steiney Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Hei!! Har en 97' mod Bmw e39 og synes det er en super bil. Men det eneste jeg har å utsette på den er at den føles ustabil på veien. Ved ingang i svinger og på veien føles det heletiden som om du kjører på glatt vei, og på glatt vei føler du ikke at du har noe spesielt kontrolll. Man får liksom ikke den stabil kontakten med veien som man har på E36'en. Har en E36 også og den er ikke sånn. Noen som vet hva det kan skyldes? Muligens en litt upresis forklaring men hvis det er noen som er inne på noe så skal jeg svare så godt jeg kan.
Hansh Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Dårlige dekk? Dårlige foringer? Synes og min mor sin E39 føles litt vinglete på vinterdekk, trolig pga. disse er smale (std. dim.) og myke piggfrie, men ikke så ille at det føles som glatt vei da..
steiney Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 Det er jo ikke helt umulig. Dekkene er noe, og bilen var på eu-kontroll i høst uten noen feil på foringer. Men ser i dekk testene at Blizzak dekk føles litt ustabile så kan kanskje være det:)
Otis Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Jeg har helt nye Blizzak dekk på min E39, og de føles da aldeles helt super! Både på snø, is våt asfalt og tørr asfalt. Men når jeg helt nye bærearmer og 4 hjuls kontroll.
Hansh Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Prøvd den på gode sommerdekk og? Vår E39 er ihvertfall en meget stabil og god bil.
Andreas1 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 E36 og E39 har to helt forskjellige oppsett, og blir veldig vanskelig å sammenligne. Følelsen av dekksidens fjæring og gummiens mykhet blir også forsterket i E39. Som de andre her sier; Prøv andre dekk (og evnt lavere profil) så vil den bli mer stabil. Edit; Det er ikke rotasjonsbestemte hjul som står på feil side eller noe?
Odd-M Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Min E39 er superstabil på vinterføre. Ganske enkelt den beste vinterbilen jeg har kjørt. Jeg kjører kun vinterdekk av beste kvalitet, pr når Continental piggdekk i original ballongdimensjon. Det kan være at hjulvinklene er ute av spesifikasjon. Noe så enkelt som litt feil spissing kan gå hardt ut over stabiliteten. Ved trang spissing blir bilen svært overstyrt når man overfører vekt til det ytre hjulene i sving. Ved for vid spissing vil den bli understyrt og gå rett frem i svinger.
bcrazy Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 selv om bilen ble eu godkjent betyr ikke det at alt er like bra som nytt. Hvor langt har bilen gått? Hva har vært byttet siden den var ny? Støtdempere holder jo ikke noe særlig lenger enn 100.000km. Sjekk foringer både foran og bak, støtdempere, og ta en fire hjuls kontroll.
Flandy Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 No har jeg kjørt med Blizzak i 2 sesonger på en sierra riktig nok, men de er vanvittig myke og sleipe. Er nok det som gjør det.. MEN Blizzak dekkene er meget gode vinterdekk! Så gled deg til sommer hjulene er på plass!
krofarn Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Når jeg satt vinterdekk på bilen min, måtte jeg stoppe 3 ganger i løpet av en kjøretur på 20 minutter på grunn av at det kjentes ut at bilen skei. Jeg ble nevøs, og lurte på om dekkene holdt på å dette av. Det viste seg at den følelsen var at dekk profilen på vinterdekkene er så pass mye større enn på sommerdekkene mine. + at det var litt lite luft i dekkene. Dermed virket bilen som gele på veien
S.Nilsen Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Høres merkelig ut dette..Jeg har E39 og den føles fin i svinger og alt beste bilen jeg har hatt i mitt eie
DanielMK Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Trur ikkje det er e39 sin "feil" Meir stabil bil får du omtrent ikkje .. Sjekket luft i dekkene? Evt kan det vere noko slark ein eller anna plass ?
Evopower Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Få en skikkelig kontroll på slark i foringer! Vet akkurat hva du snakker om...Hadde en E28 som levde sitt eget liv på veien og det var slitte foringer, så slitte at du såg hjulene flyttet seg frem og tilbake avhengig av gass eller brems. Nå skal jo E39 være mye bedre på dette punktet, men du kan jo sjekke...
E46Johnny Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Prøv å øke dekktrykket noe, kjører selv med et trykk som er mellom mellom min og maks anbefalt (ca2,5bar) for å kompensere for at vinterdekk er mykere i oppbyggingen. Dette hjelper mye på E46en. dekkene jeg kjører på er michlin X-ice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå