Fredrik 90 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Er det mange av dere E39 eiere som opplever stadig å få stein i bremsene eller der omkring? Har opplevd dette litt vel mange ganger nå og begynner å lure på om noe er galt. Kjører nå rundt med ett eller annet som skraper og bråker noe J.... fra venstre bakhjul. Det gir seg av og til før det kommer tilbake, det kommer også en skrapelyd inni bilen når jeg bremser ned. Har hatt samme dritten foran men da har det som regel gitt seg men dette har holdt på i flere dager nå. Jeg må ærlig innrømme at jeg nå begynner å kvie meg for å ta bilen ut av garasjen i tilfelle det er noe farlig, ikke er det direkte gøy å kjøre rundt med en "skarangle" bil heller Noen som har opplevd liknende eller har peiling på hva en kan gjøre?
Chriso Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Har opplevd dette én gang selv. Det kom etter at jeg dro på i krysset ut fra jobben. Stoppet med en gang, på en bensinstasjon, da jeg trodde at noe var blitt ødelagt i/på venstre framhjul. Var en veldi høy, skjærende lyd! Og lyden kom bare jeg svinga på forhjulene. Holdt lenge på å kjøre frem og tilbake på plassen der. Det gav seg plutselig etter ca 5 min, så tror nok det bare var en småstein.
TJ Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Dette har skjedd meg opptil flere ganger også. Lite imponerende patent når stein så lett kan legge seg i klem... Noen ganger faller steinen ut ved å kjøre litt frem og tilbake, mens andre ganger har jeg måttet ty til både trykkluft og noe å pirke den ut med. Man føler seg heller ikke veldig smart når man kommer kjørende i en bil som har en skrapelyd ut av en annen verden. Jeg har dessverre ingen gode løsninger på problemet, så er litt nysgjerrig selv på om noen har funnet ut noe lurt?
///Naitsirk Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Bytt ut bremseskjoldene! De orginale har liten klaring mellom skiva og skjoldet så stein setter seg lett fast..Løsning : Bytt ut til nye skjold som BMW lagde for å utbedre " feilen" på e39...de har større klaring mellom skive og skjold.
Galro Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med redusere felgdimmen eller eventuelt gå for såkalte "moon discs"? Steiner trenger plass nok for å komme inn de og, og med mindre plass skulle en tro at det betydde mindre stein. Det skal sies at jeg har ingen erfaringer med dette selv. Dessuten gjør det bilen mer aerodynamisk.
TJ Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Bytt ut bremseskjoldene! De orginale har liten klaring mellom skiva og skjoldet så stein setter seg lett fast..Løsning : Bytt ut til nye skjold som BMW lagde for å utbedre " feilen" på e39...de har større klaring mellom skive og skjold. Vet du når Bmw utbedret disse på E39?
///Naitsirk Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Bytt ut bremseskjoldene! De orginale har liten klaring mellom skiva og skjoldet så stein setter seg lett fast..Løsning : Bytt ut til nye skjold som BMW lagde for å utbedre " feilen" på e39...de har større klaring mellom skive og skjold. Vet du når Bmw utbedret disse på E39? Nei det gjør jeg desverre ikke...skrev bare utifra hva jeg har hørt andre har sagt jeg
Hefner Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Snakket med folk ang det der, med de "nye" bremseskjoldene fra facelift utgaven blir det bedre men problemet blir ikke borte. men kan gjøre slik som står i denne tråden det vil hjelpe
R Andersen Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med redusere felgdimmen eller eventuelt gå for såkalte "moon discs"? Steiner trenger plass nok for å komme inn de og, og med mindre plass skulle en tro at det betydde mindre stein. Det kommer jo uansett inn grus på baksiden av felgen.
Galro Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med redusere felgdimmen eller eventuelt gå for såkalte "moon discs"? Steiner trenger plass nok for å komme inn de og, og med mindre plass skulle en tro at det betydde mindre stein. Det kommer jo uansett inn grus på baksiden av felgen. Om felgdimmen blir endret vil jo baksiden av felgene endres i samme takt. En felg er i praksis en trommel, så åpningene vil være like store på begge sidene. Angående "moon discs"-forslaget mitt så har du selvsagt et poeng. Likevel vil det redusere sjansene for at steinen skal finne en vei inn om ikke annet. Som sagt så har jeg aldri prøvd det selv (jeg har aldri hatt verken en e39 eller steiner i skivene), så jeg vet ikke om det fungerer i praksis.
TJ Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Snakket med folk ang det der, med de "nye" bremseskjoldene fra facelift utgaven blir det bedre men problemet blir ikke borte. men kan gjøre slik som står i denne tråden det vil hjelpe Ironisk nok er det kun på min E39 med facelift jeg har hatt dette problemet. På min tidligere pre-facelift E39 ('97 mod) opplevde jeg faktisk aldri dette... Så disse forbedrede bremseskjoldene kan umulig ha løst problemet tilfredsstillende.
Ballder Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med redusere felgdimmen eller eventuelt gå for såkalte "moon discs"? Steiner trenger plass nok for å komme inn de og, og med mindre plass skulle en tro at det betydde mindre stein. Det kommer jo uansett inn grus på baksiden av felgen. Angående "moon discs"-forslaget mitt så har du selvsagt et poeng. Likevel vil det redusere sjansene for at steinen skal finne en vei inn om ikke annet. Ikke noe ville være bedre en "moon discs" på utsiden av felgpakka til 10-20 tusen.
hauken Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 på en 97 mod eg hadde var dette et stort problem,måtte blåse rent med luft minst 5 ganger i året,men på min 98 mod har eg aldri vært borti dette problemet...
Haug530D Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Tror No 19 her skal kunne løse problemet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 172L3I3D3E vet ikke om det er noe tilsvarende bak, men mener når jeg har hatt dette på min har det kun vært foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå