Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet en sensor i bakfangeren her forleden, men systemet vil fremdeles ikke virke. Har konkludert med at det enten er kabelbrudd eller noe som må tilbakestilles, visst det skule være nødvendig.

Noen som har peiling?

Skrevet

Enten bytta du feil sensor, har flere det er feil på. Eller det kan som du sier være kabelbrudd.

Sjekk de første 4-6cm av kabelen fra kontakten. Har opplevd brudd der på E39en jeg hadde.

Skrevet

Fikk feil på PDC bak her om dagen jeg og, en diagnose viste med en gang hvilken sensor som var gåen, så sikreste måte å finne ut hvilken/hvilke sensor/sensorer som er ødelagt vil jeg tro er å få tatt en diagnose. Eneste ulempen er at det var en måneds leveringstid på sensoren i riktig farge, så i slutten av januar er det i orden igjen.

Fortsatt God Jul og snart godt nytt år!

Edit: fikset en skriveleif

Skrevet

Det går an å høre hvilken sensor som er gåen ved å holde øret intil de forskjellige sensorene. Og jeg hørte at det var en sensor som var gåen, byttet denne, men nothing :( . så det er ingen som vet om det er noe å tilbakestille?

Skrevet

Ledningsbrudd er det nesten 100% da PDC boksen nesten aldri går i stykker.

Om støtfangeren har vært av, så er det veldig sannsynlig at kabelen til den sensoren som er lengst bort til venstre du har feil med.

Det er bare å ta av støtfangeren for å sjekke for kabel brudd, det er veldig enkelt.

Skrevet

Slik jeg har fårstått det så må "feilen" nullstilles etter at den er utbedret. Det betyr at du må oppsøke noen med diagnose utstyr, slik at de kan slette feilen.

Det samme skjer som om man starter bilen uten en fanger med PDC, da vil ikke systemet fungere før det blir resatt. Er hvertfall slik på min 01mod

Skrevet

Bare for å ha konstatert dette ennå en gang til, så trengs det ingen nullstilling nei.

Har selv bytta 2 sensorer på en 2001 modell, med godt resultat.

• 2 months later...
Skrevet

Da har jeg lyttet på mine sensorer. Er det mulig att 4 stk kan være røket. Sjekket både foran og bak og både foran og bak var yttre venstre og indre høyre helt stille. Kan det være feil på en eller annen hovedkontakt eller noe lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...