Gå til innhold

Har du blitt naila av UP?  

153 stemmer

1. 1. Har du blitt naila av UP?

• Nei, aldri
      69
    • Ja, fått bot
      55
    • Ja, mista lappen gitt!
      30

Anbefalte innlegg

Skrevet
Haha til nå har 20% mista lappen, det er ganske skremmende.

Lurer på om det er den over gjennomsnittlige interessen i bmw eller alderen/kjønn på mesteparten av brukerene i forumet som har "skylden".

Tror ikke 20% av de som har sertefikat i Norge har mista lappen.

sikkert en miks av alder her inne og BMW.. :P

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er vel også, som det er i mitt nærområde, mange unge og for spreke biler... "alle" skal ha m3, cosworth eller volvo med tic... (men ingen har m3 enda :-P) og godt er det...

Skrevet

Mistet ikke ungdommer lappen før i tiden da? (regner med det siktes til at det er mange unge og uerfarne sjåfører her).

Disse sjåførene (de som lærte og overlevde ihvertfall) har vel blitt eldre nå og representerer en annen aldersgruppe enn de fleste andre her inne?

Skrevet

Min første og eneste bot så langt kom i fjor høst etter å ha hatt førerkortet i litt over 3 år. målt til 115 i 80 sone og bøtelagt 7800kr. Dette var over Dovre fjell. Var 90 der før og visste ikke at det var satt ned så ble litt overrasket når jeg fant ut hvor nære jeg var å miste førerkortet :S Gleder meg til å få bort de 2 prikkene jeg da mottok. Slikt er flaut å ha på papiret. Kjører stort sett pent, men har vært litt for glad i å ligge litt over når jeg skal på langtur :oops:

Skrevet
Fått bot to ganger på 6,5 år med lappen:

Mai 2008: Litt over 70 i en 60-sone litt sør for avkjørselen hvor man kan svinge av til Egersund på E39 (bra jeg kjørte forbi en som lå 10 under fartsgrensen 500 m før kontrollen, i noen oversiktlige svinger i tilfelle kontroll. Politimannen var ikke sur og så jeg kunne trøste meg med at mange av de andre som ble stoppet måtte fortsette til fots. Fort gjort når man skal kjøre langt og rekke å besøke mange kunder.

Hansh da, der står de jo "alltid", dvs 2-3 ganger uken i sommerhalvåret :P (inkludert teknisk kontroll)

Til de som sikter til at unge førere drar "bot-snittet" opp, vil jeg heller peke til at det i mange tilfeller sikkert er disse som ikke har fått bot - det er mer sansynlig at du har fått bot etter 10 år på veien, enn etter 1 år :wink: Kua har også vært kalv osv :lol:

Skrevet

87 i 70 sonen, ble målt i bunnen av en bakke av vanlig politibil bak, midt på svarte natten, kjørte 500-600m med blålys bak før det var mulig å stoppe, ganske flaut.

2 uker etter ble jeg stoppet igjen, men da var det grøftelys og parklys som var feil. kjørte 10 km under grensen for å være sikker, da jeg nærmet meg kontrollstedet. men slapp med en advarsel for feil lys bruk.

Etter dette kjører jeg aldri med biler nærmt bak og holder fartsgrensen.

Skrevet
Fått bot to ganger på 6,5 år med lappen:

Mai 2008: Litt over 70 i en 60-sone litt sør for avkjørselen hvor man kan svinge av til Egersund på E39 (bra jeg kjørte forbi en som lå 10 under fartsgrensen 500 m før kontrollen, i noen oversiktlige svinger i tilfelle kontroll. Politimannen var ikke sur og så jeg kunne trøste meg med at mange av de andre som ble stoppet måtte fortsette til fots. Fort gjort når man skal kjøre langt og rekke å besøke mange kunder.

Hansh da, der står de jo "alltid", dvs 2-3 ganger uken i sommerhalvåret :P (inkludert teknisk kontroll)

Til de som sikter til at unge førere drar "bot-snittet" opp, vil jeg heller peke til at det i mange tilfeller sikkert er disse som ikke har fått bot - det er mer sansynlig at du har fått bot etter 10 år på veien, enn etter 1 år :wink: Kua har også vært kalv osv :lol:

Og det lærte jeg på den harde måten, at de står der så ofte! kjørte meget pent på lørdag da jeg var forbi der.

Var det med ku og kalv osv. du skriver jeg indirekte tenkte på! 8)

Skrevet
Mistet ikke ungdommer lappen før i tiden da? (regner med det siktes til at det er mange unge og uerfarne sjåfører her).

Disse sjåførene (de som lærte og overlevde ihvertfall) har vel blitt eldre nå og representerer en annen aldersgruppe enn de fleste andre her inne?

joa, men sprekere biler er billigere nå, enn det det var for si, 10 år siden... men jeg er ikke så gammel enda, men prisene på m3 har sunket godt siden jeg var 16-17 år (5 år siden)

Skrevet

Fått bot en gang, (108 i 80n /6500kr) og snakket meg ut av to.

Det er ikke flaut å ha prikker da, det som er flaut er jo lovgivninga, ikke motsatt. Iht. loven burde jeg nok sitti på lukka celle på Ullersmo.

Skrevet
jatta jatta :) endeligt 18år og lappen.. den følelsen varte vell ca 2mnd før de skulle nekte meg p kjøre bil :S 179 i 80 sone..måtte betale deretter:) snart gått 2år og kan søke i 18mai om førerkort :) skal bli en godt :D

179kmt i 80 :shock:

hva sa sjonkel når du ble stoppet da? 8)

Nei altså :) de var ikke så veldigt glade faktisk :) er vell enden av en motorvei så fartsgrensen går fra 90 til 70 så 60..men de menta da det var 80..galne mennesker :) sånt hender..

Skrevet

102 i 70 sone 6000

83 i 60 sone 6500

belte 750

uaksom kjøring å førekort beslag i 5mnd 5000.

kjøring med moped som 15 åring, 1500+ 6 mnd utsettelse.

forbikjøring på høyre side i kolektivfelt 5600.

kjøring uten skilt 1500.

kjøring i utmark 8000. (var en åker som var meget fristende som snarvei)

Oi.. lista var verre en jeg trodde, men når sant skal sies så fikk jeg alle bøterne fra jeg var 16 til jeg var 20.. så nå er det 3 år siden sist..

Skrevet
Jeg mista lappen i januar ifjor. Ble målt i 108 i 60 sone (jævla miljøfartsgrense) på ring 3. 10.000 i bot og en måned som fotgjenger.

Miljøfartsgrense ja... der må de stoppe mange. Trafikken flyter som regel i 80 uansett og godt er det, noe saktere blir for dumt.

Skrevet

Blitt blinka i fotoboks et par ganger, men ikke mottatt noen bot enda. Sikkert for skittent skilt eller noe :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...