Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Lykke til, men at du orker! :)

S-klassen er faktisk en overraskende god bil

Heh, overraskende? I segmentet for store luksusbiler har vel Mercedes alltid hatt en noe sterkere posisjon enn BMW. Når man først skal kjøre 2-tonns luksusbil finner jeg det merkelig at det viktig at bilen er sportslig. Slike biler skal kjøres mykt og behagelig - helst med sjåfør. Og ja.. både 7-serie, S-klasse, A8 og hva nå lexus kaller sitt dråg - dette er biler for de over 50 - mao gubbebiler alt sammen! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Kjempe flott! Dette blir bra.. Du har virkelig fått sving på denne bilen =)

Takk for hyggelig tilbakemelding, Richie. Jeg føler hvertfall at jeg har fått gjort de viktigste tingene med bilen (ref. skinn, lykter, senk og felger). Jeg har lyst på M-pakke og 4 rørs eksos (som er planlagt til sommeren), men er usikker på om jeg vil beholde den klassisk eller skape ett beist... :?

Vurderer forøvrig å sette på emblem på bakluka bak, men kun over en kort periode. Hvordan er det å fjerne limet fra de originale emblemene? Setter de merker på bakluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg om du skal ha en klassisk bil eller et beist.. Begynner å bli noen E39 som er håret opp, men samtidig blir det pent da :)

Emblemet er ikke noe problem å ta av igjen.. jeg har brukt hårføner litt forsiktig for å varme limet og ta det av litt og litt.. :) Ikke noe problem.. få på emblem mens det er vinter ;) Og ta av igjen når bilen er blitt et beist ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er ett vanskelig valg. Men tiden vil vise. Hvordan er det med limet som sitter på lakken? Dette må vel bare poleres og knikkes vekk? Har innmari lyst til å sette på 518i bak (ettersom jeg ikke får tak i 3.5i skjermemblemer), og det hadde jo blitt helrått med M-horing og 4 eksos.. 8):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er ett vanskelig valg. Men tiden vil vise. Hvordan er det med limet som sitter på lakken? Dette må vel bare poleres og knikkes vekk? Har innmari lyst til å sette på 518i bak (ettersom jeg ikke får tak i 3.5i skjermemblemer), og det hadde jo blitt helrått med M-horing og 4 eksos.. 8):lol:

Mesteparten blir med emblemet når du demonterer det.. men det som blir igjen tar du med silikonfjerner, evt polerer vekk om du ikke har. Hehe.. Fatter hadde 518i emblem på 535ia han hadde i 98 :D Var en del tøffinger med 523i som måtte parkere ved siden av, uvitende om hva som faktisk befant seg under panseret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nettopp det som er knallmoro. Da blir det nok emblem nærmere våren :-)

Har også montert en liten detalj inne i bilen.. Funderer også på å bestille meg pedalsett fra E60, elegante og lekre, men aner ikke om de går overens med E39 pedalene..

Jeg er ikke glad i fotstøttene man skrur, så jeg kjøpte likeså en original M hviler..

s6qxwe0rlnc7zo8q2fvk.jpg

oea0bf32meo512xlozv8.jpg

Nå må jeg bytte innvendig dørhåndtak da det knakk rett av i kulda.. Ser ut til at jeg må løsne dørtrekket for å komme skikkelig til.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Husker vinteren jeg hadde med E39 jeg hadde.. Både fatter og jeg knakk hvert vårt dørhåndtak innvendig.. 2mMy knakk vel sitt han også om jeg ikke husker feil, så de må være laget av noe helt sprø materiale som ikke er glad i minusgrader hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er hvertfall innmari flaut når man stopper opp for å lukke opp døra.. Derimot er det litt klasse når man går fra bilen mens siderutene går opp igjen via nøkkelen 8)

Måtte dere ta av dørtrekket for å skifte? Skrudde opp håndtaket mitt og etter det jeg har sett får jeg ikke bikket av wire'n ettersom jeg ikke får dratt håndtaket så langt ut som jeg hadde håpt på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er hvertfall innmari flaut når man stopper opp for å lukke opp døra.. Derimot er det litt klasse når man går fra bilen mens siderutene går opp igjen via nøkkelen 8)

Måtte dere ta av dørtrekket for å skifte? Skrudde opp håndtaket mitt og etter det jeg har sett får jeg ikke bikket av wire'n ettersom jeg ikke får dratt håndtaket så langt ut som jeg hadde håpt på..?

Ja, det letteste er å ta av dørtrekket.. da får du gjort det ordentlig.. kan jo hende det går uten også, men jeg prøvde ikke på det.. Du tar av trekket på et øyeblikk som du allerede vet ;) Hehe.. bare tiltak å måtte gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte av med dørtrekket og det var igrunn en ganske lett jobb. Løsne begge skruene og alle klipsene så var den av. Igrunn ganske deilig å slippe å ta ned førervinduet hver gang jeg skal ut av bilen.. Så nå er alt bare velstand.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...