Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her har du en som lager fise lyd i eksosen LINK

Jeg hadde personlig ledd hardt om jeg hadde møtt noen med en slik.

sånn skal jeg faen meg kjøpe å putte på møkka bilen min hahahaha

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er bare teit med fake lyder. Det er som å skryte på seg stor kuk ute på byen.

Jeg bruker bestandig å skryte av hvor liten min er, slik at damene skal bli nysgjerrige og/eller føle sympati for meg :lol:

Skrevet

Jeg bruker bestandig å skryte av hvor liten min er, slik at damene skal bli nysgjerrige og/eller føle sympati for meg :lol:

Hey!! det er fleire så bruker den altso? hehe, eg brukte den når eg var singel også...dei fekk seg altid en overraskelse ;)

Skrevet

Hva hadde BMW turbo vært uten alle de råe lydene? Lyden er virkelig halve opplevelsen. Får man et rått drag oppå en rå lyd igjen (Som man gjør med BMW R6 turbo) så er man i himmelen.

Går ikke ann å ikke like en hysterisk sint M20 turbo (og gjerne med noe higrev kam) som står å buldrer med rak 3" på tomgang. Når den tar i veien går verden bakover :mrgreen:

Nå er jo en turbokonvertering blitt så billig (om man bare vil ha det for lyden skyld), så det er bare latterlig å ikke få tak i det 'real deal'.

Skrevet

Hehe, bruker bare holde kjeft jeg. så kan jeg ikke bi anklaget for hverken det ene eller det andre :P

Skrevet

De som har turbobygg prøver i en del tilfeller å dempe alt av "tuning-lyder" for å se anonyme ut, for så å overraske de rundt seg når gassen går i gulvet.

(Sleepere som vi kaller dem)

Kanskje fordi dem som har slike turbobygg har allerede prøvd pop-off ventil, og konkludert med at det ikke var noe kult allikevel;)

Mvh

Prøvde dumpventil på turbobilen min en gang faktisk..

Men både på grunn av utseendet (ødela den originale looken i motorommet) og lyden som etterhvert bare føltes harry gikk jeg tilbake til den orginale resirkuleringsventilen som ikke lager lyd og trives nå langt bedre enn jeg gjorde med dumpventilen..

Etter min mening så er det susingen fra turboen og lyden fra eksosen som er halve kjøreopplevelsen, ikke lyden fra "fjortisfløyta" som enkelte kaller den.

Når jeg snakker om lyden fra eksosen så snakker jeg ikke om masse bulder og bråk, noe som selvfølgelig er kult på banebiler men ikke på biler i trafikken.. Da snakker jeg om biler som er mer eller mindre stillegående på tomgang og rolig kjøring med litt fremhevet sekserlyd, pittelitt ekstra brumming når man aksellererer på lave turtall i tunge gir og sint rekkesekser-snerring som man får sammen med turbokicket når man kommer opp på litt høyere turtall og turboen begynner å mate på med trykk.

Tror mange som har kjørt turbobil "daglig" noen måneder eller år rett og slett går lei den evige blåselyden hver gang man girer etter et lite pådrag.

Det er ihvertfall min mening om saken. :)

Skrevet

Synes motslags lyden ved kjøring uten dumpen er gull jeg.

Smatrer godt etter full lading ved pådrag fra 2300-2500rpm og oppover.

Passe pen fjettring ved oppslipp etter bånn gass opp til det, og nær nest lydløst ved normal kjøring.

Verdt og slite litt ekstra på snurra av slikt synes jeg.

Skrevet
Her har du en som lager fise lyd i eksosen LINK

Jeg hadde personlig ledd hardt om jeg hadde møtt noen med en slik.

Blir ikke resultatet av denne dårligere effekt? Struper jo røret en anelse.

Skrevet
Synes motslags lyden ved kjøring uten dumpen er gull jeg.

Smatrer godt etter full lading ved pådrag fra 2300-2500rpm og oppover.

Passe pen fjettring ved oppslipp etter bånn gass opp til det, og nær nest lydløst ved normal kjøring.

Verdt og slite litt ekstra på snurra av slikt synes jeg.

Her er vi veldi einige ;) Eg vurdere å prøve å få til ¨Dose pipe¨ på min E30, som ofte blir brukt på VLT`ene :)

Søk på youtube: vl dose pipe :)

Skrevet

Dere kan mene hva dere vil, men personlig liker jeg lyden av Presse bedre enn Turbo, høres litt mer ut som en flymotor :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...