Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren skal jeg ha meg ny bil... Har omtrent bestemt meg for at det blir en E46, resten er jeg meget usikker på. På toppen av ønskelista ligger en touring, tett etterfulgt av en ci... Grunnen til at touring topper ønskelista er både fordi E46'en er meget fin som touring, og ikke minst praktisk dersom det plutselig skulle dukke opp noen unger eller/og bikkjer. Razz Har tenkt å legge 150 - 200.000 i bilen. Kan strekke meg lenger dersom jeg finner drømmebilen!

Markedet kryr av disse modellene, og jeg blir nesten svimmel av å gå i gjennom finn.no og autodb.no.. :lol:

Av utstyr er jeg ikke veeeeldig kresen, men ønsker meg selvfølgelig mest mulig... Slike ting som aircondition, cruisecontroll, multifunksjonsratt, fj. sentrallås, kjørecomputer, midtarmlene, tåkelys, soundsystem, sportsseter må jeg ha...

Motoralternativene er det ikke noe å si å, har selvfølgelig lyst å størst mulig motor men er veldig usikker på hva jeg faktisk har brukt for. Og ikke minst har jeg veldig lite peiling på motorene til E46-serien. Har bare sittet på i en 320 strippa for utstyr, og det var jo stillegående og kjedelig opplevelse.

Kommer til å jobbe turnus, så bilen blir bare brukt annenhver uke.. (Av meg i hvertfall) Forsikring med tanke på motorstørrelse er ikke noe problem, da jeg har en veldig grei avtale...

Kom gjerne med tips, bilder og gjerne forskjellige erfaringer, og ikke minst bilder av de forskjellige typene intr. man fikk osv.

Skrevet

Sikkert derfor jeg åpnet hele avsnittet med å si at jeg ikke var så kresen... Dessuten får man da vitterligen biler uten multifunksjonsratt, sportsseter, tåkelys, soundsystem og ikke minst kjørecomputer? :) Eller?

Skrevet

verken cruisekontroll, multifunksjonsratt, sportseter er standard da...

Pdc synes jeg er veldig kjekt å ha på en bil som ikke er så veldig oversiktlig bak.

Ellers ville jeg funnet meg en bil med fortrinnsvis mtech 2 originalt. Fangerene og antrazit taktrekket gjør veldig for eksteriør og interiør intrykk. Hvis bilen i tillegg har alcantara seter er pakken komplett spør du meg.

Skrevet

Spørsmålene dine er litt som å skyte spurv med kanoner... du må nesten konkretisere hva slags E46 du ønsker deg. For 200 festblanketter har du mye å velge mellom... de fleste modellene minus 330d, 330i (med eller uten xDrive) og M3 med mindre de har kjørt langt. Et sted å begynne er f.eks å låse seg fast på at det skal være en Touring med f.eks bensinmotor og facelift. Hvis du i tillegg bestemmer deg for at bilen skal ha en rekkesekser er det i praksis kun to modeller å velge mellom... 320i med 170 HK (2171 cm3) og 325i med 193 HK (2494 cm3). Av disse er naturligvis 325i den mest imponerende, men i relasjon til pris er 320i et langt bedre kompromis.

Et annet spørsmål er om du ønsker at bilen skal ha manuelt gear eller automatgear... var jeg deg ville jeg ha valgt manuelt gear. Jeg liker personlig ikke biler med mye teknisk/elektrisk utstyr... keep it simple... ting & tang har en stygg uvane til å gå istykker etter noen år/kilometer og E46 er ikke de nyeste bilene på veiene lenger.

Skrevet

Er 99 % fastlåst å at jeg skal ha touring, og facelift. Så det er i grunn greit å gå ut i fra!

Hvis jeg tenker fornuftig, så trenger jeg ikke rekkesekser, men du vet åssen det er.. Prisen spiller vel også inn en del på motorvalg.

Er i grunn åpen for automat også, da bilen ikke skal brukes som en herjebil uansett. :)

Har i grunn ikke lyst på bil som har gått så mye lenger enn 100 000. Men da begynner det kanskje å bli vanskelig å presse prisen under 200 000 med tanke på utstyret jeg "må" ha?

Skrevet

Se etter bil med Xenon, sportsseter, el-klima, multiratt og gjerne med M-pakke. Det er i alle fall minimum av hva jeg ville sett etter.

Regnsensor, HK-lyd, PDC og cruisecontrol er ting som er kjekt.

Nei, det er ikke akkurat mange av disse til salgs, men om du er tålmodig så dukker det nok opp.

Kunne du tenke deg diesel? Jeg ville helst ikke hatt det, men det er faktisk ganske mange 318d(A)T og 320d(A)T med gode utstyrspakker til salgs, men det er mulig du da må strekke deg litt med tanke på pris.

Skrevet

til sommern mener jeg det burde gå an å finne en til under 200k med greit utstyr.

kjøpte nå i november en 03mod med m pakke å bra med utstyr, mangler vel egentlig xenon og el ruter bak som jeg kunne tenkt meg. den har 2,2liters 6ern med manuel,denne ble jeg positivt overasket over hvor lettkjørt den var. ingen problem og ligge i 40kmt i 5gir og bare dra på. den drar seg fint oppover uten og hoste og harke. anbefaler at du prøvekjører en med denne motoren.

ellers så hadde bilen gådt bare 88000km da jeg kjøpte. betalte 200k, eneste er at front fangern bør lakkeres opp.

så til sommeren tror jeg at du absolutt skulle klare og finne en til 200k

Skrevet

Sportseter, multiratt, automatisk klima, manuell giring og m-pakke er et bra utgangspunkt. Om en har multifunksjonsratt har en også cruicekontroll. Cruicecontrollen hadde jeg ikke klart meg uten tror jeg.

Stereoen er dårlig uansett, så nesten best å finne en med helt standard stereo, og bytte ut ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...