Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var og hentet nye skilt idag, som nå blir laget i plast. Får ikke skiltene til å passe i bimmers skiltholderne. Lengden er ok, men ikke tykkelsen.

Hmm, dette er jo bare helt utrolig! Trodde str. var standar i hele EU/EØS omr. :roll: .

Er samme størrelse som tidligere. Men som endrebjanes skriver i sitt innlegg, de nye skiltene er tykkere. Jeg tolker det ganske naturlig utifra produksjonsmaterialet. De "gamle" skiltene er av metall, og kan derfor produseres i en relativt tynn utførelse, mens de nye av plast må nødvendigvis være tykkere for opprettholde "styrke og stabilitet".

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bredde og lengde er helt ok, men det er en svart "kant" rundt plastskiltene, som er tykkere enn kanten på alu. skiltene. Det er den kanten som gjør at skiltene ikke passer i skiltholderne.

Kan legge ut noen bilder av plastskiltene senere :) ..ser ikke så aller værst ut..hadde de bare passet.. :roll:

Skrevet

Skal man ikke kunne velge å få skilter som er "tidsriktig" til da bilen ble førstegangsregistrert?

Vet at her i Bergen så produserer de veteranskilter og slikt en dag i uken, da jeg skulle registrere Vw'en så kunne jeg velge mellom veteranskilt(en bokstav) el den typen som var fra april 1971 til 2001-02 en gang. Og da med eller uten refleks bakgrunn..

Skrevet

Denne problematikken er det nok produsentene av skiltholdere som nå får. De må nå produsere en skiltholder som passer de nye skiltene. Vi som er forbrukere får vel nå to valg når vi skal kjøpe skiltholdere, medium eller large liksom.

Skrevet

Ikke noe stress.. Bare slipe ned kanten på skiltet på begge sider så passer det i skiltholderen..

Jeg har hørt at sverige gikk over til stålskilt igjen fordi det kom vann inn i plastikskiltet (hvis det var bora hull til skruer) og skiltet smuldra opp.. Vet ikke om det er sant, men det er det jeg har hørt..

Noe drit er det, ja!

Skrevet

Det stemmer at de er tykkere ja. Har levert ut lageret, men kommer ikke til å få produsert opp flere skiltholdere før den nye typen kommer. Leverandøren min jobber med å få utviklet en ny type som skal fungere på både plast og metallskiltene, dvs. alt etter 2001, men de forventes ikke inn før i april. Derfor blir det ikke noe skiltholdersalg igjen før da. De av dere som bestiller i mellomtiden får ikke før de nye er på plass.

Skrevet

Jeg skal snart bestille opp skilter, men de er bare å frese til litt med en dremmel så er de på plass i holderen?

Skrevet

Da har jeg freset ned kanten på baksiden av skiltene, og de passer akkurat i bimmers holderen. Så nei, det er ikke umulig å få skiltene til å passe i vanlige holdere :) Takk for tips

• 4 weeks later...
Skrevet

Har vært litt treig med å ta bilder grunnet ødelagd kamera, men her kommer de :wink:

De nye skiltene ser slik ut på min bil i bimmers skiltholdere, etter at jeg har slipt ned "kanten" på baksiden av skiltene. Er vel egentlig ganske fornøyd :)

mjvgb2i8n20byimwi64c.jpg

gfnwis3f6b9yaniv2k3a.jpg

j3mf0h7n9pvp71c1p5sv.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...