Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Er det så forbaskade farlig å bruke launch conrtrol? (smg 2).

Han på autofil la frem dette på en sånn måte at jeg faktisk ikke tør å prøve launch control. ..jeg har lyst, men tør ikke.

eller.

er det virkelig så stor påkjenning på motor/drivverk osv om man benytter seg av launch controllen: la oss si: 1 gang i mnd. feks. ?

noen som veit for sikkert?

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Han på autofil la frem dette på en sånn måte at jeg faktisk ikke tør å prøve launch control. ..jeg har lyst, men tør ikke.

eller.

er det virkelig så stor påkjenning på motor/drivverk osv om man benytter seg av launch controllen: la oss si: 1 gang i mnd. feks. ?

Det ville jo vært veldig rart om bmw hadde utstyrt m3'n med dette om det ødela bilen etter to tre ganger...

Skrevet

eller.

Det ville jo vært veldig rart om bmw hadde utstyrt m3'n med dette om det ødela bilen etter to tre ganger...

Det er jo uten tvil at han auto-larsen må ha overdrevet en smule, men det er så mange som sier jeg ikke skal bruke launchen.. Og da lurer jeg på hvorfor.

Skrevet

Er det ikke slik at det registreres når denne brukes, og etter et bestemt antall ganger ryker garantien på drivverket?

Eller er dette bare tomme rykter jeg har fanget opp?

Skrevet

Nå skal det vel sies at han autofil larsen har vel ikke kjempepeil på bil, presterer jo blandt annet å si at srt 10 pickupen har 500 kompressormata hester blandt annet.... :lol:

Men klart det tar sikkert litt på driverket men etter hva jeg vet så kjører vel yngve her inne drifting med orginal girkasse og diff.Han har jo manuell kasse men er vel ikke så stor forskjell på kassa ?

Skrevet

Dette har jeg også lurt på! Prøvde aldri min pgr av autofil-larsen sin kommentar:-)

Det slår jo noe inn i he.... når man girer på den hissigeste innstillingen på kassen uansett, kan aldri tro at det er mye verre med launch kontroll??

Jeg skal prøve å finne ut av dette nå!

Skrevet

Snakket med Teknisk avd. ved Bavaria i Stavanger nå, de pleier ha god greie på slikt. Han anbefalte å ikke bruke launch control. I instruksjonsboka skal det stå hvor ofte den kan brukes. Men han mente at det var èn gang det kunne brukes før du måtte ha bilen inn til service.

En annen kar på verkstedet der mente du kunne bruke den 10 ganger mellom hver service. Så det er forskjellige meninger om saken, men en ting er sikkert, det er at det ikke er sunt for drivverket!

For deg som har kompressor i tillegg, så ville jeg ikke prøvd den, du kan risikere at clutchen ligger igjen ved starten av gummi merka=)

Skrevet
Snakket med Teknisk avd. ved Bavaria i Stavanger nå, de pleier ha god greie på slikt. Han anbefalte å ikke bruke launch control. I instruksjonsboka skal det stå hvor ofte den kan brukes. Men han mente at det var èn gang det kunne brukes før du måtte ha bilen inn til service.

En annen kar på verkstedet der mente du kunne bruke den 10 ganger mellom hver service. Så det er forskjellige meninger om saken, men en ting er sikkert, det er at det ikke er sunt for drivverket!

Er jo egentlig ganske utrolig hvis BMW har klart å lage en bil hvor du ikke kan bruke funksjonene eller utnytte bilens potensiale før den må serves :? Egentlig ganske ræ*a spør du meg...

Når Porsche, Lamborghini, Ferrari, Subaru, Nissan, AMG, Ruf og en hel haug andre kan bygge motorsterke biler med drivlinje som holder burde BMW ha klart det også.

Skrevet

Er jo egentlig ganske utrolig hvis BMW har klart å lage en bil hvor du ikke kan bruke funksjonene eller utnytte bilens potensiale før den må serves :? Egentlig ganske ræ*a spør du meg...

Når Porsche, Lamborghini, Ferrari, Subaru, Nissan, AMG, Ruf og en hel haug andre kan bygge motorsterke biler med drivlinje som holder burde BMW ha klart det også.

Har disse bilene Launch control kanskje? Tror ikke det er noen biler som har det godt når man slipper 4-500hk rett ut sånn.

Skrevet

Den nye GTR'n har jo Launch control og firehjulstrekk. Det må jo slite noe sinnsykt på alt som hetet drivverk. GTR'n har jo også en del mer effekt enn M3, som igjen kun har rwd.

Ikke hørt noe spes om at den ikke kan brukes pga garantier som utløper osv på GTR'n.

Hvordan er det med launch control på 330i med SMG kasse da?

Skrevet

Syntes det er dårlig av BMW! Det er som om det kom en helt ny bil fullspekka med de mest utrolige finesser, men så får du beskjed om at du ikke kan bruke de, for da kan det gå galt. Hva er da vitsen?

Skrevet

Nå tror jeg det er mye rykter og teorier dere babler om her. Men ingen vet noe, bare tror.

En fjær blir til 3 høns osv.

Det er klart at Launch Control kan brukes! Men skal ikke gjentas etter hverandre pga varmgang\belastningen.

BMW Produserer ikke dritt som ikke tåler å brukes, men det er klart at slike funksjonen sliter med på drivverket uansett om bilen heter BMW eller Nissan.

Nei kos dere med bilene, og ikke hør va "smågutta" tror og mener.

Edit: Sliter mindre på drivverket med 4x4?

Det som "sliter" eller skaper belastningen på drivverket er jo friksjonen\festet til bilen mot asfalt. En 4x4 vil ha mer feste, og derfor vil girkasse\fordelingskasse og klutch få mye hardere belastning en på en 2wd bil. F.eks er det mange som har opplevd å knekke noe i drivlinjen etter at de har montert breiere dekk eller "R-Dekk" pga festet blir bedre. Og derav mer belastning på drivverket.

Skrevet

Har disse bilene Launch control kanskje? Tror ikke det er noen biler som har det godt når man slipper 4-500hk rett ut sånn.

Vet at porsche, lamborgini, Ferrari, nissan og ruf har det ihvertfall. så ja, de har det..

subaru har det på rally bilene, men er vel ikke på gatebil utgaven av imprezaen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...