joga Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Hallo alle, Beklager om jeg skriver dårlig norsk, jeg er islandsk men bor i Skotland. Bodde i Norge når jeg var 15 år gammel men har ikke snakket eller skrivet mye norsk de siste 12 årene. Dersom jeg vurderer og flytte tilbake til Norge etter sommeren så har jeg begynt å tenke på om jeg skulle selge min 328i her i UK eller ta den med til Norge. Tenkte dere kunne kanskje opplyse meg om hvor mye den ville bli solgt for som en dele bil i Norge. Dersom den har rattet på høyre siden så tror jeg det er det ene den er brukbar for. Bilen er "UK Only" Sport model. Det betyr ad den har full M-Teknik utstyr, Bilstein suspension og 17" BBS orginal. Tusund takk for hjelpen. Håper dere forstår dette alt.
Lars89 Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Velkommen til Bimmers! Forstår alt du sier Pen bil! Syns du skal selge den i UK jeg. Var for fin til å bli deler Men er vel verdt 30-40 som hel delebil.
joga Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 Velkommen til Bimmers! Forstår alt du sier Pen bil! Syns du skal selge den i UK jeg. Var for fin til å bli deler Men er vel verdt 30-40 som hel delebil. Takk, Det er veldig vanskelig å selge biler her i UK på grunn av finans krisen. Jeg vurderer og fylle bilen å ta ferje fra Newcastle. Jeg tror jeg kan også bruke bilen de første 2 eller 3 månedene? Om jeg kan få "close to" 40 så er det bedre for meg å selge den i Norge tror jeg
PenguiN- Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Dette var en perfekt E36 coupe! Close to 40 burde være enkelt med fine bilder,god beskrivelse av utstyr osv! Velkommen på Bimmers!
Rayman Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Er enig at du sikkert kan få opp i mot 40k for den bilen, men blir vel like vansklig å solgt som "hel" delebil her i Norge for 40k. Hvem kjøper en E36 delebil til 40k da? du får jo norskregistrert 325 til den prisen.. Personlig ville jeg gitt 30 om den er så bra stand som den ser ut til. Og velkommen til forumet, BTW du skriver bedre norsk en de fleste her på forumet
compact Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 litt ot her, men skal selv importere bil fra england. Hva heter fergen som går fra Newcastle? Hvem skal jeg kontakte?
Hansh Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Og velkommen til forumet, BTW du skriver bedre norsk en de fleste her på forumet Skulle til å skrive akkurat det samme selv, ordret! Fergen fra Newcastle til Bergen er nedlagt dessverre, og tror det var siste fergeforbindelsen mellom UK og Norge. Tror kanskje det går ferge til Danmark slik at man kan ta den for så å ta en ny ferge videre til Norge. Vær dog obs på at det ikke er lett å selge bil i Norge heller for tiden så tror jeg hadde lagt den ut for salg i UK først, og så heller vurdert å ta den med hvis du ikke får solgt den i tide til avreise. Synes og den er for fin til å hugges da..
joga Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Hei igjen, Kjempe fin side dere har her. Har lest mye på siden de siste månedene og er imponert over alle de fine prosjektene som dere driver på med! Nå skal jeg snart flytte tilbake til Norge og har begynnt og tenke på dette igjen. Har bestemt meg å ta den med og bruke den som en delebil for meg eller selge senere. Vi for se. Lurte på om dere kunne fortelle meg hvor mye moms jeg må betale for å få den lovlig som en delebil? Har sett på http://www.toll.no, men har ikke funnet noet der. Takk igjen for hjelpen. P.s. ja de har desverre nedlagt fergen fra Newcastle Men da blir det bare en morsom reise på 328i
ZhilleN Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Meget pen e36 coupe det der! Skulle gjerne ha sett noen bilder av bilen bakfra Nydelig og perfekt!
Mexos Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Er ikke sikker på om du må betale moms iogmed at du tar den med som flyttegods. Ta den med til Norge, så kjøper du et 320 karosseri i norge og flytter over alt og godkjenner, så har du en fin bil
Dirty Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 du må betale 25% av KJøpesummen vis du hadde vært norsk og handlet den. siden du bor i utlandet. e det jo bare å kjøre den inn til norge og så ta av skiltene .
joga Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 du må betale 25% av KJøpesummen vis du hadde vært norsk og handlet den. siden du bor i utlandet. e det jo bare å kjøre den inn til norge og så ta av skiltene . Jeg har sett her på siden at for å få 320i godkjennt ombyggd med motoren fra min bil at man må vise at delene kommer i fra bil som har blitt momset inn? Dere har vel litt kompliserte regler der borte
-Roger- Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Er ikke sikker på om du må betale moms iogmed at du tar den med som flyttegods. Ta den med til Norge, så kjøper du et 320 karosseri i norge og flytter over alt og godkjenner, så har du en fin bil Må det være 320 eller med 6 sylindret motor? Ikke 316 eller 318is?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå