Gå til innhold

Sharif?!?!


dram1983
 Share

Anbefalte innlegg

I tillegg har han levert gamle dekk på splitter nye felgpakker. Dekk er ferskvare og når man kjøper en ny felgpakke skal man ikke ha dekk datert for 02.04-2006 (dato kun brukt som et eksempel)

Er det ikke slik at dekk har en ferskvareperiode på 5 år dersom de er lagret korrekt?

Det må isåfall være maks. Kan hende det er slik at om det er lagret i to¨år så kan det ha en levetid på opp til 3 år, men det må isåfall være sommerdekk. Vinterdekk merker man stor forskjell på gamle og nye. Selvom de gamle kanskje ikke er brukt engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I tillegg har han levert gamle dekk på splitter nye felgpakker. Dekk er ferskvare og når man kjøper en ny felgpakke skal man ikke ha dekk datert for 02.04-2006 (dato kun brukt som et eksempel)

Er det ikke slik at dekk har en ferskvareperiode på 5 år dersom de er lagret korrekt?

Det vet jeg ikke, men dersom jeg hadde handlet dekk og felg av han for 20.000kr (som det dreide seg om den gangen jeg var hos han) hadde jeg ikke akseptert å fått et par år gamle dekk. Sist jeg var der holdt han til i teltet sitt og kan ikke si noe på lagringsmetodene - men det går jo an å stille seg tvilende. Jeg har også bekjenter som har fått andre dekk enn det de har bestilt.. Begrunnelsen er "Disse er minst like gode eller bedre".. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg at dekkskift.no har like billige felgpakker med sommerdekk som sharif...??

Ta f.eks 18" med 225/40-18

:roll:

Vi snakker da om en pris på 6000kr inkl mva og frakt i hele norge.

Og han har ikke bare en type felg til denne prisen.

Vis meg samme pris som du sier

Det du ber meg om å gjøre er altså å samenligne XYZ felger produsert av XYZ produsent med XYZ gummi uten å ane i det hele tatt hva vi sammenligner?

Du mener altså at en vilkårlig 18" felg med vilkårlig gummi i den dimensjonen kan sammenlignes med hva som helst ?

Trodde kanskje det var mer spennende å sammenligne epler med epler og banener med bananer jeg, eple mot banan er gjerne ikke så skremmende nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet vinterdekk hos Sharif ( i 2007), en av testvinnerne Nokian Hakkapelitta RSi.

Han lå ca 2 tusen under nærmeste konkurent, og siden jeg er skeptisk av natur så måtte jeg sjekke når dekkene var produsert først.

Det viste seg at dekkene ikke var mer en 12 uker gamle, så jeg synes ikke det var så ille!

Opplevde nøyaktig det samme med en kompis i fjor (2008). Meget billige testvinnerdekk og helt ferske!

Jeg kjøpte også et sett av en av billigfelgene (i 16")hans for å bruke på fruens vinterhjul, og de er fremdeles like fine. de har blitt "utsatt" for felgrens og diverse ofte!

Når det gjelder store felger og sommerhjul har jeg ingen erfaring.

Men min erfaring med Sharif Dekksenter er helt klart positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg at dekkskift.no har like billige felgpakker med sommerdekk som sharif...??

Ta f.eks 18" med 225/40-18

:roll:

Vi snakker da om en pris på 6000kr inkl mva og frakt i hele norge.

Og han har ikke bare en type felg til denne prisen.

Vis meg samme pris som du sier

Det du ber meg om å gjøre er altså å samenligne XYZ felger produsert av XYZ produsent med XYZ gummi uten å ane i det hele tatt hva vi sammenligner?

Du mener altså at en vilkårlig 18" felg med vilkårlig gummi i den dimensjonen kan sammenlignes med hva som helst ?

Trodde kanskje det var mer spennende å sammenligne epler med epler og banener med bananer jeg, eple mot banan er gjerne ikke så skremmende nyttig.

Helloooo.. Det var du med ditt korte innlegg som sa.. samme pris, like usentralt, bedre service.

Så da lurte jeg på hva har de samme pris på???

Ta å sammenling med noe de har til felles da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler på dekkonline.com synes det har utrolig bra service alle priser hos dem er inkl moms og frakt levert på døra

Enig i at de har fine priser, men man må ut med 4-500kr for å få de på bilen da... Så sant man ikke kjenner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler på dekkonline.com synes det har utrolig bra service alle priser hos dem er inkl moms og frakt levert på døra

Enig i at de har fine priser, men man må ut med 4-500kr for å få de på bilen da... Så sant man ikke kjenner noen.

ja er jo sant det.

er litt enklere for meg siden jeg jobber på bilverksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helloooo.. Det var du med ditt korte innlegg som sa.. samme pris, like usentralt, bedre service.

Så da lurte jeg på hva har de samme pris på???

Ta å sammenling med noe de har til felles da..

Sorry kompis, orker ikke å forsvare et utsagn som for mitt tilfelle var korrekt sist jeg sjekket for et par år siden ang en sjappe jeg ikke jobber i ;).

Så får folk sjekke selv og ta sine egne avgjørelser og finne ut av om de liker chrome som flasser eller ikke helt på egenhånd og hva slags servicenivå man selv synes er akseptabelt.

For meg var som sagt pris i annonser lik og da ble valget fryktelig fryktelig enkelt etter å ha tatt en kjapp telefon.

Jeg kan gi deg halve bildet så kan du ta deg bryet med å komme gjennom til sharifen på telefon.

Med vredestein sessanta (og helt fersk gummi...). RS4-2 replika felger av god kvalitet (allerede her begynner det å bli tricky da du får disse i så ekstremt mye forskjellig). Dekkskift.no; 8x18 5x112 ET35 / ET45 9498,-

Kos og klem og god natt ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler på dekkonline.com synes det har utrolig bra service alle priser hos dem er inkl moms og frakt levert på døra

Enig i at de har fine priser, men man må ut med 4-500kr for å få de på bilen da... Så sant man ikke kjenner noen.

ja er jo sant det.

er litt enklere for meg siden jeg jobber på bilverksted :)

Da skjønner jeg godt at du bruker det alternativet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at dekk har en ferskvareperiode på 5 år dersom de er lagret korrekt?

Det er i alle fall hva dekkhandlere sier.

Problemet slik jeg ser det er at kunden ikke har noen mulighet til å kontrollere at lagringen har vært korrekt.

På et kurant dekk kjøpt gjennom en forhandler med ordinære distribusjonskanaler, ville jeg blitt forbauset hvis jeg fikk et dekk som ikke var ganske ferskt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at han leverer tyggisfelger. Billig, asiatisk tull som ikke tåler en dritt. Betaler heller litt for brukte felger som tåler å treffe en av de mange gropene på norske veier, enn blingbling drit som flasser og blir slått skjeve første gangen man treffer en liten kant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...