Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er like ved å kjøpe meg en 2002 modell E39 525iaT. Gått 216000 km og prisen er 149.000 kr. Link her: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Har prøvd bilen i dag og den kjører som en bmw skal:) Men har funnet følgende feil: Rust rundt vindu i bakrute, knapper på temp. justeringen på klimaanlegget er brukket, ryggesensorene fungerer ikke, angel eyes på høyre side virker ikke, dugg på venstre baklys, forskjellige framlykter (den ene lysere enn den andre) og kraftig oljesvetting fra motor. Har kikket under, ser ut som det kan komme fra bunnpannepakning og fra servoslangene en plass.

Selger skal utbedre alle disse feilene og hvis det da er bra vil jeg slå til. Vet det er mange lignende linker ute om dette temaet, men hva synes dere, skal jeg slå til på denne hvis alt blir bra?

Hvor lenge tror dere automatkassen holder? kjører en del med henger, men har sett disse kassene tåle 400.000 km så... Og på M50/52/54 motorene er det vel de berømte topp/toppakningsproblemene?

Skrevet

Ang. knapper på klimakontrollen som er knekt, hadde jeg dette på en E39 selv. Sammen med to pixler som hadde forsvunnet på celsius tegnet i skjermen. Strandveien auto fikk byttet dette på goodwill fra BMW Tyskland. Fikk hele enheten ny. Og dette var etter garanti tiden var godt ut!

Jeg ville fått bilen vurdert av en tredjepart, BMW eller Naf, særlig i forhold til oljelekasjen og rusta. Aner ikke hva en slik selger gjør for å overdekke slikt. Men han tar mest sannsynlig billigste løsning. Dessuten er det rust der, er det sikkert rust flere plasser på bilen. Dører, panser etc. (Sjekk andre tråder ang. dette).

Ellers har jeg M54B25 motoren selv, og synes det er en kjempemotor. Gikk fra M60B30 ( v8 ) til denne, men har ikke savnet den betraktelig. Dessuten bruker den 0,1-0,2 mindre enn 520'en jeg hadde, begge med automat. dette var M54B22 motoren.

Skrevet
Syns den var dyr jeg. Til å være vare vel å merke. Hverfall med det utstyrs nivået og KM.
syns også den var litt dyr,lite sammenligningsgrunnlag på finn,men iom at dette er en 01 modell,så vil jeg nok tro at du kan finne bedre eksemplarer...
Skrevet

Det er en 2002 modell. På Finn.no er det lite å sammenligne med, men de som er gått mindre og er uten disse problemene koster 100.000 kr mer. Dessuten er dette feil som kommer på de feilfrie bilene senere, og her blir det fikset før salg. Så sånn sett synes jeg det er en grei pris.

Har 160.000 å bruke på bil og da vil jeg ha en E39 touring med litt motor og etter faceliften og hvis dere ser på finn.no da så er det ikke mye å velge mellom... men hvor mye vil det lønne seg å importere noe lignende da?

Skrevet

Søk litt på 540 så finner du mye moro til den prisen. Den du så på var dyr. Sånn er det bare. Men har du råd, er det lov. :)

Skrevet

Pen bil med relativt mye ustyr. Men syns også prisen var litt høy. Det er mange biler å velge i på markedet i dag.....

Prute er jo lov....

Skrevet

Det er slik at man får en voldsom positiv effekt når man ruller ut av sjappa med bilen så roper selgeren at i 2011 kan du sette inn bakseter gratis å ikke i 2012....

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja det var en 01 modell, useriøse selgere som opplyser at det er en 2002 modell. Fikk inntrykk av at det var noen skikkelige bruktbilselgere, som stryker kunden med hårene.

Men nå ble det dessuten en helt annen bil til slutt, en 99 modell Audi A6 2,5Tfi Quattro Avant manuell. Vet at jeg banner i kjerka ved å kjøpe en slik bil når jeg er bimmersmann...men nå ble det bare slik :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...