Hofmeister-Knick Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Eller ihvertfall deler av den. Synes designet ser svært lovende ut! Mer bekymret for hva miljøkriser og klimahysteriet kan gjøre for motorutvalget. Største marerittet er om det kun blir R4 diesel som kommer til å dominere helt. Drømmen er om den kun kommer med bensin og minst 6-sylindre!! Kilde: http://www.teknikensvarld.se/view-image ... f10/01.jpg
Titansilber Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Det ser jo veldig lovende ut! Grillen er litt mindre dominerende enn på 7-ern, og det er positivt. Ellers enig i R4 problematikken. Tror BMW gjør lurt i å drøye med å lansere de mindre motorene inntil imaget har bygget seg opp. De går vel ikke i Z3 fella igjen...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Tror BMW gjør lurt i å drøye med å lansere de mindre motorene inntil imaget har bygget seg opp. De går vel ikke i Z3 fella igjen... Enig. Jeg synes imidlertid i tillegg at de kan droppe hele R4 greiene på 5-serie. Billigere innstegsmodeller i form av 520 vil gjøre det værre å opprettholde annenhåndsverdien på de med skikkelig motorer, og man vil kvie seg ekstra for å kjøpe stor motor og man ender opp med en hel armada av gråtass-femmere. Satser på teknologinøytrale avgifter med redusert hk-andel så kan vi se en lysere framtid i øynene!
Saltkjelen Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Jeg tror dette kommer til å bli kjempebra, er svært spendt på å se hvordan F10 og ikke minst F11 kommer til å se ut. Jeg håper på mye designtrekk fra både F01 og Consept CS. Jeg er også svært, svært spendt på motoralternativer, hva gjelder 4'ere, 6'ere og 8'ere.. Det ser jo veldig lovende ut! Grillen er litt mindre dominerende enn på 7-ern, og det er positivt. Ellers enig i R4 problematikken. Tror BMW gjør lurt i å drøye med å lansere de mindre motorene inntil imaget har bygget seg opp. De går vel ikke i Z3 fella igjen... Jeg skjønner ikke problemet.. Er dere virkelig så misfornøyd her i livet at den eneste gleden dere har er å rakke ned på at andre mennesker har andre prioriteringer eller gjør andre valg enn dere selv gjør? Alle har ikke et behov for å måtte skryte til naboen at de har en sekser under panseret. Vis heller glede over det dere har og ikke rakk ned på andre som faktisk gjør andre valg denn det dere velger. Kommentarene dere kommer med er jo like tragisk som dette "Alle 5 serier med under 200.000kr i ekstrautstyr er ingen BMW..." Og for å helle litt bensin på bålet.. E39 530dAT - 2926ccm, 193hk ved 4000 O/min og 410nm ved 1750-3000 O/min. 0-100km/t på 8,3 sekunder og toppfart på 227km/t. E61 520dAT - 1995ccm, 177hk ved 4000 O/min og 350Nm ved 1750 O/min. 0-100km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 224 km/t. Kanskje ikke så stort å skryte til naboen lenger..?
Titansilber Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Er dere virkelig så misfornøyd her i livet at den eneste gleden dere har er å rakke ned på at andre mennesker har andre prioriteringer eller gjør andre valg enn dere selv gjør? : I den grad det angår deg er jeg faktisk strålende fornøyd med livet og kan ikke se at jeg på noen måte har rakket ned på mine medmennesker med dette innlegget. Jeg uttaler meg om en bil, ikke om deg. At du tar deg nær av andre menneskers meninger må du står for selv. Jeg har intet behov for å rakke ned på andre mennesker og skryter ei heller til naboene om at jeg har en 6-er. For noe forbannet sprøyt. Og for å helle litt bensin på bålet..E39 530dAT - 2926ccm, 193hk ved 4000 O/min og 410nm ved 1750-3000 O/min. 0-100km/t på 8,3 sekunder og toppfart på 227km/t. E61 520dAT - 1995ccm, 177hk ved 4000 O/min og 350Nm ved 1750 O/min. 0-100km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 224 km/t. : Jeg gir også fullt faan i hvor bra din bil er. Om din bil går fortere enn min driter jeg fullstendig i. Mitt poeng med innlegget var at jeg synes det er mye finere med 6er i en 5 serie enn en 4er, og at jeg håper det fortsatt blir mulig å få denne flotte bilen med 6er i framtiden uten å måtte bla opp millionsummer.
Saltkjelen Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Er dere virkelig så misfornøyd her i livet at den eneste gleden dere har er å rakke ned på at andre mennesker har andre prioriteringer eller gjør andre valg enn dere selv gjør? : I den grad det angår deg er jeg faktisk strålende fornøyd med livet og kan ikke se at jeg på noen måte har rakket ned på mine medmennesker med dette innlegget. Jeg uttaler meg om en bil, ikke om deg. At du tar deg nær av andre menneskers meninger må du står for selv. Jeg har intet behov for å rakke ned på andre mennesker og skryter ei heller til naboene om at jeg har en 6-er. For noe forbannet sprøyt. Jeg beklager på det ytterste, jeg tok feil sitering av deg og BMW_Clean_Diesel_Power. Det var ikke med hensikt! Uansett, hva er problemet med at R4 kommer til å dominere (her i Skandinavia)? Så vidt jeg vet spiller det jo svært liten rolle for dere som absolutt har så mye i mot R4, dere vil jo ikke merke til dette på noen som helst måte. Ikke kjører dere de, ikke eier dere de og ikke må dere betale for de.. Nei, vær så snill å ikke kom med "nei, vi hører de" for det blir like dumt som å si "Alle 5 serier med under 200.000kr i ekstrautstyr er ingen BMW.." Og for å helle litt bensin på bålet..E39 530dAT - 2926ccm, 193hk ved 4000 O/min og 410nm ved 1750-3000 O/min. 0-100km/t på 8,3 sekunder og toppfart på 227km/t. E61 520dAT - 1995ccm, 177hk ved 4000 O/min og 350Nm ved 1750 O/min. 0-100km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 224 km/t. : Jeg gir også fullt faan i hvor bra din bil er. Om din bil går fortere enn min driter jeg fullstendig i. Mitt poeng med innlegget var at jeg synes det er mye finere med 6er i en 5 serie enn en 4er, og at jeg håper det fortsatt blir mulig å få denne flotte bilen med 6er i framtiden uten å måtte bla opp millionsummer. Jeg skjønner at det var vanskelig å tolke ironien ved bensin på bålet, men det får så være..
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Jeg beklager på det ytterste, jeg tok feil sitering av deg og BMW_Clean_Diesel_Power. Det var ikke med hensikt! Uansett, hva er problemet med at R4 kommer til å dominere (her i Skandinavia)? Så vidt jeg vet spiller det jo svært liten rolle for dere som absolutt har så mye i mot R4, dere vil jo ikke merke til dette på noen som helst måte. Ikke kjører dere de, ikke eier dere de og ikke må dere betale for de.. Nei, vær så snill å ikke kom med "nei, vi hører de" for det blir like dumt som å si "Alle 5 serier med under 200.000kr i ekstrautstyr er ingen BMW.." Problemet med R4 modellene er at de forsimpler og allmenngjør 5-serien. Det medfører at verdifallet på en skikkelig 5-serie blir unødig høyt, fordi det er mange (kanskje flest blant ikke-entusiaster) som da heller kjøper en nyere men mindre motorisert utgave. Dette høres kanskje fint ut i og med at de brukte skikkelige 5-erne blir rimeligere å få tak i brukte, men på sikt bli markedet redd for de med størst motorer og de blir helt borte. Se feks hva som har skjedd med 530i, det er en modell som er helt borte fra markedet, til tross for at det har den beste motoren som sitter i 5-serie (M holdt utenom). Teknisk sett er en R6 motor helt overlegen en R4 mht lyd kontra støy, effektutfoldelse, vibrasjoner, så den saken er det sikkert enighet om. For meg handler bil interesse først og fremst om selve kjøreopplevelsen, og da kommer man ikke utenom at antall sylindre under panseret er svært viktig, i tilleg til chassis og hjuldrift. Om man er mer interessert i gadgets etc. så kan man heller kjøpe en Audi og få med juletrelys på kjøpet. Og er det noen som vil skryte for naboen er det vel de som kjøper en ny 520 uten "prislapp", kontra de som kjøper en 2-3 år gammel 525/530 e.l. til samme prisen? Å bruke 200.000 på ekstrautstyr produsert av Bosch er tull i forhold til å bruke 200.000 på en skikkelig motor produsert av BMW
E.H.D Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Se feks hva som har skjedd med 530i, det er en modell som er helt borte fra markedet, til tross for at det har den beste motoren som sitter i 5-serie (M holdt utenom). 530i har sikkert en meget god bensinmotor, men jeg tror 530d har tatt store markedsandeler fra 530i.
Fredrik Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Problemet med R4 modellene er at de forsimpler og allmenngjør 5-serien. Det medfører at verdifallet på en skikkelig 5-serie blir unødig høyt, fordi det er mange (kanskje flest blant ikke-entusiaster) som da heller kjøper en nyere men mindre motorisert utgave. Dette er jo bare tullball... iom. at alle de andre tyske premium bilprodusentene (til og med Porsche med 912, 914, 924 og Boxster) også har hatt eller har "snikmodeller" på programmet. Når det gjelder BMW må du helt tilbake til E3 (1968-77) før du finner en "femserie" som kun hadde rekkeseksere på programmet. E12, E28, E34, E39 og nå E60/61 har alle hatt rekkefirere på programmet. Tilsvarende har det alltid vært hos Mercedes-Benz også enten vi snakker om W120, W110, W115, W123, W124, W210 eller W211. Årsaken er naturligvis muligheten for å selge en standard E60/61 520d til en som ellers kanskje heller hadde kjøpt en av Ford´s toppmodeller i Mondeoprogrammet. For ikke å snakke om firmabilmarkedet på kontinentet som nærmest flommer over av E60/61 520d, 520i og 523i... noe som gir BMW store inntekter i et kapitalsterkt marked.
Galro Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 E3 regnes som forløperen til syv-serien, ikke fem-serien. Det nærmeste man kommer femserie fra perioden før e12 ble lansert, er de større "New Clas"-modellene. Rett skal være rett!
Der Barockengel Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Problemet med R4 modellene er at de forsimpler og allmenngjør 5-serien. Det medfører at verdifallet på en skikkelig 5-serie blir unødig høyt, fordi det er mange (kanskje flest blant ikke-entusiaster) som da heller kjøper en nyere men mindre motorisert utgave. Dette er jo bare tullball... Thank you, Sir.
Fredrik Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 E3 regnes som forløperen til syv-serien, ikke fem-serien. Det nærmeste man kommer femserie fra perioden før e12 ble lansert, er de større "New Clas"-modellene. Rett skal være rett! Ja... det er vel mer historisk korrekt... selvom jeg tror at jeg fikk frem poenget...
Der Barockengel Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 E3 regnes som forløperen til syv-serien, ikke fem-serien. Det nærmeste man kommer femserie fra perioden før e12 ble lansert, er de større "New Clas"-modellene. Rett skal være rett! Neue Klasse regnes ikke bare som forløperen for 5-serien, men på mange måter som forløperen til hva BMW er i dag. Interessant nok kom Neue Klasse kun med firere - noe som gjør Fredriks poeng ennå mer interessant.
Galro Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Joa, du fikk vel i grunn frem det. Jeg må bare jobbe for å holde verdien av e3-ene oppe, for om du greier å overbevise folk om at det er en vanlig fem-serie ser jeg for meg at den kommer til å stupe. Ellers er jeg fullstendig enig med deg.
Dan Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Jeg kjører attpåtil to firere, så er vel ikke skikkelig entusiast jeg da Forøvrig storkoser jeg meg bak rattet i begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå