Danny89 Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 var på vei opp en glatt bakke her nå og antispinn slo inn.. men jeg turet meg oppover i 20kmt på en bakke jeg fint klarer og holde farten i ellers.. når det ble enda brattere og antispinn kobla inn konstant så døde nesten motor av for lavt turtall og bilen lager nye lyder på tomgang.. lurer litt på om det er falsk luft.. men fant ikke no lekasje.. Noen Ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2009 her er et bilde av luftslangen som sitter rett ved siden av oljepinnen.. så ikke så godt fordi det er mørkt men... skal denne være to delt slik? eller er det et ødelagt koplingstykke jeg ser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Den slangen der må du tre på på nytt ja, men det har nok ikke noe med asc'en å gjøre det. Grunn til t motoren din holdt på å kvele seg er at asc'en struper motoren når du spinner. spinner det mye i oppoverbakken og det ikke er sjangs for å få grep, så kan det skje at det blir strupet såppass at motoren kveler seg. Det er helt normalt. Skru av asc'en så går det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Den koblingen du ser som ser ødelagt ut er ett 45-graders bend i plast så det skal være sånn. Nr 4 på tegningen er det vel du ser, i allefall en tilsvarende kobling http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/h/26.png Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 var det jeg også trodde.. så skrudde jo av antispinn i går og vips forsvant 4mm av dekka:P hehe.. neida.. bare piss irriterende hvordan E46 min oppfører seg på vinterføre.. trodde bmw var gode vinterbiler men.. akk... Takk for svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Hva snakker du om? E46 er glimrende vinterbil synes jeg. Baken er superenkel å kontrollere, lett tilgivelig osv. Kanskje ta en titt på dekkene dine da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 det alle sier ja.. men kjører piggfritt jeg da.. men er jo helt nye dekk.. rare greier. for det virker som om det bare er min e46 som furter om vinteren:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Jeg kjører også piggfritt og sliter litt på vinteren Har aldri satt meg fast, men merker at den ikke har får ut sitt fulle potensiale. Kompis med samme bil, stor basskasse i bagasjerommet og piggdekk er mye bedre Prøv piggdekk til neste år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Hva snakker du om? E46 er glimrende vinterbil synes jeg. Baken er superenkel å kontrollere, lett tilgivelig osv. Kanskje ta en titt på dekkene dine da? Det tror jeg også er problemet... E46 er en meget fin vinterbil så lenge ASC eller ASC + T virker som de skal. Vår ASC funksjon sluttet å virke da vi var på fjellet og plutselig var ikke E46 en fin vinterbil lenger. På den annen side minnet den om vår tidligere E30 320i vi hadde for over 20 år siden og det var faktisk litt kult å ligge skikkelig brei i svingene igjen. Alt jeg manglet var en skikkelig diffsperre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Med fare for å terge på meg halve forumet vil jeg si at de som synes E46 er en håpløs vinterbil piggfri eller ikke bør vurdere firehjulstrekker eller førerkurs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 får vel koste på meg noen pigg dekk da ja.. hjelper nok en del.. har jo slitt ut alle 4 dekka jeg nå på vei opp dissa bakkene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Hva slags dekk har du, merke og dimensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 husker jeg ikke.. er no 16".. sikkert no sånn B-type dekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Brede 16" med halvdårlig dekk opp en glatt bakke er ikke det mest optimale på vinteren. Har kjørt med det selv på 323n, og med slitte dekk er det helt jævlig (225/55/16). Høy slaps på veien er da det verste siden bilen flyter oppå, så i den dimensjonen bør dekkene være gode for at det ikke skal bli vanskelig på utfordrende føre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå