å ha noe å vise fram, for å få oppmerksomhet. Første innlegget mitt var faktisk nesten litt seriøst, og jeg har framdeles ikke fått noe godt svar på hvorfor mx5 med tilsv alder og kmstand som boxster- og med trimmet motor er noe alternativ. Den er faktisk kåret til tidenes sportsbil gjennom tidene. Og da tar de hensyn til prestanda(og kvalitet) i forhold til pris. Men denne bilen appelerer vel ikke til status, så derfor blir den vraket. Jeg har heller ikke fått noe godt svar på hvorfor de mest kompromissløse bilene (s2000) skal være så jævlig god. Må være noe drit å ofre alt av isolasjon og komfort- for å egentlig ikke få noen ting i bytte-annet enn å kunne skryte av at "jeg er så sykt bilentusiast, fordi jeg valgte en kompromissløs bil, og min s2000- bråker noe helt jævlig". I mine ører vil du framstå som klokere om du velger tilsv kjøreegenskaper, men og med litt mer komfort og mindre "ungkars/overgangsalder" egenskaper. Så egentlig er alt takket være deres egen misforståelse/vrangforståelse av hva jeg EGENTLIG skrev i de første innleggene, og ikke minst at dere overså det fakta jeg prøvde å understreke hele tiden, at statusen hvilket merke opprettholder, skyldes i aller høyeste grad, hvilken bilpark de selger flest av. (hadde Mazda kun levert rx-7 og 8, mx5 og tilsvarende sportslig inspiererende biler, hadde nok kanskje mx5 vært intressant likevel) På samme måte som om BMW hadde stått høyere i gradene dersom de kun produserte m-modeller, slik porsche stortsett kun produserer produkt som skaper status. Selvfølgelig blir det da lettere å forsvare et kjøp av en porsche! Og ikke nødvendigvis pga det er den beste bilen allaround. (Hvis en tar i betraktning vedlikeholdskostnader, pris, avskrivning osv) Jeg etterlyser også svar på sammenligning av m3 kontra boxster- fra en av dere som "har så jævlig peiling på porsche, at jeg husker alle tall verdier og info- eller hvertfall klarer å bruke wikipedia for å framstå som ihuget entusiast av porsche for å få dette til å framstå som en bedre bil, når argumentene mine kun dreier seg om status, og ikke har en jævlig drit å si om hvilken bil som er best på bane". Ref siste avsnitt: Mulig det går an å legge tilside status diskusjonen, da dere aldri vil innrømme at det er en faktor ved valg av bil(slik jeg ikke vil avkrefte mine meninger i saken), og heller forsette inn i en mer konstruktiv linje. Åpningen min er hvertfall forgje avsnitt..
Fredrik Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Så du mener at samtlige respekterte medlemmer som har postet i denne tråden har framstått på en saklig og på konstruktiv måte? Du ser vel lett om du leser tråden fra begynnelsen at tullet mitt eskalerer i takt med kritikk/drit jeg får slengt i trynet? Så i bunn og grunn er det ikke _jeg_ som bygger opp problemene her inne, men faktisk innleggene som kritiserer mine meninger. (Referer da til argumentene mine som ikke ble besvart slik de ble satt opp (utelukkende med fokus på status)) Klarer ikke folk å svare konkret på hva som står skrevet, og viser seg for umoden for å forstå exakt betydning av ordene, men leser dem som de vil lese dem, og ikke som de blir skrevet, slik at de kan hudflette meg etterpå- med støtte fra resten av "gutta" her inne, fordi det er lett å hive seg på bølgen med de "tøffe"- Da gidder ikke jeg å være saklig i argumentene mine heller, og eskalerer deres (ikke din, da du kom sent inn i disukusjonen) irritasjon, og irrasjonellitet. Nettopp for å drive gjøn med folk som ikke forstår/ikke vil forstå/innrømme at det å eie en kul bil, handler faktisk en del om å ha noe å vise fram, for å få oppmerksomhet. Første innlegget mitt var faktisk nesten litt seriøst, og jeg har framdeles ikke fått noe godt svar på hvorfor mx5 med tilsv alder og kmstand som boxster- og med trimmet motor er noe alternativ. Den er faktisk kåret til tidenes sportsbil gjennom tidene. Og da tar de hensyn til prestanda(og kvalitet) i forhold til pris. Men denne bilen appelerer vel ikke til status, så derfor blir den vraket. Jeg har heller ikke fått noe godt svar på hvorfor de mest kompromissløse bilene (s2000) skal være så jævlig god. Må være noe drit å ofre alt av isolasjon og komfort- for å egentlig ikke få noen ting i bytte-annet enn å kunne skryte av at "jeg er så sykt bilentusiast, fordi jeg valgte en kompromissløs bil, og min s2000- bråker noe helt jævlig". I mine ører vil du framstå som klokere om du velger tilsv kjøreegenskaper, men og med litt mer komfort og mindre "ungkars/overgangsalder" egenskaper. Så egentlig er alt takket være deres egen misforståelse/vrangforståelse av hva jeg EGENTLIG skrev i de første innleggene, og ikke minst at dere overså det fakta jeg prøvde å understreke hele tiden, at statusen hvilket merke opprettholder, skyldes i aller høyeste grad, hvilken bilpark de selger flest av. (hadde Mazda kun levert rx-7 og 8, mx5 og tilsvarende sportslig inspiererende biler, hadde nok kanskje mx5 vært intressant likevel) På samme måte som om BMW hadde stått høyere i gradene dersom de kun produserte m-modeller, slik porsche stortsett kun produserer produkt som skaper status. Selvfølgelig blir det da lettere å forsvare et kjøp av en porsche! Og ikke nødvendigvis pga det er den beste bilen allaround. (Hvis en tar i betraktning vedlikeholdskostnader, pris, avskrivning osv) Jeg etterlyser også svar på sammenligning av m3 kontra boxster- fra en av dere som "har så jævlig peiling på porsche, at jeg husker alle tall verdier og info- eller hvertfall klarer å bruke wikipedia for å framstå som ihuget entusiast av porsche for å få dette til å framstå som en bedre bil, når argumentene mine kun dreier seg om status, og ikke har en jævlig drit å si om hvilken bil som er best på bane". Ref siste avsnitt: Mulig det går an å legge tilside status diskusjonen, da dere aldri vil innrømme at det er en faktor ved valg av bil(slik jeg ikke vil avkrefte mine meninger i saken), og heller forsette inn i en mer konstruktiv linje. Åpningen min er hvertfall forgje avsnitt.. OK... vi konstaterer at du er opptatt av status når det gjelder biler, men enkelte av oss andre er faktisk litt opptatt av andre ting som f.eks kjøreegenskaper og chassiskontroll også. Det jeg primært reagerte på var din uttalelse om at Boxster er en fattigmanns Porsche. Hvis dette skal være en nogenlunde fornuftig uttalelse må nesten enhver 3-Serie også være en fattigmanns BMW... for ikke å snakke om 1-Serien. Jeg har ikke selv hatt en Boxster, men jeg har hatt fire andre Porscher og en Mazda MX-5 (forøvrig en av de første som kom til Norge)... sånn bare for å illustrere at jeg ikke trenger et leksikon for å vite hva jeg snakker om. Jeg er enig med deg i at nettopp MX-5 er en av de bedre sportsbilene på den billige siden av f.eks en Boxster. Som mitt eksempel fra forrige innlegg viser har dagens Boxster/Cayman ytelser nok til å kjøre fra en E46 M3... og det er det ikke mye fattigmann over. En Porsche 997 (911) anno 2009 spiller i en helt annen divisjon enn 3-Serien... ytelsesmessig og ikke minst når det gjelder status.
Clerion Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Nåååå sklir tråden ut igjen? Kanskje du Fredrik burde renske opp litt her? Og jaaaa Hawkon, biln min kosta 36k og har gått rævlangt, er rustete og i det heletatt...Men, kan jeg da ikke yttre meg eller hva var det egentlig du mente? Har jeg ikke stemmerett selv om jeg betaler 5k i forsikring i året? Er det kult å ha billån som 20åring eller hva? Du roter såpass rundt i suppa her nå så jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver.
eriklepe Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 BallaKnalle har sikkert ikke noe imot attråden hanssklir ut i status diskusjon.... Et diskusjonsforum der alle var enige hadde blitt kjedelig. Og hawkon, du klarer det igjen. Du konstanterer for deg selv at bilkjøpere av denne bilklassen er ute etter status. Hvorfor sitter du med fasiten??
Espen M33 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 BallaKnalle har sikkert ikke noe imot attråden hanssklir ut i status diskusjon....Et diskusjonsforum der alle var enige hadde blitt kjedelig. Og hawkon, du klarer det igjen. Du konstanterer for deg selv at bilkjøpere av denne bilklassen er ute etter status. Hvorfor sitter du med fasiten?? Det er sikkert fordi han støtt og stadig sitter bak de sotede vinduene sine og hører på bassdunking fra det dyre stereoanlegget mens han studerer omverdenen og bedømmer folk ut fra hvilke biler de kjører. Samtidig nyter han oppmerksomheten som det ultraråe bassdunkende statussymbolet hans gir. Det han ikke tenker på er at oppmerksomheten han får er fra folk som lurer på hvem i all verden han er, han som i ensomhet sitter bak de mørke vinduene isteden for å komme ut og gjøre seg kjent med omverdenen. De vil så gjerne bli kjent med han, men han gir dem ikke sjangsen...... God jul til alle sammen, deg også Hawkon
Der Barockengel Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro... Det spørs om ikke svaret ligger gjemt i innlegget til Hawkon88: jeg LIKER oppmerksomhet
Hawkon88 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro... Det spørs om ikke svaret ligger gjemt i innlegget til Hawkon88: jeg LIKER oppmerksomhet Hvem liker ikke oppmerksomhet?
Hawkon88 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 BallaKnalle har sikkert ikke noe imot attråden hanssklir ut i status diskusjon....Et diskusjonsforum der alle var enige hadde blitt kjedelig. Og hawkon, du klarer det igjen. Du konstanterer for deg selv at bilkjøpere av denne bilklassen er ute etter status. Hvorfor sitter du med fasiten?? Det er sikkert fordi han støtt og stadig sitter bak de sotede vinduene sine og hører på bassdunking fra det dyre stereoanlegget mens han studerer omverdenen og bedømmer folk ut fra hvilke biler de kjører. Samtidig nyter han oppmerksomheten som det ultraråe bassdunkende statussymbolet hans gir. Det han ikke tenker på er at oppmerksomheten han får er fra folk som lurer på hvem i all verden han er, han som i ensomhet sitter bak de mørke vinduene isteden for å komme ut og gjøre seg kjent med omverdenen. De vil så gjerne bli kjent med han, men han gir dem ikke sjangsen...... God jul til alle sammen, deg også Hawkon Jeg har solgt 5serien og kjører opel combo- da jeg var lei av å ha en bil med mye problemer. Hvorfor angriper du meg som person?
Hawkon88 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Nåååå sklir tråden ut igjen? Kanskje du Fredrik burde renske opp litt her?Og jaaaa Hawkon, biln min kosta 36k og har gått rævlangt, er rustete og i det heletatt...Men, kan jeg da ikke yttre meg eller hva var det egentlig du mente? Har jeg ikke stemmerett selv om jeg betaler 5k i forsikring i året? Er det kult å ha billån som 20åring eller hva? Du roter såpass rundt i suppa her nå så jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver. Clerion: Jeg påstår ikke at det er kult å ha billån uansett hvor gammel du er, eller hvor dyr bilen er. Men jeg påstår at du er opptatt av hva andre syns om bilen din når du velger en bmw i utgangspunktet. Fredrik, Beklager- jeg trodde ikke du var såpass godt presentert for porsche. Erik lepe: Det er forsjell på å hevde at kjøpere av slike biler ER opptatt av status (noe jeg ikke gjør, ref til at jeg trakk tilbake uttalelsen min om at du er opptatt av det) men det jeg hevder, er at andre folk- gir deg i større eller mindre grad status utifra hvilken bil man kjører. Når begynte du å ta like mye hensyn til en hyundai med rust, som du gjør til en hummer? Og når gav du de like mye oppmerksomhet? Bilene som er omtalt i denne tråden (og i kanskje mindre grad mx5) er biler fler folk snur seg etter, enn de gjør etter en gammel nissan primera. Med andre ord- de er oppmerksomhetsvekkere. Og som nevnt tidligere i tråden vil nok den lyseblå oppstasja e36caben gjøre det samme. Og da jeg kjørte rundt med subbene mine, og vekket oppmerksomhet med den, og Erik lepe kjørte kanskje etter meg i sin z4- og vekket oppmerksomhet pga fin bil (selvom han ikke valgte bilen for dette formålet) så danner folk seg et annet bilde av erik sin bil, enn min, enn den låseblå e36en. Jeg vil tro at de fleste forbinder status med erik sin bil, harry med min, og showoff-etterfulgt av "gidd å bruke så mye penger på en 320" for e36en. (mulig den har en annen motor, men var statuert som et eksempel) Med andre ord- at en roadster av en slik nypris som porschen, z4 og s2000 har- vekker oppmersomhet, og de fleste vil forbinde det å ha en "ungkarsbil" med status. Å ha en sportsligbil med litt motor, er noe de fleste trakter etter i større eller mindre grad. Det gir status. Noe en mx5 ikke gjør, til tross for at selve karosseriet kan være kjappere (hvertfall 0-100 som mannen i gaten bruker som målestokk) enn z4 2.5l. Og diskusjonen fra min side har aldri vært med et ståsted fra fredrik sitt, som har hatt flere porscher, men fra mannen i gata, som baserer utsagnet sitt på hva øyet ser. Han vil mest sannsynlig tro at en m5 er en stylet bil- og at hyundai coupe er en ivrig sportsbil som kicker m5en.. Når jeg spurte ettersammenligningene mellom boxster og m3ene- mente jeg noen lunde innen samme prisklasse.
S.Arnesen Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 hvorfor i alle dager skal du komme med dumme påstander og masse tull bare for å lage irritasjon på forumet? klarer ikke helt å forstå hvorfor du syns det er moro... Det spørs om ikke svaret ligger gjemt i innlegget til Hawkon88: jeg LIKER oppmerksomhet Hvem liker ikke oppmerksomhet? På bekostning av alt annet?
Hawkon88 Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 S. arnesen: Hvem som har sagt at det må være på bekostning av alt annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå