Mexos Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 sakki, sygaste prisen på den bimmen...åsså den der mazdaen, sykt møye å skrøyda av, verdens minste motor...haha! Jeg har faktisk hatt en slik Mx-3. Var skikkelig tøff lyd i den og motoren var sterk/seig som bare juling, men var ikke no fryktelig sprek. Dessuten drakk den my bensin til å være en 1,8L så er nok en grunn til at det ikke er laget no mange 1,8L V6ere Jeg solgte min 92 mod for 60 000kr i 2006. De ligger på en verdi på 30-40lapper i god stand nå.
Joan E36 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 HAHA Dummeste "kællen" er ikke "dau" enda sier jeg bare! Er det mulig å legge ut slike annonser? BMWen er jeg enig i, at om man hadde trekt fra 70-75 lapper, så kunne den jo blitt solgt, men 110.000 for en is fra tidlig 90-tallet som har gått nesten 200.000 km, den var bare drøy! Og den Mazdaen, greit nok er nok en helt grei motor i den bilen, og det er utrolig sprek lyd i den, men det var sykt dyrt for en liten loppe. Det vanliger er jo at disse bare ligger på 30-40 tusen. Men men.. Er jo alltids lov å prøve. Men den Mazdaen har lagt til salgs LENGE. Så kanskje selger burde innse at den er litt vel høyt priset snart?
BreitBau Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Hmm:-k Det er faktisk folk i Norge som hadde kjøpt den bmwen.. Det finnes faktisk de uten innsikt over hvor mye slike er verdt.. Er jo litt synd for de da..?
Fredrik Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Hmm:-kDet er faktisk folk i Norge som hadde kjøpt den bmwen.. Det finnes faktisk de uten innsikt over hvor mye slike er verdt.. Er jo litt synd for de da..? Nja... det er ikke sikkert at det er direkte synd på disse kjøperne. Husk at alt salg idielt sett handler om to eller flere parter som tror/mener at de har gjort en god handel og er tilfreds med dette. Reelt sett kan det imidlertid godt være at kun en av partene har gjort en god handel, men så lenge de andre tror eller mener at de har gjort en god handel er alt egentlig som det skal være. Et annet aspekt er at folk ofte vet at de ikke gjør en god handel, men de har ikke andre muligheter og må således slå seg til ro med dette... typisk kan være kjøp av alkoholholdige drikkevarer på en restaurant. Der er påslaget 3-4 ganger vinmonopolets priser og de prisene er ofte temmelig stive i utgangspunktet. En flaske vin har kanskje en produksjonspris på 25 kroner, men ender opp på bordet foran deg og dama til en pris på 375 kroner... har du da gjort en god handel ? Vi aksepterer med andre ord overpriser hele tiden enten det handler om matvarer, drikkevarer, håndtverkere, ingeniører, datakonsulenter (som meg selv) eller andre yrkesgrupper/varer... alle "snyter" alle og staten (vi) er den store vinneren hele tiden pga. moms, avgifter og skatter. Alle varer og tjenester har en pris, men prisen er aldri fast... poenget er å komme i en posisjon der man kan forhandle om prisen, men det er dessverre ikke alltid like enkelt. Det er imidlertid lov å prøve seg (både som selger og kjøper) og akkurat det burde nordmenn bli flinkere til.
Lars89 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Er mange som pruter på helt vanlige ting som klær, leker og t.o.m mat. Det er fullt lovlig, men faller seg sjelden naturlig inn pga prisen på varen... Jeg gjør det ikke da jeg føler med gjerrig. Lar de heller beholde vekslepengene
eriklepe Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Er mange som pruter på helt vanlige ting som klær, leker og t.o.m mat. Det er fullt lovlig, men faller seg sjelden naturlig inn pga prisen på varen...Jeg gjør det ikke da jeg føler med gjerrig. Lar de heller beholde vekslepengene I normale butikker? Jeg vet det er vanlig å prute på fretex og andre second hand butikker men har aldri hørt om folk som pruter på remaen. Med mindre man kjøper i store kvantum. Da har jeg selv prutet på rimien Det kan jo være selgerne av disse overprisete bilene har lagt inn et prutningsmonn på 50-60%
nimitz Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 fikk solgt min for 85000 318I 96mod 170000km Blir litt imponert jeg.. Åssen er det mulig og kjøre en så lav bil på de veiene vi har uten at alt fremme blir røska av? Kan ikke være fartsdumper i trøndelag
Andreas1 Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=865727;username=xhma_101009110.000 for den var jammen en stiv pris synes jeg ! haha,, bilen er jo sikkert grei den men trenger en polering og ikke det store av ekstra utstyr, så trekke fra 70 lapper så nærmer dem seg nok ! Regner med alle som kritiserer prisingen her (ikke bare trådstarter) ikke er klar over at man som næringsdrivende kan utgiftsføre en stor del av annonseutgiftene, og at man således også får forholdsvis rimelig reklame (spesielt når annonsene løftes frem i diverse bilforum)? - Og dersom man skulle klare å selge bilen for bortimot prisantydning er jo dette bare helt gull for selger. Masse reklame pluss et salg. Som Fredrik også poengterer er det en relativt stor kjøpegruppe som av forskjellige årsaker ikke har anledning til å velge og vrake, men trenger bil der og da. Det kan også være litt greit å ha i bakhodet at det finnes en gruppe mennesker hvor pris ikke synes å ha noen betydning så lenge de liker det de ser, og at denne gruppen har vært svært økende de siste årene. .
MortenK Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16498278 Syns ikke denne hadde så lav pris heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå