bvlgari Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Siden ikke alle her inne på forumet er like handy og født med skiftenøkkelen i handa, hender det at vi må sette bilen inn på verksted. Men det er også mulighet for å bli lurt når slike som meg setter bort bilen, da eg ikke har peiling på hvor mye tid det vanligvis tar å skifte de enkelte ting. Regner med eg ikke er alene om dette.. Eg skal skifte: - Dynamo - Servopumpe - Viftereim Hvor mange timers arbeid er normalt dette? Er en 520ia, e39 -97.
ehrnst Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 tja de har vel et tidsestimat på dette, men en god mekaniker bør vel klare dette på 3 timer kansje?
Lars89 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Nå kjenner jeg ikke til akkurat den bilen, men det høres ut som 3-4 timers jobb, dvs de tar sikkert betalt for 4-5.
Mexos Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Hvis motoren har samme system for reimskift med mekanisk eller hydraulisk strammer slik som de tidligere motorene så skal vel reimskifte gå på 10 minutter. Dynamoen er vel bare å løsne et par bolter, koble fra det elektriske og få den ut, samt montere den nye. Avhengig av hvor trangt det er nede i motoren og om det er noe som må demonteres for å komme til tørr jeg ikke eksakt hvor lang tid det skal ta, men jeg synes ikke en slik jobb bør ta no mer enn 1 time, maks 2.
oddis Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Nå har jeg aldri skrudd på en E39, men hvis det er plass nok så går den jobben veldig fort. Servo og dynamo sitter jo som naboer. Å tre på multireima er jo fort gjort, hvis man kommer til med hendene greit. Ofte er mye av tida brukt på å bare skru vekk deksler for å få plass.
bvlgari Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Så mellom 1 og 5 timer, med sannsynlighet på 3 timer, og håper på mellom 1 og 2 timer, men frykter 4-5 timer ? Eg regnet også med at det skulle være en kurant jobb, men det fristet ikke å gjøre det selv i 6-7 minus og snøbyger ute på parkeringsplassen.. Noen hadde en genial reklame for noen år siden: "Hva har pengene dine gjort for deg i det siste ?"... Nei men siden verkstedene også skal tjene penger, får en vel regne med at de skriver 3 timer da, inklusiv litt prøvekjøring og slikt. Takker for svar ihvertfall
Hansh Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Har ikke skiftet dette på E39, men er jo omtrent danseplass under panseret på E39 og å løsne dekslene foran motoren for å komme til tar ihvertfall ikke mange minuttene (med mindre man må komme til noe jeg ikke vet om)
316 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Spør om det å verkstedet du, så har du noe å gå etter dersom det plutselig tar lenger tid. Jeg skulle få byttet ABS-sensor i bakakslingen på bilen min. Det skulle visst være en enkel jobb, som skulle ta en 3-kvarter time... Ventet der i 4 timer. Nektet selvfølgelig å betale for mer enn en time, som jeg fikk opplyst om å forhånd. De skylte fort å at de måtte ut med baksete, bensintank og løsne bakakselen, eller hva faen det var de fant på. Endte med at jeg vant. Og jeg drar nok IKKE dit igjen...
bvlgari Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Var og hentet bilen, og fasiten ble : 2 timers arbeid. Helt kurant Dette var på Bilkilden i Stavanger.
Simpel Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Det gikk jo fint! Etter en reparasjon går jeg aldri inn for å hente regningen uten å ta med meg oksygenkofferten.
Haug530D Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 E39 er grei å skru på den ja, tror jeg brukte ca 30-45 min på å demontere/montere vannpumpe og termostat på min, det som er litt klurete er at man må løsne viften for å få av det dekselet rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå