Bjørn 320 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Det som irriterer meg mest er folk som på død og liv skal forbi meg, kun fordi jeg har en L bakpå bilen. Det er samme hvor fort jeg kjører, forbi, det skal de. Så slepp dei forbi for faen, køyr ut om det ikkje er forbikøyringsmuligheit!
matsrh Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Det som irriterer meg meste er som mange andre her sier, de som blinker idet de svinger og de som ikke blinker, de som er helt håpløs på farten, 100 på strekker og 40 i svingen! Og så har du de som legger seg helt oppi rompa de når du venter på å komme inn på veien i oppoverbakke! Er det ingen som skjønner at du kanskje triller litt bakover idet du starter?!! Blir irritert bare åp tanken!
Kurt L. Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Blir veldig provosert av tåkebaklys.... Ikke sett noe dårlig vær på 3 uker men de fleste har det på.
Søreng Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Lenge siden du tok lappen? Definer "lenge"? I mitt tilfelle er det litt over 2 år siden, vet ikke hvilken vei det heller iht. hva du mente?
Spiritus Sancti Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Siden du ikke hadde hørt noe ang den "blinke til venstre i rundkjøringer" regelen..
knut_olestad Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 "Hva irriterer deg mest i trafikken?"Andre trafikanter. Hør hør
ehrnst Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Støtter S. Nilsen her!! DET iriterrer det! Forøvrig enig i det med runkjøringene.. MEEEEN, skjønner ikke hvorfor folk blinker seg INN i rundkjøringene, du trenger jo bare blinke UT! Rundkjøringen går bare til venstere, så trenger ikke blinke til venstre da, men blink til høyre når du skal UT! Skal man til høyre så holder man høyre og blinker høyre FØR man kommer inn i rundkjøringen. Skal man rett frem, så holder man høyre (så sant rundkjøringen også har en venstrearm) uten å blinke, og blinker høyre UT etter man har passer den første utkjøringen. Skal man til venstre eller helt rundt, så holder man venstre og blinker venstre før man kommer inn i rundkjøringen, og veksler til høyre når man skal ut. Dette er etter min mening den måten som gjør det desidert enklest for trafikanter å lese kjøringen og dermed få flyt. Må si at blinking generelt, ikke bare i rundkjøringer, er et irritasjonsmoment. Det er utrolig mange som trår på bremsen FØR de blinker. Da vet du jo tydeligvis at du skal svinge, så da er det bare å blinke før bremsen tråkkes inn. Samme med feltskifter osv. Bruk blinklys! Ellers kommer jeg på plassering i rundkjøringer som et utbredt problem. Det er sinnsykt mange her i Tønsbergsområdet som holder venstre inn i en rundkjøring når de skal rett frem. Det er skumle greier. Vi som er litt mindre passive i trafikken har da gjerne rukket å komme på utsiden av de i det de legger seg over igjen. fullstendig enig i alt her. hvertfall siste avsnitt, synd det er den forskjermen på den andre siden som er rusten
Thomassino88 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 folk som ikke bruker blink lys da klikker det for meg
TorErling Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Folk som ligger i venstrefeltet på motorveien, uten å tenke på at de bak kansje vil kjøre fortere.
Fredrik 90 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Det som irriterer meg mest i trafikken er folk som kjører 10-20 km/t under fartsgrensen. Man havner alltid bak en slik når man har dårlig tid eller skal rekke butikken før den stenger. Kjører de da i tillegg en stygg koreansk bil, Toyota Corolla eller Peugeot Partner og liknende så er det som å helle bensin på bålet. Da legger jeg meg på tuta og blinker med lysa, før jeg drar forbi med langfingeren godt oppi ruta på passasjer siden En annen ting er når du har ligget bak en trailer i flere timer og brukt opp spylervæska, så kommer et kort men etterlengtet forbikjøringsfelt. Hva gjør traileren? jo den legger seg ut for å kjøre forbi en annen trailer og når den med nød og neppe har kommet forbi så er forbifeltet slutt og jeg må ligge i mellom to trailere. Da takker jeg høyere makter for at jeg ikke har hagle i bilen Familiefedre i Passater og V70er som ligger klin oppi ræva på deg for å børte seg, før de drar forbi så svart skodde ligger over hele veien pga dårlig chipptrimming er irriterende men også gøy. Da bare girer jeg ned og bimmeren høgger til og drar forbi de forpinte dieselpurkene på brøkdelen av et sekund Igjen sitter de lange i maska Å ferdes i trafikken kan være irritasjons moment nummer en, men det gir jo også mye glede da
Bonden Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Det som iriterer meg er di som ligger rett i baken på meg selv om jeg kjører i 90 eller 140 på motorveien og aldrig kjører forbi !!, og ikke er politi vel å merke.
bmw driver Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Det som irriterer meg mest er folk som på død og liv skal forbi meg, kun fordi jeg har en L bakpå bilen. Det er samme hvor fort jeg kjører, forbi, det skal de. Så slepp dei forbi for faen, køyr ut om det ikkje er forbikøyringsmuligheit! Ikke faen, hvis folk må forbi når jeg ligger i 90-100 i 80-sonen så kjører jeg faen meg ikke til siden.
RoaldJ Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 ikke kom her å si at det ikke er irreterende om smartingen ikke hadde blinka. da må du jo bremse bare for å være sikker da (spesielt i små rundkj) ser du at han blinker så vet du at du må stoppe. men om han ikke blinker vet du ikke om han skal til venstre eller rett frem, og når du er helt nede i 3 km/t så skal han plutselig rett frem. eller når du tror han skal rett fram pga at han ikke blinker, så må du brå bremse for å ikke kjøre ham i sida. og du får seff skylda for å ikke ha overholdt vikeplikt for kjøretøy som er i rundkjøringen. DET irreterer meg!!!! Takk Gunnar og ehrnst (og dere andre da) for at dere er enig.
hagenisse Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Unødvendig bruk av brems. Skaper bare en håpløs dominoeffekt. Enten brems - eller ikke gjør det, ikke sitt og fil på bremsene.
Alex88 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 En annen ting som har skjedd meg flere ganger at enkelte skifter fil uten å se om det er noen i blindsonen. En gang skjedde det 4 ganger i løpet av en uke Å vær gang det skjer kjører jeg alltid med M3en Blir gaaaaaaaaaaaaal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå