Der Barockengel Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Merke bilene til de ferske bilførerne, vel og merke. Det er kommet inn et forslag om at nybakte sjåfører i prøvetiden skal kjøre rundt med en "P" for prøvetid Les mer her. Forslaget er ment å skulle være et mulig tiltak for å få ned antall ungdomsulykker, der man kjører med merket bil de to første årene etter at man har tatt førerkort.. Jeg bet meg merke i denne delen av artikkelen: Det blir også vurdert om det skal være mulig å få fritak for merking det andre året, ved å gjennomgå tilleggsopplæring. Selv er jeg usikker på hva jeg egentlig mener om forslaget. Du vil vekke mer negativ oppmerksomhet hvis du kjører utagerende med "P" bak på bilen - samtidig kan enkelte sjåfører mangle respekt for biler med "P"-skilt. Og hvordan skal man kontrollere at ferske førere husker skiltet bak på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Må innrømme at jeg ikke helt ser vitsen med det. Jeg kjører nok verken finere eller tryggere med en P bakpå bilen min. Sikkert bare en måte å få inn mer penger i kassa på, koster sikkert med det første penger for skiltet ( P ) Så kommer det sikkert ei bor på 3000 kr da man glemmer å kliste den på pappas bil da vi låner den.. Tull å tøv alt sammen spørr du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Etter det jeg vet er det slik i Storbritannia (I følge min samboer som har bodd der). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Få på Og mens vi er i gang, hva med å merke bilister over 65 med "G" for gamling, eventuelt "MH" for mann med hatt. Kanskje også en "K" for kjerring? Deretter fortsetter vi med å merke bilene etter hvor mange prikker man har på lappen. Noen flere ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Få på Og mens vi er i gang, hva med å merke bilister over 65 med "G" for gamling, eventuelt "MH" for mann med hatt. Kanskje også en "K" for kjerring? Deretter fortsetter vi med å merke bilene etter hvor mange prikker man har på lappen. Noen flere ideer? V (for villmann), samt blinkende gult lys hvis man har mistet lappen siste 10 år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Ungdom med ferskt førerkort har 40 ganger høyere risiko enn gjennomsnittsbilisten for å kollidere eller kjøre utfor veien. Jaha, og et merke bakpå bilen hinder utforkjøringer eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 nok et tullete forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Kan heller merke bilene med noen store selvlysende prikker tilsvarende antallet prikker i førerkortet, og et kryss eller firkant-merke for andre forseelser. Da hadde det nok ikke vært så kult å ragge rundt å leke verdensmester (og pappaene ville blitt mer forsiktig med å låne ut bilene sine) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 hehe... artig.. men slik har dem i storbritanina.. godt at eg e ferdige med prøve tida... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 når jeg var fersk, så hadde jeg skjelden noen bak meg, så etter min mening burde merket vært framme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 I noen tilfeller kunne det sikkert vært en fordel. Man lurer jo på hva som feiler folk noen ganger, kanskje de bare er ferske og uerfarne bak rattet ..... Synes ikke det er særlig strenge krav for å ta lappen. Teoriprøven f.eks. Burde ikke være godt nok med over 30 feil etter å ha nipugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 I noen tilfeller kunne det sikkert vært en fordel. Man lurer jo på hva som feiler folk noen ganger, kanskje de bare er ferske og uerfarne bak rattet .....Synes ikke det er særlig strenge krav for å ta lappen. Teoriprøven f.eks. Burde ikke være godt nok med over 30 feil etter å ha nipugget. Er vel bare 9 feil eller noe slikt man kan ha nå? (Min søster sliter med å klare den for tiden). Hvis de lærte seg å formulere spørsmål på en normal, forståelig måte burde det ikke være mye rom for feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 morteym: tror du begynner å bli litt gammel Kan bare ha 7 feil av 35 på teoriprøva. Ellers syns jeg det er et teit forslag. Blir litt som storebroren til "L"-en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Mulig det. Da jeg tok det var det 35 feil en kunne ha tror jeg. Det som var teit var at du måtte være en racer i å forstå formuleringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomassino88 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 9 feil så mange da jeg tok den så var det 7 feil..og sysn det er får masse miljø spm på prøva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå