Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan skrive under på det. :wink:

Dårlige dekk (2 mnd gamle nankang) hadde mye av skylda da jeg smalt forrige bilen og tapte ca 40 000... :shock:

Skulle bare kjøpt kvalitet med en gang :roll:

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Advarsel!

Advarselen kommer fra dekkindustrien.no

Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong.

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

Wanli Kenda

Les mer her !

http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1

:twisted: OK Hører du sier det... men desvere må jeg si til deg at det er forkjelige menninger om det der....
Skrevet
Advarsel!

Advarselen kommer fra dekkindustrien.no

Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong.

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

Wanli Kenda

Les mer her !

http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1

:twisted: OK Hører du sier det... men desvere må jeg si til deg at det er forkjelige menninger om det der.... :D
Skrevet

Kjørte på noen Asia-hjul sist sommersesong. ALDRI MER. Vått føre tilsvarer nesten klink is.

Så jeg fikk handla meg noen fine Goodyear Eagle F1 A fra Dekkonline.com. Gleder meg til jeg kan legge om. Da blir det 240 km/t i svingene :D

Skrevet

Heller billige vinterhjul enn 5år gamle vinterhjul. Mange som ikke har råd til merkehjul, da foretrekker jeg mye heller at de kjøper billigdekk enn at de kjører på dekk fra høggern :)

+1

I likhet med deg synes jeg at dekkindustrien.no er litt vel bombastiske i sine uttalelser.

Kravene til vinterdekk varierer også etter forholdene. Til mitt bruk må vinterdekkene vise nesten alle sine ferdigheter i temperaturer rundt 0 grader. I disse temperaturene merker jeg også størst forskjell mellom forskjellige dekktyper - og det er her jeg finner at til mitt bruk holder ikke billige - eller gamle - dekk mål.:)

Skrevet

Billig er bra, så lenge man har evnen til og "lese" bilen/dekkene og kjører deretter.

Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller.

For en del smeller jo uansett...

Skrevet
Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller.

For en del smeller jo uansett...

Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte.:P

Skrevet

Er ihvertfall imponert over Falken 452(?) som sto på min 850 når jeg kjøpte den. De var helt nye da, og så selv for meg at disse måtte byttes ut umiddelbart grunnet dårlig grep og støy. Er slitt nå på ytterkantene fremme (noe som er helt normalt på 8 serien), men jeg ser for meg at det blir Falken neste gang også. Ser på de internasjonale forumene jeg er innom at Falken også blir anbefalt av absolutt alle 8 serie eiere som har prøvd disse (dreier seg om i alle fall 10 stykker). Gir den beste kombinasjonen av lav dekkstøy, bremselengde, veigrep, og slitasje.

Skrevet
Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller.

For en del smeller jo uansett...

Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte.:P

Ja, ikke sant!

For det munner jo stort sett alltid ut i dårlig kvalitet på det ene og det andre.

Alt var bare ræva...

Det var i alle fall ikke min skyld..

Skrevet
Advarsel!

Advarselen kommer fra dekkindustrien.no

Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong.

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg

Wanli Kenda

Les mer her !

http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1

Nå har jeg ikke lest svarene på tråden din, men dette fremstår for meg som bare TULL...

Skrevet

Selv kjører jeg Nankang sommer som vinter, merker at sommerdekkene er litt ubalanse i, så det blir nok ikke Nankang neste gang, men ellers er dekkene greie de, har ennda til gode å oppleve regn som isføre som noen sa tidligere i tråden.

Som vinterdekk kjører jeg Nankang Snow Viva SV1 som kom ganske bra ut i test i 2005, se tester her:

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article582307.ece

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=108765

Når det er tørr å fin snø, altså når vi kommer under null grader å videre ned så kommer jeg fint frem over alt også på is synes jeg de fungerer greitt, på våt snø fungerte de ikke noe særlig bra, men dette kan jo selvfølgelig ha noe med den ukurrante dimmen jeg har også da, 235 45/17.

Men selvfølgelig så er det også en del andre ting som spiller inn når det gjelder dekk da, sjåfør, bil, ABS, ASC...etc

Men skal være enig i at man bør legge noen kroner i dekk ja, men kjører man forsiktig og etter forholdene så går det som regel greitt, selvfølgelig alltid noen som skal leke rally i 150 km/t også da men.

Skrevet
Men helt tydelig at noen trenger det beste av det beste for og bremse ned mest mulig før det smeller.

For en del smeller jo uansett...

Ja, tenk om det fantes et dekk som kunne løse det problemet for enkelte.:P

Tror jeg må ringe patentkontoret. Ta patent på firkantede dekk i betong. Ikke så gode å bremse med, men enda verre å få fart med. Snakk om å ta ondet ved roten.

Skrevet

Ta patent på firkantede dekk i betong. Ikke så gode å bremse med, men enda verre å få fart med. Snakk om å ta ondet ved roten.

Tror nok du må se deg slått av professor Drøvel der, gitt.

Skrevet
Er ihvertfall imponert over Falken 452(?) som sto på min 850 når jeg kjøpte den. De var helt nye da, og så selv for meg at disse måtte byttes ut umiddelbart grunnet dårlig grep og støy. Er slitt nå på ytterkantene fremme (noe som er helt normalt på 8 serien), men jeg ser for meg at det blir Falken neste gang også. Ser på de internasjonale forumene jeg er innom at Falken også blir anbefalt av absolutt alle 8 serie eiere som har prøvd disse (dreier seg om i alle fall 10 stykker). Gir den beste kombinasjonen av lav dekkstøy, bremselengde, veigrep, og slitasje.

850i står for meg som den ultimate sportscoupéen.:D

Her er en som derimot gir uttrykk for ikke å like E31:

meeeeeen 8 serien dah.. fy faen der bomma dem noe jævli! makan til drittbil i svinger, rett og slett livsfarlig.. den slipper på forhjulene og da går den rett frem samme faen hva du gjør.. Derfor så solgte jg min 850 , fant ut at den kom til å kverke meg en dag..

(Hentet herfra) :lol: :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...