Gå til innhold

idiotiske parkeringer.


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Brannvesenet er nok rette instans å kontakte. Hvis ikke du kommer frem med din 7er, kommer ikke de frem for å slukke ev. brann. Ser også ut som trehusbebyggelse dette, så ganske skummelt kan det bli.

+1

+2

Brannvesenet - eller andre som har ansvar for utrykningskjøretøyer - er ofte de som har størst gjennomslag i saker som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit å sette i gang - siden ting tar tid når man skal henstille til folks fornuft... Men her ser vi faktisk at brannvesenet ber om "at vi kontaktes der hindringer er et vedvarende problem"

http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 386210.ece

http://www.ba.no/nyheter/article3563828.ece

Her er forresten en interessant vri:

- Vi ble stående bom fast, og måtte bruke løfteutstyr på de parkerte kjøretøyene for å få brannbilen fri igjen, forteller brannmesteren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dette er en jobb for kommunen, skriv brev til de og legg gjerne med bilder av hvordan tilstandene er der du bor.

Ser at på flere av bildene dine er det umulig for brannvesen f.eks å ta seg forbi med bilene sine.

Eneste løsningen her er å få kommunen på banen og fremme ønske om skilting i gaten, og det er politiet som skal fatte vedtak på f.eks parkering forbudt.

Har tidligere jobbet med dette noen år, så er godt kjent med slike saker. Et tips kan også å ta kontakt med din velforening, hvis en slik finnes? Så deretter skrive et brev til kommunen skrevet under av beboerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff! Glad jeg bor i et byggefelt der alle har garasje og næringsvett til å ikke fylle den opp med skrot men heller sette bilen i den :) Har selv stor garasje og romslig oppkjørsel de dagene jeg ikke gidder å sette bilen i garasjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten over en episode i fjor vinter da jeg og fruen kom ut i fra butikken og fant BMWen innesperret. Vi blei ståene å vente i over 10 minutter før en av eierne kom, var på nippet til å ringe Viking :evil:

5ex4sktgdd0xodo15uf6.jpg

På andresiden av bilen så var det en murkant som også gjorde det slik at bilen ikke kom ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den siste tiden har det vært ganske greit. og nå i vinter med masse snø så har det ikke vært plass å parkere rundt i gata. så har ikke vært noe problem i vinter :D

typisk denne tråden dukket opp igjen nå. kom hjem for 5 min siden. og da var det en fin parkering i gata her brått.

61k3kq0yprmgpj7b4t2v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...