Gå til innhold

Fins det senkefjærer som er behagelige??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen H&R fjærer på original-demper som er for hard til mitt bruk! (Barn).

Lurer derfor på om det er noen fjærer som er myke og behagelige! Formålet er å senke bilen litt men samtidig beholde litt av bilens komfor! Er altfor hardt slikt som det er nå! Regner ikke me at eg får det like komfortabelt som orignal oppsettet, men det hjelper vel å bytte til mykere fjærer eller??

Har lite kunnskap om dette så rett meg hvis jeg er helt på bærtur!

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
kan du utdype deg litt mer om eibach er du snill! hørt masse bra om dette men er vel ganske stivt det og vel?

Jeg har ingen erfaring med Eibachfjærer, så den utdypingen overlater jeg til noen som har det på bilen sin.

Skrevet

Supersport er steinhardt i forhold til Eibach.

Jeg har aldri prøvd en E46 med eibach, men E34 og E39 med eibach senk gjorde slik at bilen ble fortsatt en bmw, bare lavere. Etter den opplevelsen jeg har hadd i de bilene så har eibach og bilstein sprint vært mitt valg

Skrevet
Jeg har aldri prøvd en E46 med eibach, men E34 og E39 med eibach senk gjorde slik at bilen ble fortsatt en bmw, bare lavere. Etter den opplevelsen jeg har hadd i de bilene så har eibach og bilstein sprint vært mitt valg

Eibach og Bilstein (som jeg skriver om og om igjen) er en uslåelig kombinasjon for å beholde BMW'en slik en BMW skal være!

Man beholder det som BMW er så kjent for, 50/50 sport og komfort.

Skrevet

Man får jo coilovers med justerbar hardhet da. Kunne kanskje vært noe å tenke på?

Jeg kjører cobra dempere og fjærer og det er pinstivt. Har barn men ho får da tåle litt rist og dunk :twisted: Skal tidlig krøkes vettu :lol:

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette når det gjelder E46, men på vår tidligere 1997 E36 323i gjorde jeg dette nummeret... altså en barnevennlig senking av bilen. Etter litt frem og tilbake viste det seg at en original M-Tech senking (fjærer og støtdempere) var veien å gå. M-Tech oppsettet senket bilen ca. 15 mm og i all vesentlighet var bilen stadig relativt komfortabel. Jeg fikk imidlertid mange klager fra resten av familien og når vi i tillegg hadde ganske mange problemer med bilen ble den derfor solgt etter ca. et år. Vår nåværende E46 Touring er derfor helt original når det gjelder fjærer og dempere.

Skrevet

Har også H&R på min bil... dette er da en E91, men dette er ikke noe stivt i det hele tatt.. Så synes det høres rart ut at det er for stivt...

men det neste alternativet da blir vell M-tech ellers så har jeg sett gjentatte ganger at folk anbefaller Eibach og bilstein på E46..

Skrevet

Har hatt Eibach på flere av mine BMW'er. Sammen med Bilstein dempere er dette helt perfekt når det gjelder komfort og sportslighet.

Skrevet

Dette er alt for subjektivt.. Noen er jo alt for følsom i ræva.. Jeg synes supersport er ganske mykt, og får bilen til å føles i kontakt med bakken. Originale fjærer er grusomt. Båtfølelse i bilen er ikke noe spesielt greit..

Og Eibach er like stivt, om ikke stivere enn supersport, det er jeg ganske overbevisst om..

Skrevet
Har også H&R på min bil... dette er da en E91, men dette er ikke noe stivt i det hele tatt.. Så synes det høres rart ut at det er for stivt...

men det neste alternativet da blir vell M-tech ellers så har jeg sett gjentatte ganger at folk anbefaller Eibach og bilstein på E46..

Mulig det er 2 helt forskjelige oppsett! På min er e46 er de hvertfall veldig hard! Genialt til banebruk men mine småtroll har det ikke godt i baksete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...