Gunnar Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 mulig du har misforstått meg, forstår at di eldre bør parkere litt nermere inngangen. men som regel er det folk i 20-40års alderen som står der. jeg selv parkerer langt unna inngangen for og slippe å ha biler ved siden av min. men jeg blir forbanna når di skal parkere over alt ved inngangen slik at jeg ikke kommer forbi med bilen min Forstod deg jeg, svarte Martin som lurte på hvorfor du irriterte deg over at folk parkerer midt i inngangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 Det er egentlig veldig lite jeg lar meg irritere over i trafikken. I det fleste tilfeller jeg møter på idioter bare ruller jeg ned vinduet og øver meg på sittestillingen vi lærte av volvo-kjøreren i Fauske. Enkelte ting er likevel såpass irriterende at dette ikke hjelper for meg: 1) Motorveiskjøring. Man skal holde til høyre, med mindre man kjører forbi. Dette betyr også at du skal legge deg inn etter å ha kjørt forbi. Utrolig mange som ikke forstår dette, og her synes jeg de i typiske status-biler er de verste. Eventuelt er det de jeg legger merke til. 2)Muligens så gjelder dette bare meg. Det er enkelte som ser seg blindet av alderen på bilen min. Mange ser ut til å tro at en bil som er over grensen for billigere årsavgift, heller ikke greier å holde farstgrensen i 50-soner. Noe som resulterer i at folk slenger seg ut forran meg for å slippe å havne bak meg, tar forbikjøringer selv når jeg ligger bak andre, kvier for å slippe meg forran dem selv når de har vikeplikt os.v. Herregud, jeg har ikke planer om å sinke dere, forstå det! Igjen, det virker som typiske børs-traktorer og andre status-merker/-biler er de verste. Du har vikeplikt selv om du er dresskledd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 ...og folk som er så lat at di helst skal parkere bilen inn i butikken for at det skal bli litt kortere avstand og gå. Hvorfor irriterer du deg over dette? i mange tilfeller må jeg passere inngangen med bilen min for og komme på parkeringsplassen. og når folk er late og skal parkere så nær ingangen som mulig (uansett om det er målt opp til parkering akkurat der) så blir det gjerne trangt for meg og passere, hadde jeg hatt en gammel bil skulle jeg skrapt hele siden mot dems så kanskje di lærer til neste gang Da forstår jeg ! Var sikker på at du ville ha plassen nærmest inngangen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Det er egentlig veldig lite jeg lar meg irritere over i trafikken. I det fleste tilfeller jeg møter på idioter bare ruller jeg ned vinduet og øver meg på sittestillingen vi lærte av volvo-kjøreren i Fauske. Enkelte ting er likevel såpass irriterende at dette ikke hjelper for meg:1) Motorveiskjøring. Man skal holde til høyre, med mindre man kjører forbi. Dette betyr også at du skal legge deg inn etter å ha kjørt forbi. Utrolig mange som ikke forstår dette, og her synes jeg de i typiske status-biler er de verste. Eventuelt er det de jeg legger merke til. 2)Muligens så gjelder dette bare meg. Det er enkelte som ser seg blindet av alderen på bilen min. Mange ser ut til å tro at en bil som er over grensen for billigere årsavgift, heller ikke greier å holde farstgrensen i 50-soner. Noe som resulterer i at folk slenger seg ut forran meg for å slippe å havne bak meg, tar forbikjøringer selv når jeg ligger bak andre, kvier for å slippe meg forran dem selv når de har vikeplikt os.v. Herregud, jeg har ikke planer om å sinke dere, forstå det! Igjen, det virker som typiske børs-traktorer og andre status-merker/-biler er de verste. Du har vikeplikt selv om du er dresskledd! Punkt 1 er noe av det som irriterer meg mest siden jeg opplever dette hver dag, og har ikke sett noen sammenheng i forhold til bilmerker, bortsett fra en del taxier tror at de eier veien. Har prøvd å diskutere med en av de som ble sur på meg, men endte med at sjefen hans fikk resten av min side av saken. Ang. punkt 2 så er det definitivt mange biler jeg helst ikke vil ligge bak, mens andre er greiere å slippe frem, basert på erfaring med hvordan eiere av forskjellige biler normalt kjører, men holder meg likevel til regelverket! Kjører heller ikke forbi bare fordi det er en gammel bil o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Charles Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Sykelister i veibanen der det er sykkelsti er det allerværste. Det er helt forferdelig! skjønner di ikke at de senker trafikken. Tror di at di sykler i 60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Helt enig med han over! Vanlige syklister som feks skal på jobb er greit, men de som sykkler i team med fler i bredden blir jeg rasende på Trur de eier veien! Sjønner ikke at de ikke heller kan sykkle etter hverandre i rekke?? istedet for både 2-3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 1) Motorveiskjøring. Man skal holde til høyre, med mindre man kjører forbi. Dette betyr også at du skal legge deg inn etter å ha kjørt forbi. Utrolig mange som ikke forstår dette, og her synes jeg de i typiske status-biler er de verste. Eventuelt er det de jeg legger merke til. Denne legger jeg også veldig merke til. Føler at folk tror de kommer fortere fram ved å konstant ligge i venstre felt. Grunnen til dette er muligens at folk tenker at venstre filen er kjøre-fort-filen. Det er som du sier, typisk statusbiler som hersker i venstre. Veldig ofte ser jeg, fra høyre felt i en tre felts, en eller annen børstraktor rase forbi i venste, selv om ingen ligger i midten. Og alle som skal se på ulykker omg. Mistenker at trailerer som hadde satt seg fast under en bru ved Furuset, rettning sentrum, var skyld i køen opp fra sentrum/Alnabru. Iom at køen mer eller mindre forsvant etter at folk hadde sett ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 syklister i kondomdress som absolut skal sykl 2-3 sett 4 og i bredden er noe av det som irreterer med helt grønn jæv*** og at folk kjører fort der det er mulig og kjøre forbi men sakte der det ikke er mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Og alle som skal se på ulykker omg. Mistenker at trailerer som hadde satt seg fast under en bru ved Furuset, rettning sentrum, var skyld i køen opp fra sentrum/Alnabru. Iom at køen mer eller mindre forsvant etter at folk hadde sett ferdig... Snakker om sola... http://www.dagbladet.no/2009/02/26/nyhe ... 0/5055506/ Akkurat. Han sier at mange senket farten da de ble klar over den oppsiktsvekkende kollisjonen, og at det ble lange køer på grunn av skuelystne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmb Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Bor ved tromsø mest traffikerte vei, som er 40 sone. Irriterer meg så jævlig over folk som ligger i 50-60 km/t, er helt umulig å beregne. Dessuten er 1/30 gentlemen som slipper deg ut, hender man blir stående 2 minutter når man skal til høyre, når bilist bare kan slakke ned 20 km/t for slippe deg ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Snakker om sola... http://www.dagbladet.no/2009/02/26/nyhe ... 0/5055506/ Akkurat. Han sier at mange senket farten da de ble klar over den oppsiktsvekkende kollisjonen, og at det ble lange køer på grunn av skuelystne. Selv om jeg er enig i at veiene i landet er for dårlig mange steder, måtte jeg le av denne: Politikere nå må dere våkne, Hallo!!!Galskap at ikke lastebiler skal kunne kjøre på Europavei 6 uten å måtte lete etter omveier pga. dårlige veier og lave bruer. For de som ikke kjenner området kan det nevnes at veien kun er ment for busser. Lastebilsjaføren kjørte på en ulovlig omvei (for ham), og så klager kommentatoren på at lastebilen må finne en omvei fra omveien - altså kjøre den vanlige veien igjen med andre ord. Vitneobservasjonen Dagbladet har fått tak i til artikkelen er også i særklasse: - Jeg kjørte forbi, og så at kontaineren på lastebilen var svært sammenklemt. Den må ha hatt ganske stor fart. Jeg tenkte «jøje meg». Takk for informasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Gammlinger som kjører 30 under fartsgrensa skulle blitt fratatt lappen på stedet Pussig det med gamle folk og trafikk. Mange legger seg til et fast tempo, rundt 40 kmt. Og den farta holder de uansett om det er gjennom en rundkjøring eller på motorveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 - Gamle mannfolk med hatt - Folk med nye biler som ligger midt i veien, fordi de er så vanvittig redde for å holde sida si - Folk som ikke har peiling på hvilket felt de skal ligge i rundkjøringer. Og ufattelig mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 blinklys, blinklys, blinklys. Hvoffor er det en sperre i hodet til mange, som hindrer dem i å bruke denne kjekke lille hendelen.. ? Er det flaut å blinke? Ja og en ting til; de som absolutt på tvinge seg inn på forkjørsvei mellom meg og bilen rett foran slik at jeg må høgge i bremsa, selv om det er en 400 meters luke bak meg til neste bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Folk som rygger i rundkjøringer!!! De burde ikke ha førerkort. plagsomt med de som kjører med blinklys på i flere km uten å svinge av noe sted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå