hagenisse Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 M3 første gang på ringen ja? Da er du tøff. Jeg har kun en runde der, og det var i en Honda CRV diesel, men det gikk mer enn fort nok. Kamerat (som kjører lave 1.09 på rudskogen) tok en runde med en octavia 1,6 og var visstnok mer enn nok motor for første gang det også..
jcvold Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 M3 første gang på ringen ja? Da er du tøff. Jeg har kun en runde der, og det var i en Honda CRV diesel, men det gikk mer enn fort nok. Kamerat (som kjører lave 1.09 på rudskogen) tok en runde med en octavia 1,6 og var visstnok mer enn nok motor for første gang det også.. hehe, tror du har rett. jeg har hørt folk si etter de har kjørt på Ringen at de heller ville ha kjørt rundt i en 318 enn en M3,for du har nok å tenke på. så jeg får ta min E46 325CI rundt ringen,og heller leie en M3 et annet sted en dag å kjøre på autobahn eller noe
ole anders Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Reisebrev fra når vi var på ringen i sommer som var. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=869766
hagenisse Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Greia er jo at det går mye fortere enn på norske baner, samtidig som at sikkerheten er dårlig. Drar du av er du fort i autovernet (som du forøvrig må betale for). I tillegg kommer store høydeforskjeller (som ikke merkes i gran turismo! ), varierende feste og faren for å møte en turbuss rundt neste sving...
[space] Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Jeg har kun kjørt den på bilspill, og selv med "guidelines" på banen har jeg ofte dratt av. Må si jeg liker mindre, mer oversiktlige baner mye bedre.
hagenisse Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 ":awyf5z7x]Jeg har kun kjørt den på bilspill, og selv med "guidelines" på banen har jeg ofte dratt av. Har du vurdert lære deg å kjøre?
Hansh Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Har lyst en sommer å pakke min samboer i bilen og ta båten til Danmark, fortsette til Nürburgring for en runde eller tre, så Moseldalen, alpene og til slutt ende på rivieraen. Har vært lite nedover på kontinentet egentlig.
NiklasJa Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Ikke la folk skremme dere med at banen er så vanskelig. Det gjelder bare å tilpasse farten etter hvor trygg man føler seg. Det kan gå like fort i en 318 som i en M3, en M3 sitter også bedre på veien. Kommer det en bakketopp så er det bare å anta at det kommer en sving. Evt. skaff deg en kartleser. Jeg har 4 runder på ringen, riktignok med en MB S-Klasse. Jeg skal ned dit å kjøre med min bil til sommeren. Litt morsomere å stramme stabstang og dempere. Sleppe ut litt luft og rase avgårde. En å tøffe rundt i en 318.
Galro Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Har lyst en sommer å pakke min samboer i bilen og ta båten til Danmark, fortsette til Nürburgring for en runde eller tre, så Moseldalen, alpene og til slutt ende på rivieraen. Har vært lite nedover på kontinentet egentlig. Den turen - minus båt til Danmark og kjøring på Nürburgring - tok jeg for et par år siden. Artig veier, blant annet anbefaler jeg å kjøre over Grossglockner-passet i Østerike.
R Andersen Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Kommer det en bakketopp så er det bare å anta at det kommer en sving. Evt. skaff deg en kartleser. Det er jo et sjansespill hvis du ikke er kjent der.. Du kommer ofte over bakketopper i over 150 km/t, og da er det dumt å anta at det går til høyre, for å finne ut at det gikk til venstre...
Hansh Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Har lyst en sommer å pakke min samboer i bilen og ta båten til Danmark, fortsette til Nürburgring for en runde eller tre, så Moseldalen, alpene og til slutt ende på rivieraen. Har vært lite nedover på kontinentet egentlig. Den turen - minus båt til Danmark og kjøring på Nürburgring - tok jeg for et par år siden. Artig veier, blant annet anbefaler jeg å kjøre over Grossglockner-passet i Østerike. Har hørt det skal være en opplevelse gjennom det passet i Østerike, men har en følelse av at min bedre halvdel vil synes det er langt nok å ta strake veien fra Moseldalen mot Middelhavet hvis jeg først får henne med på turen. Hadde det ikke vært for henne hadde det nok blitt en tur innom BMW-welt og så videre gjennom Østerike.
NiklasJa Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Kommer det en bakketopp så er det bare å anta at det kommer en sving. Evt. skaff deg en kartleser. Det er jo et sjansespill hvis du ikke er kjent der.. Du kommer ofte over bakketopper i over 150 km/t, og da er det dumt å anta at det går til høyre, for å finne ut at det gikk til venstre... Tror ikke du forsto poenge mitt. Hvis du kommer over 150 km/t og drar ut, så har man kjørt for fort. Hadde man antatt at det var en sving der kunne man lagt seg i 100. Det gjelder å kjenne seg selv og sine begrensinger. Det at ringen er så farlig er bare en hype blant tursitkjørere. Det er alltid masse biler der alle har sin ideal linje. Skjeldent man får kjørt hempa på tursitkjøring. Men R.Andersen, jeg snakker om turistkjøring. Hvis du snakker om racing. Så har du misforstått meg og jeg har misforstått deg.
leif harald Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Hadde vert kult om noen hadde samlet en gjeng og reist nedover til banen. Men hvordan er det om noen sin bil stopper, er folk behjelplige da eller Vet ikke helt om jeg stoler på en gammel e30
BMWPower Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Hadde vert kult om noen hadde samlet en gjeng og reist nedover til banen. Men hvordan er det om noen sin bil stopper, er folk behjelplige da eller Vet ikke helt om jeg stoler på en gammel e30 Det går fint, er noen E30`er som skal være med i gjengen vår når vi kjører ned Klart vi hjelper med det vi kan om noe skulle skje, men med litt forberedelser går d som regel bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå