S.Nilsen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Jeg lurer på hvor ofte dere vasker bilen om vinteren??tenker på dette jævla saltet som blir strødd Jeg for min del bruker og ta det en gang i uka spyle skikkelig av med vann,bruker ikke avfetting hver gang da. finnes kansje en tråd om dette fra før,men fant ikke noe.
m3rnie Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Når det er kaldt og mye snø trenger en egentlig ikke å vaske så ofte her det ikke saltes... Men er kjekt å få vasket bilen sin når det er sørpe og slaps på veiene... Men igjen, er det skikkelig kaldt så kan jo diverse fryse fast, som kan være litt kinkig...
S.Nilsen Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 De fleste vasker i mildt vær håper jeg viss ikke blir man plaget
Oderschvank Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 vasker ett par ganger i uka, liker ikke å ha skitten bil
Netlandet Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er veldig påpasselig med å vaske bilen til muttern annenhver helg Men hun kjører ekstremt lite, så annenhver helg holder i massevis. Når jeg vasket bilen i helgen fikk jeg et problem, høyre fordemper frøys. Bilen ble pinne stiv på den siden, men den løsnet etter litt kjøring. Ellers har jeg smørt inn alle dørkarmer/gummilister med CRC Silikon spray, og alle låser etc. med CRC 5-56
EirikL Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Blir vasking når det er mildvær. Må nok ta en runde med silikonspray på dørpakningene og få olje i dørlåsene. For de fryser som bare faen når det er skikkelig kaldt
MatsBuer Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er veldig påpasselig med å vaske bilen til muttern annenhver helg Men hun kjører ekstremt lite, så annenhver helg holder i massevis. Når jeg vasket bilen i helgen fikk jeg et problem, høyre fordemper frøys. Bilen ble pinne stiv på den siden, men den løsnet etter litt kjøring. Ellers har jeg smørt inn alle dørkarmer/gummilister med CRC Silikon spray, og alle låser etc. med CRC 5-56 Hvor får man kjøpt dette?
tmice Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Her er det så kaldt at her trenger man skjelden å vaske bilen, blir bare plaget med dører som fryser o.l. Men er det Mildt vær 0 grader, vasker jeg som regel bilen.. Å det er skjeldent her, så ca 2 ganger fra Des - Mars Nå har vi vel snart 2 meter med sny, så bilen har godt beskyttelses lag...(ikke 2m der) Men det ligger et jevnt lag med sny på hele tiden så å si...... Heia Nord Norge
Øyvind L. Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Hvis det er over 0 grader vasker jeg den 1 gang i uka. Er det under 0 grader vasker jeg den ikke. Pleier å kjøre over den med høyttrykk spyler først. Så kjører jeg igjenom børsteløs vaskemaskin slik at jeg får med underspyling også vasker jeg den for hånd etterpå.. Pleier bli bra ren da.
Netlandet Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er veldig påpasselig med å vaske bilen til muttern annenhver helg Men hun kjører ekstremt lite, så annenhver helg holder i massevis. Når jeg vasket bilen i helgen fikk jeg et problem, høyre fordemper frøys. Bilen ble pinne stiv på den siden, men den løsnet etter litt kjøring. Ellers har jeg smørt inn alle dørkarmer/gummilister med CRC Silikon spray, og alle låser etc. med CRC 5-56 Hvor får man kjøpt dette? Alle slags bensinstasjoner, BilXtra, Torshov, Jernia, etc. Eliminerer problemet med fryste dører og låser helt!
StianA Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 hver lørdag på statoil da får den vile på søndag så den er rein da jeg drar på jobb på mandag hehe
ingard Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Den står å ruster i oppkjørselen, og når den ikke gjør det blir den bombardert av småstein og voldtatt i enorme humper av is og snø mens et lag av salt ligger å etser i gamle sår.. JEG HATER VINTER!!
Dan Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Vasker den når det er mildvær. Går fint så lenge det er plussgrader. Står inne i vaskehall og spyler grundig av driten før jeg vasker for hånd. Passer på å tørke skikkelig før jeg kjører ut av hallen. Avfetting bruker jeg ikke da det tar poleringen.
Tommy Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Det blir 2-3 ganger i uka, i tillegg til at jeg har en lastebil som må ha minst en vask i uka om vinteren. Jeg har høytrykkspyler med varmt vann hjemme, så det går rimelig greit å få vasket da.
Rayman Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 vasker bilen når det passer meg - eller + grader, vaskes i vaskehall med varmt vann fra høytrykkspyler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå