Gå til innhold

Forskjellene på E46 M3 og M3 CSL

MonicaM3
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Forskjellen mellom M3 og M3 CSL er blant annet 343hk i M3 og 360hk i CSL, CSL står for Carbon, Sport og Ligthweigth visst jeg ikke husker feil.

CSL har Carbon i Taket er usikker på om pansret og bagasjeluka er laget av Carbon, den er også lettere og mer sportslig :)

Og CSL har et mer racing orientert interiør :)

Er sikkert noe jeg ikke har tatt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellene på en "vanlig" e46 M3 og en CSi? Karrosseri, motor osv..

M3 csl tenker du på. Carbon tak, carbon panser og bagasjelokk (bagasjelokket var kanskje plast?), mindre utstyr(tror jeg ihvertfall, er vel kanskje valgfritt det), lettere interiør, skikkelige Sportsstoler og sikkert mer jeg har glemt.

Motor er tunet fra 343hk til 360hk, csl'en har også carbon insug.

Dempere og fjører er hakket vassere, drivlinjen vet jeg ikke om det er noen forskjell på.

Csl'en er en lettere bil (140-160kg?), og en mer fokusert banebil på alle punkter.

Edit: Flere rakk å svare før meg ser jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CSL står for Carbon, Sport og Ligthweigth visst jeg ikke husker feil.

CSL står for Coupé Sport Leichtbau... der leichtbau betyr at den er lettere enn standard M3 modellen bl.a gjennom bruk av karbon, aluminium og andre mer påkostede produksjonsteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om dette er en "lett" bil å få tak i og ca hvor mye mer dem ligger i pris? Det er bare 1 til salgs i norge som jeg fant så tenker da på tyskland ol.

E46 M3 CSL var jo en begrenset produksjonsserie på mindre enn 1400 enheter (1383) så det reduserer naturligvis utvalget. Bilene ble kun produsert i 2003 så noen har nok i tillegg med årene tatt turen til de evige jaktmarker. Finanskrisen gir imidlertid nye muligheter for de som har kapital, men dette er under alle omstendigheter dyre biler. Kanskje er de for dyre... i denne klassen ville jeg nok heller ha kikket på en pent brukt Porsche 997 Carrera S (911).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...