Gå til innhold

hva står M+S for?

xploticx
 Share

Anbefalte innlegg

Er en del jalla sommerdekk (kinesiske/amerikanske) som er merka M+S. Men i norge er det egentlig et fett hva det står. Er fult lovlig å kjøre med sommerdekk på vinteren, men man skal være skodd etter forholdene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har Nokian WR2 235-40-18 på vinter nå, de fungerer veldig bra, med unntak av ubrøytede veier osv (helgen som var f.eks). På våt asfalt sitter de utrolig godt, mens på det verste snøføret så er de i større eller mindre grad ubrukelige. Bremselengder og veigrep er fint, men fremkommeligheten er heller dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med helårsdekk er jo at det ikke er mulig å lage ett dekk med gode vinteregenskaper som ikke blir for mykt om sommeren, så dette vil aldri være en særlig god løsning!

Men det er fortsatt ikke noe som heter helårsdekk!

Var mer idéen "helårsdekk" jeg kommenterer. Skriver heller ikke at noe slikt finnes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser den. :)

Jeg ser forøvrig stadig overraskende blikk når jeg sier til folk at det ikke er noe som heter helårsdekk. "Hva??" får jeg som oftest tilbake. Skremmende....

Så det at det ikke er noe som heter helårsdekk kan tydeligvis ikke sies for ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søk på Google gir 22 900 treff på helårsdekk. Om det er et ord du finner i ordboka, kanskje ikke, men at det er å få kjøpt noe ved navn "helårsdekk" er det ingen tvil om. All season tires er også vanlig i statene.

Med helårsdekk får man i bunn og grunn et dekk som ikke er spesielt bra på sommerføre, og heller ikke på vinterføre, sammenlignet med henholdsvis sommerdekk og vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søk på Google gir 22 900 treff på helårsdekk. Om det er et ord du finner i ordboka, kanskje ikke, men at det er å få kjøpt noe ved navn "helårsdekk" er det ingen tvil om. All season tires er også vanlig i statene.

Med helårsdekk får man i bunn og grunn et dekk som ikke er spesielt bra på sommerføre, og heller ikke på vinterføre, sammenlignet med henholdsvis sommerdekk og vinterdekk.

Stemmer det med all season tires. Til og med ny BMW'er leveres der med all season dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive godt under på at helårsdekk ikke duger året rundt. Brukte det i fjord vinter, og gjennom hele sommeren. I hver eneste sving som var øøørlittegrann krapp så SKREIK det og bråka fra dekka selv i 70km/t.

Opplevde også å lage powerslide med 316i i 95km/t rundt en halvkrapp sving, uten å provosere.

Funker perfekt til sladding og burning, men til kjøring? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med helårsdekk er jo at det ikke er mulig å lage ett dekk med gode vinteregenskaper som ikke blir for mykt om sommeren, så dette vil aldri være en særlig god løsning!

Alle bilene mine har helårs dekk med unntak av e34/39en og corsaen som kjerringa bruker.

Bruker man dekket året rundt, så er det jo helårs dekk i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilene mine har helårs dekk med unntak av e34/39en og corsaen som kjerringa bruker.

Bruker man dekket året rundt, så er det jo helårs dekk i grunn.

Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg bruker tørrdrakten min på ski i vinterferien nå er den en alværsdrakt?

Noen som kan vise meg en produsent som har helårsdekk i sortimentet? (Skal ikke være 100% påståelig, men ikke sett det selv)

Stor forskjell ofte på hva noe er laget for/egnet for og hva det brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...