Gå til innhold

Noen som kjenner til denne bilen?

Nensin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ringte på denne da jeg var på leting etter E39 (535i og 540i). Den fremstår som strøken, men den har blandt annet pixelfeil. I tillegg var ikke selger klar over hva slags kompressor som satt i den. Ikke var bilen godkjent med kompressor heller. Ellers skulle det være en kanonflott bil. Selger fortalte også at dette var Bjørn Dhælie's tidligere bil. Jeg endte opp med å velge en 535i sedan istede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den besiktiget.

Den stod nedfryst på et jorde hos forhandleren med dødt batteri, så det virket litt stusselig ved førsteinntrykk.

Fikk start på den og konstaterte at den også hadde sommerdekk.

Kompressoren er gravert med ESS, sannsynligvis av tidlig model, da den nok har stått der noen år, fikk tak i tidligere eier under prøveturen som bare hadde godt og si, km ser ut til og stemme også.

Flott tight bil, fikk ikke testet ut hva bilen er god for mtp det noe kreative dekkvalget i 14 minus. konstaterte at en føler var gåen da den manglet speedometer, ABS og ASC.

Går i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk kjøretøy kontroll har da inegen kontrollpunkt for effekt eller motorkonstruksjon?

Jo. De har ikke lov til å godkjenne en trimma bil dersom det ikke er godkjent.

Eneste de sjekker er at rammenr/motornr stemmer overens med vognkorte, om det står en kompressor der har ingenting og si for eu-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk kjøretøy kontroll har da inegen kontrollpunkt for effekt eller motorkonstruksjon?

Ok, det var nytt for meg. Finnes det noen dokumentasjon på dette. Jeg har i flere ganger fått PKK godkjent biler på samme sted som den er trimmet uten at det har vært noen kommentarer om TÜV papirer på hverken elektronikk eller komponenter.

Er dette ett nytt punkt i 2009, blir lit skeptisk når hører disse nye opplysningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var nytt for meg. Finnes det noen dokumentasjon på dette. Jeg har i flere ganger fått PKK godkjent biler på samme sted som den er trimmet uten at det har vært noen kommentarer om TÜV papirer på hverken elektronikk eller komponenter.

Er dette ett nytt punkt i 2009, blir lit skeptisk når hører disse nye opplysningene

Det spørs litt hvilken trimming det er snakk om. Er klart at en chippa bil går glatt igjennom, men står det en stor turbo og lyser opp immotorrommet, eller en 325 motor i et 316 karosseri mener jeg de ikke har lov til å godkjenne bilen dersom dette ikke er godkjent. Er ingen ny 2009 lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt punkt for 2009 nei!

Men hver gang dette blir tatt opp kommer det en masse synsere,tenkere og filosofer og forteller hvordan de tror og mener at dette skal foregå, stort sett basert på hva de har "hørt og lest" på bygda og internett!

Det vil alltid være de som henger seg opp i dette, men spørr diskre før kontrollen så velger de om dette er noe de kan se bort fra. En fordel at det ikke skinner i kroma rør, ic, konfilter og signalblå slanger overalt i en sugebil. Men dette får hver enkelt vurdere og kalkulere med selv.

Jeg har siden 1997 alltid hatt grøvre turbo eller kompressor instalasjoner i lekebilen min, men aldri hatt noe prob med EU kontroller. Men så har da bilene vært 100% strøkne også.

Men nå som jeg har blitt "voksen" har jeg gått for mere lovlige biler med nødvendig effekt orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...