Gå til innhold

Toning av ruter?

jon///M
 Share

Anbefalte innlegg

skal inn med bilen i slutten av måneden for og tone rutene, men er enda litt usikker på hvor mørkt jeg bør gå for. noen som har erfaring med hvor pent det blir samt behagelig og kjøre med i mørket.

legg gjerne inn noen bilder av biler me tonede ruter og da hvor mange prosenter det er tonet.

mvh jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tone helt fram. Blir du stoppet i kontroll må det fjernes og av politiet får du forenklet forelegg på ca 2500 samt en kort frist på å vise bilen.

Du kan også få kjøreforbud på stedet med anmeldelse..

Bortkastet penger selv om det ser fint ut.

Bilen kan heller ikke EU godkjennes med sota sideruter framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tone helt fram.

for det er tøfft 8):)

jepp, det ser utvilsomt mye bedre ut.

men nok ot, noen som har noen erfaringer med hva som blir fint og sånn?

Velg en lys film med mellom 35-40% lysgjennomgang. Iallfall på vinduene foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca. 35% helt frem. Synes det er penest.

S3010084.JPG

Hvorfor tone helt fram. Blir du stoppet i kontroll må det fjernes og av politiet får du forenklet forelegg på ca 2500 samt en kort frist på å vise bilen.

Har aldri hatt problemer verken i teknisk kontroll, vanlig rutinekontroll eller ved PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca. 35% helt frem. Synes det er penest.

S3010084.JPG

Har aldri hatt problemer verken i teknisk kontroll, vanlig rutinekontroll eller ved PKK.

Aiai... Bilen din er så utrolig nydelig! Hvor mye koster det å få lagt film på siderutene slik? Er det ikke noe med at opp til 30-35% er det greit å legge helt fram eller er det bare at det lettere går gjennom teknisk da?

Skulle overbevist fruen om at toning er tingen ja... men, er redd jeg må nøye meg med solskjermer nå som knøttet kommer :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ofre litt for sjarmen vetu :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at opp til 30-35% er det greit å legge helt fram eller er det bare at det lettere går gjennom teknisk da?

Nei.

Det er ikke lov å tone siderutene foran uansett styrke. Dette pga ruten ikke vil knuse slik den ville om den ikke hadde hatt film.

Edit: Trådstarter, ville valgt en svak film over hele bilen. Ikke for mørkt foran, da ber du om å bli stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kommer til og se 110 ganger bedre ut med sotinga :), Men etter min mening så ville jeg hatt framrutene 30-35% og ca 50% bakover eller noe sånt.. Syns det ser best :)

Gjør oppmerksom på at 50% er lysere enn 35%. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kommer til og se 110 ganger bedre ut med sotinga :), Men etter min mening så ville jeg hatt framrutene 30-35% og ca 50% bakover eller noe sånt.. Syns det ser best :)

Gjør oppmerksom på at 50% er lysere enn 35%. :wink:

Hehe :P Sorry!!

Men du tok poenget? la oss si 20-25 % bakover da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...