Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ut med navnet på dette fimaet her nå, slik at ikke andre kommer ut i samme uføret.

Tror det er mye sånn snusk rundt om, mange verksteder som leter etter jobb.

Det beste er nok å ta kontrollen hos BT da de ikke har eget verksted og ikke tjener noe på å finne feil som ikke er der.

Absolutt! Men dei er nok ikkje så "liberale" som ein del andre, mtp. ettermonterte lykter, uoriginale felgar etc ;)

Ja men så lar man jo bare la være å montere uorginale deler da og kjøper felger med tuv

Det er ingen garanti for å slippe trøbbel med dem.

Sist jeg var innom, hang de seg opp i felgene og lurte på om de ikke var litt store til bilen.

De så i vognkortet og så at de var godkjent.

Deretter begynte de å klage over at jeg hadde for smale dekk. Han ene sjekket til og med opp om det gikk an å trekke tilbake godkjenningen.

Når de begynner å sjekke sånt ved en enkel kontroll for å godkjenne motor, tør jeg ikke å la dem ta eu-kontroll.

Skrevet
Ja.

Får ikke håpe de er like kranglete når jeg skal godkjenne senkesett å Rondell felgene mine da.

Det går heldigvis an å snakke dem til fornuft.

Først fikk de for seg at bilen min var blitt 40kg tyngre i snuten av motorbyttet mitt (m20b25-m20b27), men jeg greide å forklare dem at vekta på motorene er like, men at felger og utstyrsnivå på bilen gjør at vektene er høyere enn oppgitt i vognkortet.

Når det kommer til felgene, konkluderte de til slutt med at de ikke hadde lov å trekke tilbake en godkjenning, men anbefalte meg å bytte dekk for min egen sikkerhet. (De ble også godkjent i haugesund, med 215 dekk på 9" felg)

Pass temperamanget og argumenter litt, så skal det nok gå bra å få det godkjent. ;)

Skrevet

Jeg kommer fra nå av til å Eu kontrollere bilen hos biltilsynet...:) Var hos dem for godkjenning av senk og felger. Gikk smertefritt, hyggelige folk :)

Hadde også etterkontroll etter at Solfilm foran var anmerket på Eukontroll hos Naf. (anm. Vesentlig nedsatt sikt fra førerposisjon, senking og solfilm skrives inn i vognkortet)... Kontrolløren satt seg iallefall inn i bilen, kikket ut frontruten og sa "her har du fjernet noe ja?"... "mhm" mumlet jeg... og så godkjente han bilen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...