Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan det jo forsåvidt. Bare tenkte det at Hotel an der Nordscleife ligger INNI banen, mens Dorint ligger på utsiden. Men det er jo selvfølgelig mulig at det var det han mente :) Kommer an på om det var Nordschløyfa eller GP-banen han mente.. hehe

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det bare pyser her eller? :lol:

Banen er helt psyko fet, men kjører du skikkelig ut blir konsekvensen som på vanlig vei... Vi kombinerte turen med en eventhelg på nye banen, med masse forskjellige løp. Leide hotellrom "i" banen, satt og så fra verandaen og drakk. Konge!

hva het hotellet?

Jeg tipper "Hotel an der Nordschleife".. :) Har vært der selv, og nevnte hotell passer i hvertfall til beskrivelsen :)

Det var ikke bare et hotell, men endel av selve nye GP banen/tribunen/anlegget såvidt jeg husker :) Altså "utsiden", og ikke "inni" som tidligere beskrevet. Var jo helt latterlig å stå opp om morgenen, og bare sette seg ut på verandaen(med en Jägermaister :wink: ) med ORKESTERPLASS til løpene som gikk hele dagen :!: Puben/baren to etasjer ned var nedlesset med autografer av all verdens kjente førere husker jeg.

Skrevet

Kom på nå at vi i tillegg satt med kikkert på verandaen og overvåket hva som foregikk i "det grønne helvete"-Nordsløyfa. Vi så piten og en sving eller to rundt depotområdet fra verandaen faktisk. Var mange forskjellige events ila dagene vi var der. Men husker også at det kostet litt, kanskje ikke så rart egentlig :lol:

Skrevet

Åssen er det for ung par å dra til ringen,jeg kommer ikke til få sove pga ringen,men for fruen er ikke det beste ferie...tenkte er det mye annet kult i område slik jeg kan holde fruen glad. Åssen er priser på ting osv?

Skrevet
Hvis du skal holde de snittfartene der, så må du kjøre fort. Jeg kjørte en strekning på ca 60 mil i Tyskland, og da kjørte jeg stort sett rundt 200 km/t, med noen perioder i høyere og laver fart. Kjørekomputeren viste en snittfart på ca 150 km/t.. (Ja, den var nullstillet før testingen.) Det skal ikke mye til for at snittfarten faller. Å kjøre så fort over tid er veldig slitsomt.

Folk flest forstår ikke hva som egentlig ligger i begrepet snitthastighet og det gir mange ganger endel merkelige kommentarer. Man kan illustrere dette på følgende måte... du har i 10-15 minutter ligget i 230 Km/t, men må bremse ned fordi en trailer plutselig sperrer Autobahn i venstre kjørebane. Traileren kjører i 60 Km/t (dette er i Kasselhøydene) og du er bekymret for hvordan det skal gå med din relative snitthastighet på 230 Km/t. Etter å ha tenkt litt på saken kommer du frem til at du for å innhente den tapte tiden (innenfor relativt kort tid) må øke hastigheten til ca. 400 Km/t, men det er jo ikke mulig fordi din E36 M3 kun har en topphastighet på teoretiske 270 Km/t... chippet, sportsluftfilter, Eisenmann, og litt ekstraspesial a la kompis Johann som har en dritfet Golf GTI med både turbo og kompressor. Hva gjør du ?

a): Lever i håpet om at din E36 M3 kanskje klarer 275 Km/t (med 25 km rett Autobahn og medvind) og at det er nok til å innhente snitthastigheten ?

B): Kjører gris mellom trailerne på Autobahn i reneste Gumball stil og får 3 uker bak murene i Tyskland.

c): Aksepterer at snitthastigheter er et merkelig fenomen og kommer frem til at en snitthastighet på ca. 130 Km/t er imponerende nok når alt kommer til alt.

Skrevet
Åssen er det for ung par å dra til ringen,jeg kommer ikke til få sove pga ringen,men for fruen er ikke det beste ferie...tenkte er det mye annet kult i område slik jeg kan holde fruen glad. Åssen er priser på ting osv?

Det burde ikke være noe problem.

Jeg hadde min søster med meg på turen, og hun stortrivdes.

Vi gjorde det så enkelt, at hun fikk velge aktiviteter mens banen var stengt.

Vi besøkte borgen "Burg Eltz", et vulkanmuseum, litt handling, og en tur i et "badeland".

Og så fikk jeg hun til å kjøre 3 runder rundt ringen.

må bare si at du har en jævlig fin e30 Yngvejos! blei greit misunnelig her jeg sitter! Kjempefin :D

Sånne kommentarer varmer etter at man har brukt x antall kroner og timer på en bil. :)

Skrevet

Da har vi hatt årsmøte i BMWCCN avd. Hordaland.

Forslaget mitt om å arrangere en tur til ringen ble varmt mottatt og

vi har dannet en komite (inkl. meg) som skal prøve arrangere dette. :D

Mer info kommer i egen tråd...

Var også et spennende program for 2009 sesongen, så vil anbefale

alle som vil delta i et hyggelig og lærerikt BMW miljø om å melde seg inn å være aktiv på arrangementene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...