Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Måtte av med dørtrekket og det var igrunn en ganske lett jobb. Løsne begge skruene og alle klipsene så var den av. Igrunn ganske deilig å slippe å ta ned førervinduet hver gang jeg skal ut av bilen.. Så nå er alt bare velstand.. :D

Viktig å ha alt i orden med bilen =) Finnes ikke en mer behagelig følelse enn når noe galt har blitt rettet opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Hella facelift baklykter idag, men her må jeg vel trolig ha noen ettermonteringskabler. Det fulgte med en boks, noe jeg vil tro er styreenhet til lysene/LED'en. I tillegg går bremselyset på sammen med LED lysene, noe som ikke er helt riktig. LED'lysene flimrer også. Noen som vet hvilke ledninger jeg trenger og/eller har noen liggende som de vil kvitte seg med?

raih7js1i3znjc7ks9el.jpg

tcqua3pkp5ofh2fa4l6x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok samme greia som jeg hadde på caben, lysmodulen skjønner ikke strømforbruket på LED vil jeg tro.

Har en guide på hvordan du løser det. Må ha inn noen motsander i parallell for å simulere halogen pære. var hvertfall slik på de LED lyktene til cab'en. Jeg fikk også opp defekt pærer på check control.

Mulig du har de integrert i lykta evt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ha fått kontrollert produksjonsnummeret på boksen viser det seg at det er en original check modul og styreenhet til begge baklysene. Når man kjøper Hella ettermonteringskit idag får man en boks til hver lykt som er fra Hella selv. Kabler til Check modul og styreenhetsboksen får jeg på mandag, så da er det bare å modifisere hull til å få på hellalyktene. Tenkte jeg skulle begynne å koble til bryterpanelet mitt når jeg først var igang.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag har jeg gjort noe mer med 535'en.. Jeg har demontert litt av dash for å begynne å trekke litt ledninger. I tillegg har jeg kappet og kost meg litt med den gamle platen som gjorde at jeg sparte masse penger istedefor å kjøpe ny. Det eneste man trenger av utstyr er baufil og fil til å file ned gradene etter at man har kuttet.. Har forøvrig vasket og polert 528'en og 535'en idag og det var deilig.. 8)

Den gamle ramma må byttes eller modifiseres for at ett bryterpanel etter 09/1998 skal passe inn i en bil som er produsert før..

qti538au68bfed5rq3hv.jpg

Deretter er det bare å gyve løs på stendrene med baufil/dremel..

huyt1ss16velajqg5zs6.jpg

Så må gradene files ned slik at ingenting er i veien for panelet..

0nacbih0y29275r6c65a.jpg

Voila.. Og der sparte man tusen kroner..

9s30r2601r9ka7v8vko2.jpg

Så er det bare å montere alt igjen / koble..

8amxtozdro0guanm5d4u.jpg

tgg4bo0rkv3nqza1s7er.jpg

z25bsvo7pv6bxxpdp66d.jpg

pqmgc810uf3ixifnvudx.jpg

kvqo5sk4mhkpx7smy7dz.jpg

wq115okprtd5wzhv2785.jpg

70uh00azy6aih800ij7y.jpg

gso7t5t9imkadvgq7gft.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting har hvertfall forandret seg en del siden jeg hentet den for drøye året siden. Skal ha oljeservice og litt sånt nå til uka med bytte/kode av LCM og litt småtteri. Det blir nok bra..

Takk for det. Den er og veldig pen, noe småslitasje men det får gå. Ettersom du ønsker E39 kan du jo godt kjøpe 528'en av meg om ett halvår-års tid..? ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Den er og veldig pen, noe småslitasje men det får gå. Ettersom du ønsker E39 kan du jo godt kjøpe 528'en av meg om ett halvår-års tid..? ;):D

Hehe, litt lei av sølvgrå bmw nå :P hehe ;) Men uansett, så har du strøkne biler =) Behovet for en stasjonsvogn kommer vel også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja om ikke annet er hvertfall sølv en tidløs farge og svært lett å holde pent/rent.. Ser behovet for stasjonsvogn, men bilen har hengerfeste så det skulle ikke by på noen problemer.. :lol:

Ja, jeg kan sikkert hjelpe deg med å montere det senere Wicky. Hvertfall når jeg har så fin plass å stå å skru på, vaske osv med 20 varmegrader :)

Skal somle meg til å lage en DIY guide på det nå snart.

Kan rope ut Fredrik, men tror jeg ønsker å beholde Rondellene. En av de desidert peneste BMW felgene. Synd de ikke er å få tak i lenger, men ettersom det har vært en meget meget populær felg bør det jo være mulig å få tak i noen pent brukte? Har du undersøkt finn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...