Captain Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Mener bestemt den blå vimpelen er den tidligere logoen til AutoStern (forhandler/importør av Mercedes). Den har ikke noe med verken modell eller utførelse å gjøre. Henger meg på denne, det første jeg tenkte på når jeg så dette merket var AutoStern, husker godt den logoen fra slutten av 80 tallet og begynnelsen av 90 tallet, mener butikken lå vis a vis Ullevål stadion i sin tid. Det gjør den vel ennå? Et par hundre meter vest på andre siden av ring 3, eller har de flyttet?
sondre Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Mener bestemt den blå vimpelen er den tidligere logoen til AutoStern (forhandler/importør av Mercedes). Den har ikke noe med verken modell eller utførelse å gjøre. Henger meg på denne, det første jeg tenkte på når jeg så dette merket var AutoStern, husker godt den logoen fra slutten av 80 tallet og begynnelsen av 90 tallet, mener butikken lå vis a vis Ullevål stadion i sin tid. Det gjør den vel ennå? Et par hundre meter vest på andre siden av ring 3, eller har de flyttet? Det er meget mulig, men siden jeg ikke frekventerer slike forretninger med tvilsomt vareutvalg har jeg ikke peiling Men jeg mener å huske at de for ikke lenge siden flyttet inn i nye grandiose lokaler...
JoeNasty Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 De holder til vis-a-vis McDonalds og statoil ved Ullevål nå. I GRANDIOSE lokaler. Er vel hovedkontoret til Mercedes Norge nå hvis jeg skal stole på ryktene jeg har hørt
Fredrik Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Herved er mysteriet oppklart... som Andreas1 påpeker har merket intet med en evt. Sportline pakke/serie/oppgradering å gjøre... merket tilhører/tilhørte derimot B.O. Steen Autostern (som det også påpekes).
Andreas1 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Herved er mysteriet oppklart... som Andreas1 påpeker har merket intet med en evt. Sportline pakke/serie/oppgradering å gjøre... merket tilhører/tilhørte derimot B.O. Steen Autostern (som det også påpekes). Imponerende at du klarte å finne på nett eller hadde tilgjengelig såpass "gammelt" markedsføringsmateriell. Når man leter etter sånne dagligdagse, intetsigende nøytrale ting ser man raskt at internettet ikke er så gammelt som man gjerne tror. I dag er det helt normalt at relativt unge piker og gutter har sine egne hjemmesider og blogger hvor all slags hverdagsaktiviteter dokumenteres for fremtiden, mens generasjon foran knapt nok kan dokumentere sin egen konfirmasjon... Morsomt Fredrik, morsomt
Captain Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Det er faktisk første treff i billedsøk på Google I tillegg har vi jo gode gamle way-back-machine, her er hjemmesiden til Mercedes-Benz, 1997-utgave: http://web.archive.org/web/19970124164043/www.mercedes-benz.com/e/mbe1.htm
tommyfo Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Herved er mysteriet oppklart... som Andreas1 påpeker har merket intet med en evt. Sportline pakke/serie/oppgradering å gjøre... merket tilhører/tilhørte derimot B.O. Steen Autostern (som det også påpekes). Takk, herved avklart Bilen stod "ubrukt" hos MB-forhandler (demo el lign) i Tyskland en periode, og var importert til Norge av B.O Steen etter ca. 1 år. De har vel tatt seg friheten å merke bilen i den forbindelse.
[space] Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Å spare penger på å kjøpe en Vito er vel noe overdrevet
ullsokken Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Alle emblemene er "se jeg har en ting på min bil som du ikke vet hva er, nå vrir du vell sikkert snart hodet av deg selv over å lure på hva den verdiløse farge sprakende tingen bak der er som jeg ikke engang selv vet hva er for jeg...." ...vi burde ha et eget skikkelig stilig emblem forresten. Sånn at alle tenker nettopp det dere har snakket om her nå "oh, stilig, hva betyr det, sportslig, spesiell?, det er sikkert en sheik i dubai som har hatt den og har sånn på alle bilene han har hatt, derfor.." Hum...
Andreas1 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 ":1c0o4qzo]Å spare penger på å kjøpe en Vito er vel noe overdrevet Ja, det var nok snarere både katta i sekken og det absolutt garanterte tap for kjøperne av 1. generasjon Vito. Mercedes fikk en laaang ripe i lakken med lanseringen av den der.
Captain Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Alle emblemene er "se jeg har en ting på min bil som du ikke vet hva er, nå vrir du vell sikkert snart hodet av deg selv over å lure på hva den verdiløse farge sprakende tingen bak der er som jeg ikke engang selv vet hva er for jeg...." ...vi burde ha et eget skikkelig stilig emblem forresten. Sånn at alle tenker nettopp det dere har snakket om her nå "oh, stilig, hva betyr det, sportslig, spesiell?, det er sikkert en sheik i dubai som har hatt den og har sånn på alle bilene han har hatt, derfor.."Hum... På min første bil hadde jeg emblem bak med "ABS". -"Pass opp, hold avstand! JEG har ABS!"...hehe, det var jo ikke så vanlig med ABS i 1985...Ford hadde jo skryteemblem "ESP" på forrige generasjon Mondeo også, dog bare klistremerke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå