Lars89 Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kan skrive under på det. Dårlige dekk (2 mnd gamle nankang) hadde mye av skylda da jeg smalt forrige bilen og tapte ca 40 000... Skulle bare kjøpt kvalitet med en gang
raymond m Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Advarsel!Advarselen kommer fra dekkindustrien.no Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong. http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg Wanli Kenda Les mer her ! http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1 OK Hører du sier det... men desvere må jeg si til deg at det er forkjelige menninger om det der....
raymond m Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Advarsel!Advarselen kommer fra dekkindustrien.no Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong. http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg Wanli Kenda Les mer her ! http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1 OK Hører du sier det... men desvere må jeg si til deg at det er forkjelige menninger om det der....
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kjørte på noen Asia-hjul sist sommersesong. ALDRI MER. Vått føre tilsvarer nesten klink is. Så jeg fikk handla meg noen fine Goodyear Eagle F1 A fra Dekkonline.com. Gleder meg til jeg kan legge om. Da blir det 240 km/t i svingene
Der Barockengel Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Heller billige vinterhjul enn 5år gamle vinterhjul. Mange som ikke har råd til merkehjul, da foretrekker jeg mye heller at de kjøper billigdekk enn at de kjører på dekk fra høggern +1 I likhet med deg synes jeg at dekkindustrien.no er litt vel bombastiske i sine uttalelser. Kravene til vinterdekk varierer også etter forholdene. Til mitt bruk må vinterdekkene vise nesten alle sine ferdigheter i temperaturer rundt 0 grader. I disse temperaturene merker jeg også størst forskjell mellom forskjellige dekktyper - og det er her jeg finner at til mitt bruk holder ikke billige - eller gamle - dekk mål.
Ballder Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Billig er bra, så lenge man har evnen til og "lese" bilen/dekkene og kjører deretter. Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller. For en del smeller jo uansett...
Der Barockengel Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller. For en del smeller jo uansett... Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte.
850i Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Er ihvertfall imponert over Falken 452(?) som sto på min 850 når jeg kjøpte den. De var helt nye da, og så selv for meg at disse måtte byttes ut umiddelbart grunnet dårlig grep og støy. Er slitt nå på ytterkantene fremme (noe som er helt normalt på 8 serien), men jeg ser for meg at det blir Falken neste gang også. Ser på de internasjonale forumene jeg er innom at Falken også blir anbefalt av absolutt alle 8 serie eiere som har prøvd disse (dreier seg om i alle fall 10 stykker). Gir den beste kombinasjonen av lav dekkstøy, bremselengde, veigrep, og slitasje.
Ballder Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller. For en del smeller jo uansett... Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte. Ja, ikke sant! For det munner jo stort sett alltid ut i dårlig kvalitet på det ene og det andre. Alt var bare ræva... Det var i alle fall ikke min skyld..
Sir Hofstad Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Advarsel!Advarselen kommer fra dekkindustrien.no Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong. http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg Wanli Kenda Les mer her ! http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1 Nå har jeg ikke lest svarene på tråden din, men dette fremstår for meg som bare TULL...
Haug530D Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Selv kjører jeg Nankang sommer som vinter, merker at sommerdekkene er litt ubalanse i, så det blir nok ikke Nankang neste gang, men ellers er dekkene greie de, har ennda til gode å oppleve regn som isføre som noen sa tidligere i tråden. Som vinterdekk kjører jeg Nankang Snow Viva SV1 som kom ganske bra ut i test i 2005, se tester her: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article582307.ece http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=108765 Når det er tørr å fin snø, altså når vi kommer under null grader å videre ned så kommer jeg fint frem over alt også på is synes jeg de fungerer greitt, på våt snø fungerte de ikke noe særlig bra, men dette kan jo selvfølgelig ha noe med den ukurrante dimmen jeg har også da, 235 45/17. Men selvfølgelig så er det også en del andre ting som spiller inn når det gjelder dekk da, sjåfør, bil, ABS, ASC...etc Men skal være enig i at man bør legge noen kroner i dekk ja, men kjører man forsiktig og etter forholdene så går det som regel greitt, selvfølgelig alltid noen som skal leke rally i 150 km/t også da men.
Simpel Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller. For en del smeller jo uansett... Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte. Tror jeg må ringe patentkontoret. Ta patent på firkantede dekk i betong. Ikke så gode å bremse med, men enda verre å få fart med. Snakk om å ta ondet ved roten.
Galro Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Ta patent på firkantede dekk i betong. Ikke så gode å bremse med, men enda verre å få fart med. Snakk om å ta ondet ved roten. Tror nok du må se deg slått av professor Drøvel der, gitt.
Dr_S Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Hadde noen dekk engang som het Marshal...de var direkte farlige på våt asfalt..
Der Barockengel Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Er ihvertfall imponert over Falken 452(?) som sto på min 850 når jeg kjøpte den. De var helt nye da, og så selv for meg at disse måtte byttes ut umiddelbart grunnet dårlig grep og støy. Er slitt nå på ytterkantene fremme (noe som er helt normalt på 8 serien), men jeg ser for meg at det blir Falken neste gang også. Ser på de internasjonale forumene jeg er innom at Falken også blir anbefalt av absolutt alle 8 serie eiere som har prøvd disse (dreier seg om i alle fall 10 stykker). Gir den beste kombinasjonen av lav dekkstøy, bremselengde, veigrep, og slitasje. 850i står for meg som den ultimate sportscoupéen. Her er en som derimot gir uttrykk for ikke å like E31: meeeeeen 8 serien dah.. fy faen der bomma dem noe jævli! makan til drittbil i svinger, rett og slett livsfarlig.. den slipper på forhjulene og da går den rett frem samme faen hva du gjør.. Derfor så solgte jg min 850 , fant ut at den kom til å kverke meg en dag.. (Hentet herfra) :lol:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå