Lars89 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Ugh, her åpner de panser for å se etter oljelekkasjer osv.Sist gang jeg eukontrollerte bilen målte de tilogmed kokepunkt på bremsevæske.. Da er de FOR nøye. Er ikke mangel med mindre det drypper olje på gulvet (og da er det ille). Bremsevæska er jeg rimelig sikker på at det bare skal sjekkes nivået på. Jeg har aldri målt den ihvertfall. Til trådstarter: Sånne biler blir bare hevet ut der jeg jobber. Orker ikke evt sjau med biltilsyn osv... Lykke til på EU-kontrollen, du kommer til å trenge det!
S.Arnesen Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 En av di første punktene som sjekkes på en EU-kontroll er vel chassi nr. Så panser skal dem ta opp uansett.. Hvorfor skal de sjekke chassi nummer? Det kommer veldig ann på hva slags bil man møter opp med, og inntrykket kontroløren får av deg som er der med bilen. Jeg var på eu med e46'n på tirsdag, prata med kontroløren i 5 min, også tok han en liten titt på bremser og lys, også var bilen godkjent. tok ca ett kvarter fra jeg kjørte inn bilen i hallen til jeg hadde fått papirene på at alt var i orden
E36Cab1 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Skal sjekke at ch.nr på bilen stemmer med vognkortet.
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 jeg fikk 15 2`er feil på en 520 e39. deriblant stikkaksling som var løs inne på klokken. ingen lekkasje bare at den var ca 2cm lengre ute en den sku være. pluss belte som ikke returnerte skikkelig. gikk tilbake men med litt hjelp. er dette strengt??resten av feilene var co2 og noen klikkestag og airbaglys og diverse jalla feil. e39 er jævlig bra bil. ehh
kbteknik Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 tror nokk ikke du skal regne med at de ikke ser det.. en rekke sekser på 1,6 liter er rimelig sjelden tror jeg
Bmwfanatic Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 En av di første punktene som sjekkes på en EU-kontroll er vel chassi nr. Så panser skal dem ta opp uansett.. Hvorfor skal de sjekke chassi nummer? Det kommer veldig ann på hva slags bil man møter opp med, og inntrykket kontroløren får av deg som er der med bilen. Jeg var på eu med e46'n på tirsdag, prata med kontroløren i 5 min, også tok han en liten titt på bremser og lys, også var bilen godkjent. tok ca ett kvarter fra jeg kjørte inn bilen i hallen til jeg hadde fått papirene på at alt var i orden Så hvis du er en koselig fyr, og bilen ser ok ut, så er det ikke slitte foringer / kuler / dårlige bremser / høy co / defekte belter / feil lysinnstilling ? Hm, neste gang jeg skal på eu så skal jeg shine meg selv, ikke bilen.. hehe
Marius2002 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Men var du tenkt til å godkjenne motoren som står i? eller bare håpe på at de ikke legger merke til dette, og da likevell få den EU-ok? Om sistnevnte så vil du få problemer med forsikringen om du skulle komme utfor et uhell eller kjøre på noen.
donutz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Om sistnevnte så vil du få problemer med forsikringen om du skulle komme utfor et uhell eller kjøre på noen. Du sier noe der. Er kvasskam, chip, bensinpumpe fra bmw 740 og litt sånn. 170 hk? Om det er en 323i er det ikke 170.. Om det er en m52b23 som er satt inn, så er det det Lurer på om det er det. Finner ut mer på Torsdag da jeg henter den
jon///M Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 havner du i ulykke med en bil som ikke er lovlig ombygd kan det koste deg dyrt! skulle du være uheldig og drepe noen i ulykken snakker vi sikkert million beløp
Thomassino88 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 havner du i ulykke med en bil som ikke er lovlig ombygd kan det koste deg dyrt! skulle du være uheldig og drepe noen i ulykken snakker vi sikkert million beløp åherregud hva er det med folk her inne?
S.Arnesen Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 En av di første punktene som sjekkes på en EU-kontroll er vel chassi nr. Så panser skal dem ta opp uansett.. Hvorfor skal de sjekke chassi nummer? Det kommer veldig ann på hva slags bil man møter opp med, og inntrykket kontroløren får av deg som er der med bilen. Jeg var på eu med e46'n på tirsdag, prata med kontroløren i 5 min, også tok han en liten titt på bremser og lys, også var bilen godkjent. tok ca ett kvarter fra jeg kjørte inn bilen i hallen til jeg hadde fått papirene på at alt var i orden Så hvis du er en koselig fyr, og bilen ser ok ut, så er det ikke slitte foringer / kuler / dårlige bremser / høy co / defekte belter / feil lysinnstilling ? Hm, neste gang jeg skal på eu så skal jeg shine meg selv, ikke bilen.. hehe Herregud, er det mulig? du klarer vel å skjønne det at om kontrolløren ser at du har litt peiling på bil, så skjønner han at bilen blir vedlikehold. Såklart kan en bil bli vedlikeholdt selvom eier ikke har peil, men da er det oftere feil med bilen siden eier ikke klarer å oppdage det selv...
donutz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 havner du i ulykke med en bil som ikke er lovlig ombygd kan det koste deg dyrt! skulle du være uheldig og drepe noen i ulykken snakker vi sikkert million beløp åherregud hva er det med folk her inne? ?
Thomassino88 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt
donutz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt Det jeg mener og. Har jo vært med på en del eu, de bare heiser opp bilen, lyser på bak og forstilling, sjekker lysene, og tester bremser.. På bilen til mora mi som ble godkjent er topppakningen delvis gåen, uoriginal bakpotte, og jeg selv hadde sparklet igjen så og si HELE kanalene hennes med glassfiber da de var borte av rust.. Sparklet de i år, og får to år siden.. Så de begynner virkelig å bli fine Men de ser fine ut, da. Og gikk hvertfall gjennom eu.. Litt skummelt og, at folk sjekker så dårlig.. Bilen skal tross alt holde i to år til, ikke to måneder, etter dennekontrolen..
E36Cab1 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt Ja det stemmer 100%,er jo ingen bilverksted som gidder å sjekke det dei faktisk skal sjekke på en PKK ... (Dette var ment ironisk for dei som lurer..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå