Gå til innhold

For godt til å være sant?


MariusW
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo lov å håpe!

Men ingenting virker jo logisk her... er dette en pengesterk tulling som bare vil bli kvitt bilen hadde han vel ikke kjøpt seg en 320 til å begynne med. Og hadde det vært en som sliter økonomisk og bare må bli kvitt bilen så hadde det vært null problem og fått mye mer...

Er jo også litt rart at det legges ut køddeannonser på finn da dette koster penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja.

men hmm.. dette er info jeg får i systemet.

Underst.nr: WBAVA71050KR38233

Merke : 1400 BMW Redusert avg. grunnlag: kg

Modell: 320I Tillatt totalvekt : 1840 kg

Type : 390L Egenvekt u/fører : 1320 kg

Reg. år : 2005 Dag/Mnd : 29.08 Nyttelast inkl. pass. : 445 kg

Kjøretøygruppe : 101 Personbil Tillatt foraksellast : 870 kg

Tipp: Kran: Lasteapp: Tillatt bakaksellast : 1035 kg

Effekt / Slagvol.: 110.00 KW / 1995 cm3 Egenvekt foraks/kopl : kg

Drivstoff kode : 1 BENSIN Egenvekt bakaksel : kg

Lengde / Bredde : 452 cm / 182 cm Tillatt kopl.last : 75 kg

Ant. aksler/drift: 2 / 1 Diff.sperre: Tillatt taklast : 75 kg

Akselavstander : 276 / / / Tillatt vogntogvekt : kg

Std. dekkdim. f. : 205/55R16 Tilhengervekt m/brems : 1400 kg

Std. dekkdim. b. : 205/55R16 Tilhengervekt u/brems : 695 kg

LI (Plyrat.) f/b: 86 / 86 Standstøy : 85 dB 4650 o/min F

Min. hast. f/b: V / Sitteplasser i alt/foran: 5 / 2

Std. felg f/b: 7JX16 / 7JX16 Ståplasser :

Min. innpress f/b: 34 / 34 mm Lengde innv. lasteplan: cm

Maks sporvidd f/b: 1500 / 1513 mm Lengde til tilh. kopl.: cm

Typekode : 15

han tok ikke tlf.. prøver igjen:P

Men er det så forbanna bra pris? Si at motor er på siste kapittel og alt av garantier er gått ut. Da kommer vi vel fort opp i en 190-200k totalt med ny motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ringte meg opp igjen nå.

en fra tromsø som ikke helt hadde ting i orden.... hehe.

han skulle ha 290k for bilen.. vet ikke hvordan han klarte å legge inn 120k, men..

det riktige nr hans er 924 99 329, så der har han også hatt rimelig skivebom.

til opplysning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Dette var merkelige greier. Du snakket med en fra tromsø som eide bilen?

Jeg sendte epost på bilen tidligere i dag og fikk følgende svar:

Hello,

Thank you for your interest in purchasing my car.

The vehicle is in good condition, has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects, no smoking.

It's fun and robust to drive. Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the documents you need to register it.

I have worked in Norway for the last 2 years and I've purchased the car there. My company wanted me back home, so currently I'm in London, Uk. I've bring the car home with me. I decided that is better to sell it because I don `t use it anymore (the wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in Uk) and it `s a pitty to keep such a car and not to use it.

I realize that is a cheap price for such a car but my special situation makes me do things that I wouldn't do in normal Circumstances.The price I am looking for my car is kr. 120.000 including the shipping costs,insurance and handling(delivery to Norway).

You will not have to pay additional taxes for this.

Please feel free to email me with any questions you may have.If you are really interested i will send you my phone number to call me.

Thank you and have a nice day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil. Han har sikkert bare glemt en 0.

Han mener sikkert 1.200.000,- :lol:

Mere sansynelig at han mente 240.000,- i såfall.

Ikke vet jeg om du kødda nå Steffen, men jeg tror Fredrik kødda med sitt innlegg 8)

Er fullstendig klar over det, men innimellom, så finner jeg en liten "Fredrik" inni meg, og benytter sjangsen til og være litt smart. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe svindel i den ene annonsen,mener jeg leste om dette i sommer eller noe.Om folk som "lånte" andre sine annonser og som alltid krevde forhåndsbetaling og ditten og datten.Alltid mistenkelig billig og alltid engelsktalende mener jeg å huske.

ja, dette er svindel. rart han tromsø kar'n ikke stussa på det. Han blei egentlig bare paff da jeg ringte han.

til deg som sendte mail:

meld han til politi :) eller finn på noe lur felle til han. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe svindel i den ene annonsen,mener jeg leste om dette i sommer eller noe.Om folk som "lånte" andre sine annonser og som alltid krevde forhåndsbetaling og ditten og datten.Alltid mistenkelig billig og alltid engelsktalende mener jeg å huske.

ja, dette er svindel. rart han tromsø kar'n ikke stussa på det. Han blei egentlig bare paff da jeg ringte han.

til deg som sendte mail:

meld han til politi :) eller finn på noe lur felle til han. =)

Har vært utsatt for nesten det samme en gang før da jeg ringte på et norsk nr til en som bodde i spania og skulle hjem og selge en e36 cab en uke etter.

Hvis jeg førte over 10000 kr til han skulle jeg få enerett på bilen til den veeeeldig rimelige summen som han skulle selge den for.

Fant fort ut at rimelig mye ikke stemte og ringte politiet og ga beskjed om at han her prøver å svindle folk.

Fikk jo selvflgelig til svar at dette hadde ikke de ressurser til.

Så jeg gidder ikke bry meg mer, men føl for å ringe den som vil.!

Forresten, jeg kan sende han en mail der jeg sier han er seriøst interresert så jeg får nr hans og så kan noen andre få ringe dersom de føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte han følgende mail:

Hello again.

Well I understand that you need to get rid of your car as fast as possible. It's not easy to sell car at high price in these days.

But can you give me your phone number so I can call you?

It's easier for me to talk than to write.

Thank you

Og fikk denne igjen: (Ligg merke til at bilen er nå blitt 2003 mod)

Hello,

As I mentioned in previous mail the car will be delivered with a transportation company - (www.speditionglobal.4t.com).

Before we take any action we must read and accept the following terms of the transaction:

The car: 2003 BMW 3-serie

The price to be paid is: NOK 120,000

Delivery time (UK to NO): 5 days

Return policy: 5 days

The transportation company will handle the paper transferation, the agent that will deliver the car to your addres will be empowered to complete the sale. In order to start the transaction I will need the following details from you:

Full Name:

Full Address: (where the car will be delivered)

Birth Day/month/year: (just for verification reason)

After I will receive the requested details (name and address) from you, the reservation will be transferred on to your details with you as the intended receiver and the transaction will be started. Next you will receive a confirmation message in your email address. In this confirmation message you will receive a tracking number to track your order online, return policy information (after the receiving moment you have 5 days to inspect and test the car, if the car will not be as described you can return it and you will get your money back), and payment instructions. They work as an escrow financial service and will hold the payment in a safe account until the car is received, tested and accepted. In conclusion, I am sure that I will receive the payment without any problems and you are able to test the car before I get paid. If you are still interested to buy the car I will wait for your email with the requested details (name and addres).My phone number is 0703 183 8535 in case you need to call me

Thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt.

Uansett så er annonsen nå "NB: Annonsen er satt passiv og deaktivert."

Det beste hadde vell vært å sakt fra til han som hadde den ordentlige annonsen at noen bruker bildene hans.

Prøvde finne annonsen fra han som egentlig eier bilen ved å søke på telefon nummeret og reg. nr. på bilen men fant den ikke..

Men for all del, la oss allesammen dedikere en dag til "engelsk" mannen og ringe han på denne dagen og bare hyle "drittsekk" i røret og slenge på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...