Gå til innhold

Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?  

136 stemmer

1. 1. Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?

• Ja
      28
    • Nei
      109

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men her tror jeg mange andre yrker har det slik også. Når enn har gjort en jobb hele dagen giddern ikke begynne på`n igjen etter jobb.

Jfr. ordtaket "Det er skomakerens barn som har de dårligste skoene".:)

Skrevet

Jeg jobber til daglig innen bilpleie, og fra tid til annen får vi jo noen spreke kundebiler på besøk.

I motsetning til et verksted så har jo ikke vi noe behov for å "sjekke ut" bilen, annet enn at den starter etter en real motorvask!

Vi strekker oss ikke lenger enn at vi ruser motoren litt, og slikt må man tåle syns jeg.

Det er synd at man ikke kan stole på verkstedsfolk sånn. Hadde jeg fått drømmebilen knust av et verksted, hadde jeg ikke gitt meg før jeg fikk en prikk lik bil tilbake, og da mener jeg PRIKK LIK!

Skrevet

Var jo ikke akkurat en liten dritt bil til 20 lapper heller da. Jeg hadde satt fyr på hele verkstedet om natta jeg hadde jeg ikke fått en ny bil igjen.

Skrevet

hadde min opel astra GSI på eu kontroll. det er en litt spessiel bil og ikke så alt for mange av i norge. veier ca 1000 kg og har en 2,0 16V DOHC motor på ca 160 hester. den bilen går meget bra. på kontrollen må alt testes sa de. og bilen må prøves. det er greit tenkte jeg. og regnet med at folk tester en bil ordentlig og forsvarlig. jeg står ute i solen og venter mens de tar kontrollen. og brått kommer bilen ut av verkstedet og skal testes. gutten som kjører bilen ser ut som en 16 åring som er utplassert fra skolen. han har bånn gass til turtall sperra før han teller etter om alle tannhjula i girkassa er der mellom 1 og 2 gir. jeg kjører selv litt hardt til tider. men har aldrig kjennt bilen mil lukte brennt etter en liten tur. jeg ble grinette og spørte hvorfor de grisekjørte bilen min. og da ble de bare sure tilbake og sa bilen må testes for og se at den er trygg og ha på veien.

når jeg dro derfra kjørte en eldre kar fra vrekstedet med en ganske ny porsche kayenne eller hva de heter. og jeg er ganske sikker på at den også lukta brennt når den kom tilbake sånn som han kjørte den bilen.

Skrevet

Kjernen til problemet er vel at mekanikere flest har lite skolegang, med dertil sosiale antenner og ansvarsfølelse.

Er ikke uten grunn at det heter greasemonkey.

Skrevet

venter altid på verkstede hvis jeg har bilen der. men så langt har jeg ikke hatt noen fartsmaskin så når m5en er færdig skal den utstyres med en slik gps måler for sikerhetsskyld

Skrevet

Jeg stoler på den mekanikeren jeg bruker nå. Men hvis noen andre skal jobbe på bilen, får de bare en sjanse. Driter de på draget blir de byttet ut!

Skrevet

jeg skjønner skepsisen til mange her inne, og er tildels veldig enig. Hadde en på jobben som var litt vel agressiv med kundebiler, så han ble nektet å kjøre kundebiler med unntatt av ut/inn på verkstedet.

Det jeg skal frem til, er at det er forsatt mange, iallefall en del som har god moral når det kommer til andres eiendom. Jobber selv på et BMW verksted Stenshagen bil oslo) som biloppretter å har prøve kjørt svært mange biler, da også mange dyre motorsterke bmw, og volvoer.

Vi prøvekjører alle biler som vi har hatt skader av betydning for vindsus, hjuloppheng eller generelt litt større skader for å høre etter ulyd osv.

Stort sett holder det mere nok med å kjøre i 80-90 km for vindsus, og ulyder i hjuloppheng, eller andre ulyder trenger enn ikke kjøre mange meterne for å høre.

Kunder som ikke vil vi skal prøve kjøre bilen deres har vi respekt for det. Da blir kunden spurt om han kan være med på prøveturen så vi kan så godt det lar seg gjøre kontrolere kvaliteten på det vi har gjort.

De fleste takker veldig ja til det, og en har da også løst problemet til kunde og repratør.

Nå vet ikke jeg hvordan policyen er i resten av firma, dette er noe vi har bestemt på vår avd, Stenshagen bil oslo, Skade Øst.

Så om det skulle være noen som skulle ha gjort noe på bilen sin i forbindelse med skade, eller garanti, prøv gjerne oss:)

dette er ikke ment som noe reklame, og det er sikkert mange andre verksted som prøver å ha samme policy, men vil bare ikke at alle skal dras over samme kam:)

Skrevet

Vi strekker oss ikke lenger enn at vi ruser motoren litt, og slikt må man tåle syns jeg.

Nei, dette hadde jeg ikke tålt. Skal bilen ruses, så skal motoren være

varm.

Man kan uansett ikke stole på noen, i noen yrker. Det jeg er mest redd

for er slurvete folk som ikke har samme synspunkt som meg. Det vil

antakeligvis si mer eller mindre en gjennomsnittelig person.

Skrevet

Er så kjipt dette, også blir det heller ikke bedre av at verkstedet kjører bort 25L bensin på den "testingen."

Ja også når jeg hentet bilen på bavaria i stavanger så ventet jeg litt med å kjøre for å sjekke om de faktisk hadde fikset tomgangsproblemet. Det hadde de da ikke, så jeg gikk inn og sa ifra. Da kommer det ut en av de som sitter bak disken og han setter igang å ruser motoren noe helt forferdelig - dette på helt kald motor selvfølgelig. Han tok den opp til 6k, lenge, og var fornøyd med det. Denne "metoden" hans hjalp ikke på problemet som fortsatt var der, men så bemerker han at den røyk ganske mye.. :roll: Tror det beste er å bli mekaniker selv.

Noen som vet om det er mulig å få til noe sånn slags hastighetslogging på en Pioneer avic x1r ?

Skrevet

fattern hadde en 850 cia for noen år siden. vi hadde den på autocentrum på gardemoen. for en stor service..den ble sikkert testa godt den å det vet jeg ikke no om.. men når vi skulle selge den, så fuska den ved pådrag. da prøvde vi å bytte tennplugger, å da viste det seg at de to innerste på vær side ikke ble bytta på servicen. skjønner litt hvorfor å for det var J.... trangt men har man bilen på verksted så burde man få sikkelig service åsså.. det er tross alt ikke gratis å ha den der. som mange av oss mekanikere tenker over altid hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...