Gå til innhold

Godkjenning av felger/senk etc

Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for svar!

Men hvordan skal jeg få godkjent felger og dekk om jeg ikke har papirer på dette? Effektanlegget tror jeg ikke jeg gidder å godkjenne, for det er ikke noe stress å bytte det til eventuelt visning, men har også hørt at Scorpion skal gå gjennom EU-kontroll osv, så tror ikke jeg bryr meg om å godkjenne dette. Men felger og senk kunne jeg tenkt meg å godkjenne. Men veit ikke hvordan jeg skal gjøre det med felgene?

11 cm, er det under bilen det da? At de skal legge en "kloss" under bilen på det laveste punktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har idag vært på trafikkstasjonen og kontrollert bilen.

Senking og felger er nå skrevet inn i vognkortet! Senkingen visste jeg at kom til å gå bra, men var veldig skeptisk til felgene, da jeg bl.a har "feil" dimensjon foran(skulle hatt 225) samt at innerkanten på ene dekket var helt slitt ned. Men men.. Alternativ dekk og felg er nå:

10*17 ET30 med 245/40-17 bak og 8.5*17 ET35 med 235/40-17 foran! :D:D

Litt av grunnen til at jeg godkjente senkesettet var at dette ble anmerket på Eu kontroll.

Jeg hadde tre 2'er feil.

1) slitt bærekule

2) vridd bremseslange

3) nedsatt sikt fra førerposisjon

Tilleggsinformasjon:

Henvises til biltilsynet for godkjenning av senkesett og sotete sideruter.

Jeg var veldig skeptisk til hva jeg skulle gjøre med rutene, og vurderte å låne noen ruter. Hadde et verksted som ville godkjenne den med dem, men som trakk seg. Dermed stilte jeg opp hos biltilsynet idag, 2 timer etter at de godkjente alt det andre..

Han heiste opp bilen, såg på bærearmen og bremseslangen, samt såg ut frontruten og sa "åja her har du fjernet noe?" jeg bare mumlet og såg en annen vei..

Han ble så litt ukonsentrert av en datamaskin som ikke ville virke, så dermed fikk jeg kjøre, så skulle han godkjenne den for meg..

Så ja, EU OK hos BILTILSYNET, etter å hatt anmerkning på solfilm på siderutene foran... :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Dette var vel litt uventet :)

Men hvordan kan du godkjenne bilen med de felgene når et ikke er likt originalt.

Er det lovlig da? I tillegg subber vel din bil litt bak gjør den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Men du har valset hjulbuene sant, og felger stikker ikke utenfor skjermen? I så fall skal jeg prøve å få tak i TUV-papir selv og prøve å få mine godkjent selv! Hadde bare Styling-Tech giddet å svare på mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Men du har valset hjulbuene sant, og felger stikker ikke utenfor skjermen? I så fall skal jeg prøve å få tak i TUV-papir selv og prøve å få mine godkjent selv! Hadde bare Styling-Tech giddet å svare på mail...

Har valset buene bak ja. Er god klaring nederst i hjulbuen, men subber når de kommer 5cm oppi ca.. Der hvor skjermen går over i karosseriet orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag vært på trafikkstasjonen og kontrollert bilen.

Senking og felger er nå skrevet inn i vognkortet! Senkingen visste jeg at kom til å gå bra, men var veldig skeptisk til felgene, da jeg bl.a har "feil" dimensjon foran(skulle hatt 225) samt at innerkanten på ene dekket var helt slitt ned. Men men.. Alternativ dekk og felg er nå:

10*17 ET30 med 245/40-17 bak og 8.5*17 ET35 med 235/40-17 foran! :D:D

Litt av grunnen til at jeg godkjente senkesettet var at dette ble anmerket på Eu kontroll.

Jeg hadde tre 2'er feil.

1) slitt bærekule

2) vridd bremseslange

3) nedsatt sikt fra førerposisjon

Tilleggsinformasjon:

Henvises til biltilsynet for godkjenning av senkesett og sotete sideruter.

Jeg var veldig skeptisk til hva jeg skulle gjøre med rutene, og vurderte å låne noen ruter. Hadde et verksted som ville godkjenne den med dem, men som trakk seg. Dermed stilte jeg opp hos biltilsynet idag, 2 timer etter at de godkjente alt det andre..

Han heiste opp bilen, såg på bærearmen og bremseslangen, samt såg ut frontruten og sa "åja her har du fjernet noe?" jeg bare mumlet og såg en annen vei..

Han ble så litt ukonsentrert av en datamaskin som ikke ville virke, så dermed fikk jeg kjøre, så skulle han godkjenne den for meg..

Så ja, EU OK hos BILTILSYNET, etter å hatt anmerkning på solfilm på siderutene foran... :clap:

Når du får vognkortet med de nye dimensjonene i, så legger du selvfølgelig ut dette slik at at flere kan henvise til at "den bilen har fått godkjent dette"..

Selv tviler jeg på at du kommer til å få det godkjent.. Jeg tror vel heller på at han velger å overse det.. Men for all del, om han virkelig sa at det var godkjent, pass på å få nytt vognkort med dimensjonene påskrevet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tviler jeg på at du kommer til å få det godkjent.. Jeg tror vel heller på at han velger å overse det.. Men for all del, om han virkelig sa at det var godkjent, pass på å få nytt vognkort med dimensjonene påskrevet..

Hva mener du? At jeg ikke får dekkdimensjonene godkjent? El at han har oversett at dimensjonen ikke stemmer med Tüv? Jeg såg på pcen deres at dette allerede var skrevet inn i det vognkortet som jeg får i posten.

Om det er "godkjent" med de dimensjonen el om han har skrevet det inn på gøy, bryr meg fint lite.. Så lenge det står i vognkortet så kan det vel ikke bli stort bedre..? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? At jeg ikke får dekkdimensjonene godkjent? El at han har oversett at dimensjonen ikke stemmer med Tüv? Jeg såg på pcen deres at dette allerede var skrevet inn i det vognkortet som jeg får i posten.

Om det er "godkjent" med de dimensjonen el om han har skrevet det inn på gøy, bryr meg fint lite.. Så lenge det står i vognkortet så kan det vel ikke bli stort bedre..? :?

Hehe, nei så lenge det kommer med i vognkortet er jo alt egentlig veldig bra. Var det i Fyllingsdalen du var og godkjente dette?

Etter at du har klart det no, tror jeg at jeg skal prøve å få godkjent felgene mine jeg og. Bare få bilen inn til hjulstilling først gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var i fyllingsdalen. De er veldig opptatt av at papirene er i orden iallefall.

Eneste han gjorde med bilen min fysisk var å kjøre den en rundt på plassen og lese av numrene på fjærene og felgene. Ikke noe kontroll av klaringer eller om noe tok borti etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei trodde bare han sa det..

Artig da! Flere som må dit skjønner jeg.. Han må ha fått seg noe i helga.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Prøver å finne pris på slikt hos biltilsynet. Er det noen som vet ca pris for en runde for å få coilovers inn i vognkort?

Skal ringe i morra og sette opp en time, så får man se om jeg også får godkjent ettermontert xenon i langlysene. Jeg har original xenon i nærlys, så jeg har lyktespylere og høydejustering, er kun reflektor jeg ikke har noe dokumentasjon på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...