MatsBuer Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 På tre år har hjemme tjenesten i porsgrunn bulket leasing bilene sine for 700 000. tillitsvalgte skylder på dårlig veiforhold. syns det er rart,jeg har har kjørt på samme veiene i 2 år nå med den store dumme hyundai H-1 fra 98 som firmabil. kjører på piggfrie piggdekk. de er fullstendig utslitt. rart at jeg ikke har bulket litt? sier vel litt om andre mennesker kjøre egenskaper.
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 sier vel litt om andre mennesker kjøre egenskaper. jepp, helt forjævlig...
Torbjørn E39 Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Utrolig hvor lite ansvarsfull folk blir så lenge det ikke er deres egne biler de kjører.
MatsBuer Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Utrolig hvor lite ansvarsfull folk blir så lenge det ikke er deres egne biler de kjører. De gir fullstendig blanke. 700 000kr er mye penger i bulking. porgrunn er en liten by og det er ikke akkurat overflod av hjemme hjelp biler her heller. Bare for å gi dere et perspektiv.
MatsBuer Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 her er det som sto i avisen http://www.pd.no/lokale_nyheter/article4064902.ece
Der Barockengel Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Hjemmetjenesten i kommunene sliter generelt med rekrutteringen. Jeg håper resten av arbeidsoppgavene blir mer overbevisende utført enn bilkjøringen.
Galro Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 En slik sum i seg selv sier lite når man ikke vet hvor mange det er fordelt på. Samtidig er slike jobb-biler ofte offer for dirverse uaktsomme handlinger da sjaføren av bilen vanligvis ikke har noe forhold til den. Se f.eks på hvordan Post-biler eller Pizza-biler behandles. Kort oppsummert tror jeg vi ser resultatet av en tjeneste som har mange biler og sjafører som gir blanke i dem.
Der Barockengel Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Samtidig er slike jobb-biler ofte offer for dirverse uaktsomme handlinger da sjaføren av bilen vanligvis ikke har noe forhold til den. Se f.eks på hvordan Post-biler eller Pizza-biler behandles. Ja, det er ofte interessant å se hvordan slike biler håndteres. Det at biler rulleres blant en større gruppe brukere, medfører gjerne mindre omtenksom bruk av bilene. Jeg tror at dette er nærmere forklaringen, enn å peke på de lokale kjøreforholdene. Jeg tror heller ikke at hjemmetjenestene i Porsgrunn er noe særtilfelle.
Galro Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Jeg tror heller ikke at hjemmetjenestene i Porsgrunn er noe særtilfelle. Med mindre Peppes Pizzas biler i Oslo-området hører til under Hjemmetjenesten i Porsgrunn, så kan jeg bekrefte at det ikke er et særtilfelle. Post-bilene i området her virker også temmelig aggressive av seg.
ingard Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Det har vel med at folk ikke tar så nøye på firmabilene.. En del av ansvaret burde jo ligge på fører av bilen.
Sjøbuse Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 ser biler på jobben også. de blir kjørt ihjel. og ser helt jævlige ut. bulkete og alt mulig. er det ikke dems egen bil gir de fullstendig f i den.
[space] Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Jeg kjørte en liten periode en Renault Kangoo(?) postbil, som hadde gått 35.000km. Det kan ikke beskrives hvor jævlig nedslitt og skranglete den bilen var. Førersetet var ikke bare nedslitt, men også faktisk ødelagt i sitteputa, og forstillingen var av typen som gjør at bilen svinger når en gir gass, eller bremser. Fantastisk at en bil som har gått så lite kan bli SÅ nedslitt...
Lars89 Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ser hjemmepleiebilene på planet til Viking nesten hver dag.. Får håpe de er "litt" bedre til å ta vare på folk enn bilene sine. Det er noe som heter å kjøre etter forholdene. Det har visst ikke sunket helt inn hos de...
Ivanrogov Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Var faktisk ei dame fra pizzabakeren som tok hele sida på naboens E39 med pizzabilen en dag her. Veien er utrolig fin og bred, så det er et mesterstykke det hun har greid. Antar det var litt sms inne i bildet Ellers har jeg et par kompiser som jobber i posten, og de hopper, sladder, svinkjører, bulker i et sett. Finns ikke respekt, så lenge det ikke er deres egne kjøretøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå