Der Barockengel Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Men jeg stusser jo også litt mtp finanskrisen som er nå... og enda er\var nettopp bensinen billigere enn noen gang!? Du trenger ikke stusse over det, vel. Fredrik gav en utmerket sammenfatning av akkurat dette i innlegget du siterte: Ellers er den direkte årsaken til den relativt lave oljeprisen at produksjonen av varer og tjenester er kraftig redusert i USA pga. finanskrisen. Det gjør at etterspørselen etter olje faller markant og dermed øker tilbudet av olje på verdensmarkedet... noe som igjen reduserer prisen på olje.
Werther Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Men hva med de glupingene som vinterlagrer Bmw'ene sine og bruker opp en Sierra og lar rustproblemet gå utover den istedet da? Nå er jo en gammel Sierra en relativt bedriten bil, og kun egnet for sladding. Orker ikke pine meg selv med å kjøre mange mil daglig i noe slikt..Lever bare en gang, giddder ikke sitte på gamlehjemmet og skryte av at jeg hadde en fet BMW jeg aldri kjørte. I det lange løp er ikke rust o.l så farlig tross alt, finnes verre problemer. Mest valuta for pengene er tross alt hvis man får kjørt bilen mye og hatt det moro med den, ikke bare ha den garasjen.
Bjørn 320 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Men hva med de glupingene som vinterlagrer Bmw'ene sine og bruker opp en Sierra og lar rustproblemet gå utover den istedet da? Nå er jo en gammel Sierra en relativt bedriten bil, og kun egnet for sladding. Orker ikke pine meg selv med å kjøre mange mil daglig i noe slikt..Lever bare en gang, giddder ikke sitte på gamlehjemmet og skryte av at jeg hadde en fet BMW jeg aldri kjørte. I det lange løp er ikke rust o.l så farlig tross alt, finnes verre problemer. Mest valuta for pengene er tross alt hvis man får kjørt bilen mye og hatt det moro med den, ikke bare ha den garasjen. Enig!
kribje Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 en kompis av meg hadde et godt svar på dette det gikk som følger : "legger ikke så my merke til disse bensinprisene jeg. fyller bare for 100 kr uansett. "
Fredrik Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Nå er jo en gammel Sierra en relativt bedriten bil, og kun egnet for sladding. Orker ikke pine meg selv med å kjøre mange mil daglig i noe slikt..Lever bare en gang, giddder ikke sitte på gamlehjemmet og skryte av at jeg hadde en fet BMW jeg aldri kjørte. I det lange løp er ikke rust o.l så farlig tross alt, finnes verre problemer. Mest valuta for pengene er tross alt hvis man får kjørt bilen mye og hatt det moro med den, ikke bare ha den garasjen. Enig... Einar Gerhardsen hadde et stort poeng i sin politiske karriere og det var uttalelsen om at penger skal sirkulere. Biler skal på tilsvarende vis kjøres, men det skader ikke at man sørger for god pleie og godt vedlikehold...
AuroraDriver Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Blir fristet til å si at politikere før i tiden, hadde mer reelt å si enn nåværende politikere ...
kilronan Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Spiller egentlig bensinprisen noen reell rolle for folk flest? Ja, det er hyggelig å spare en femtilapp hvis man tilfeldigvis er tom for bensin i rett øyeblikk men det virker som om jakten på 'billig' bensin tar litt av for enkelte.
S.Arnesen Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Spiller egentlig bensinprisen noen reell rolle for folk flest? Ja, det er hyggelig å spare en femtilapp hvis man tilfeldigvis er tom for bensin i rett øyeblikk men det virker som om jakten på 'billig' bensin tar litt av for enkelte. Nå skal det sies at nå i det siste har jeg fylt full tank for ca 550kr, i sommer måtte jeg ut med over 700kr for samme antall liter. Jeg kjører mye på både sommer og vinter, noe som gjør at jeg ofte må fylle bensin 4 ganger i måneden på det værste. Om jeg da kan spare 500-600kr i måneden så syns jeg det er verdt å vente med å fylle på søndager og slikt. Greit det at 600kr i måneden ikke er allverdens, men iløpet av ett år så blir det mange tusen kroner. Det syns jeg er mye penger å spare bare ved å bruke hodet litt...
kilronan Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Jeg kjører mye på både sommer og vinter, noe som gjør at jeg ofte må fylle bensin 4 ganger i måneden på det værste.Om jeg da kan spare 500-600kr i måneden så syns jeg det er verdt å vente med å fylle på søndager og slikt. Ja, den kjøper jeg. Men da virker det som om du kjører litt mer enn folk flest. Og ikke misforstå meg, jeg er absolutt for rimelig bensin ettersom høye bensinpriser har en tendens til å ramme usosialt. Og jeg vil også anbefale folk å tenke litt strategisk med tanke på når i uka man fyller opp tanken - men når jeg hører om folk som legger ut på langtur på jakt etter billig bensin så begynner jeg å lure litt.
S.Arnesen Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Klart det, de som er villig til å kjøre flere mil for å lete etter billig bensin er jo ikke helt riktig nagla. For slike som meg f.eks, som vet at på den og den stasjon her i nærheten så er det billigst på søndag. Der kan jeg spare en kr pr liter på det værste, dermed legger jeg ruta innom den stasjon, selvom den kanskje er 3-4km unna dit jeg egentlig skulle. Jeg hadde ikke kjørt til oslo om det var billigere bensin der akkuratt;) hehe Appropo kjøre mye. jeg har kjørt e46'en ca 30 000km siden jeg fikk den i november i fjor. er det mye syns dere? syns lissom ikke jeg kjører så mye, men km henger seg på i hopetall føler jeg... Har 3-4 kamerater som kjører 40-50 tusen i året, så jeg skal vel kanskje ikke klage....
Sjøbuse Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 bryr meg ikke om bensin prisene jeg. fyller bare for en hundrings uanset
Simpel Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Samme her. Da jeg har rusthull i lufterøret og bensinen lekker ut ved over halv tank kan jeg aldri fylle for mer enn 300 uansett. Skal bytte lufterøret en av dagene, har kjøpt nytt. Kanskje jeg kan selge det gamle til noen som hater å punge ut på tusenvis ved bensinfylling?
Lars89 Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Hadde jeg brydd meg om drivstofføkonomi hadde jeg kjøpt en annen bil. Fyller i hytt og pine uten å se på pumpeprisen. Bilen må ha mat S.Arnesen: 30 000 i året er ikke ekstremt mye. Kjørte E46en 17 000 på 6 mnd selv. Blir fort litt km hvis man skal dra på alt som fins av biltreff og halve familien ikke har lappen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå