oddis Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Da blir det nesten uvirkelig å oppleve at både Solheim, Halvorsen og han der hasj-røyke miljøverneren står fram i nyhetssendingene og påstår at de ikke kjente til at dette var ulovlig, og smiler som om det hele er ganske uviktig. Jeg sier igjen, det burde vært opprettet en spesiell domstol der man kunne sette politikere på tiltalebenken for grovt vannstyre, foræderi og løgn! Mannen burde skamme seg. Jeg hadde vært ufattelig ydmyk om jeg hadde gjort en slik tabbe! (les: lovbrudd) Og samtidig være så stanhaftig overfor de som syns motsatt. Han burde tatt seg en tur ned i kjellern til Josef for å fått litt perspektiv på verden! http://www.dinside.no/792872/utenlan...deg-langt-unna
T.R.Melum Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Da blir det nesten uvirkelig å oppleve at både Solheim, Halvorsen og han der hasj-røyke miljøverneren står fram i nyhetssendingene og påstår at de ikke kjente til at dette var ulovlig, og smiler som om det hele er ganske uviktig. Jeg sier igjen, det burde vært opprettet en spesiell domstol der man kunne sette politikere på tiltalebenken for grovt vannstyre, foræderi og løgn! Mannen burde skamme seg. Jeg hadde vært ufattelig ydmyk om jeg hadde gjort en slik tabbe! (les: lovbrudd) Og samtidig være så stanhaftig overfor de som syns motsatt. Han burde tatt seg en tur ned i kjellern til Josef for å fått litt perspektiv på verden! http://www.dinside.no/792872/utenlan...deg-langt-unna Leste artikkelen og ble enda mer provosert! Er jo ikke bare inntektene fra oljen som gjør norge til verdens rikeste land!
T.R.Melum Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 Blir spennende å se hva SV finner på av nye miljøpolitiske sprell på deres landsmøte nå idag!
Fredrik Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) Tror ikke det.. Vet at viss du kjøre svensk-reg bil i norge, som norskstatsborger, og blir stoppet må du betale engangsavgift.. Det avgjørende er hvor man har fast adresse iht. folkeregisteret. Hvis man er norsk statsborger og f.eks meldt utflyttet fra Norge i folkeregisteret har man naturligvis lov til å kjøre utenlandsk bil i Norge. SV og spesielt Erik Solheim er virkelighetsfjerne og svært lite seriøse i mange av deres politiske utspill, men det er valg i år og de har nok et behov for å profilere deg mot velgerne. Jeg tror imidlertid ikke at de får mange nye velgere med Solheim´s aktuelle utspill.
Dan Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Det norske folk er mer tjent med et forbud mot SV. Snarest!
S.Arnesen Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) Noen som fikk med seg nyhetene da de interjuvet karen da? De spurte han hvorfor han kjørte rundt i en bil som var registrert i england. Nei det var han ikke klar over, og han var heller ikke klar over at det var ulovlig... haha.... for en idiot.... Men han slipper jo unna med det da, en av oss ville hatt snuten på døra samme dagen....
Eksos Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Fikk ikke med meg det intervjuet nei, men reagerte på at han kjørte britisk registrert bil på innslaget som var linka til i første post her... Uansett ett latterlig forslag ifra solheim..
Fredrik Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Hvor er SV i forhold til forurensning fra f.eks skipstrafikken ?... Det er nok lettere for Solheim å henge ut privatbilistene enn skipsrederne... http://jp.dk/indland/article1641720.ece
MikaelR Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Er enig med at man må finn noe annet enn fosilt drivstoff.. men å fokuser sånn på person biler er helt idiotisk.. må heller se på industrien.. foreksempel frakeskip eller annleggmaskiner.. på jobben min har æ vorre borti maskiner som bruker 1000L diesel på ett 12times skyft.. hele anlegget brukte 15000L i uka.. så å fokuser så mye på de små person bilene som bruker ca 1 liter på mila er idioti.. politikeran i norge er noe aldri har hatt trua på.. de fokuser på de gale tinga.. å gjennomfører ting som gjør folk forbanna.. men den normale normann sett på ræva å syter uten å demonstrer bensin og diesel biler må byttes ut.... det er bare det at verdensøkonomien styrer mye av olje.. å det vet politikera.. norge lev jo toss alt av olje
Hansh Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Hvor er SV i forhold til forurensning fra f.eks skipstrafikken ?... Det er nok lettere for Solheim å henge ut privatbilistene enn skipsrederne... http://jp.dk/indland/article1641720.ece Ble jo innført NOX-avgift for noen år siden i Norge, så noe har blitt der og, men der ble de jo og møtt med betydelig større motstand enn de vanligvis gjør hos privatbilister. Er vel fordi de synes at X5 4,8 med privatsjåfør er en passende måte å komme seg rundt på http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107817&highlight=, eller er det kun AP som vil ha det slik, mens SV-politikerne på Stortinget helst vil sykle eller ta trikken? Er usmaklig at det er så stort spriker mellom hva de sier, mener og faktisk gjør, men tror ærlig talt ikke at FRP er særlig mye mer virkeligsorientert. Ville likevel foretrukket dem ved makten fremfor SV, selv om jeg ikke kommer til å stemme på den. Blir ikke akkurat mer positiv til SV heller av deres tydelig kommunistiske utspill ang. privatskolene, men bra at de tydeliggjør såpass sitt sanne kommunistiske jeg så kort tid før valget!
Just-turbodiesel Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 synd å si det, men Solheim kjører den bilen lovlig. Eneste engelske sportsbilen som er fritatt for engangsavgift. Se på Finn.no så søker dere opp den bilen... det svei at han kjørte lovlig! Han er så stygg.
Galro Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Ehm. Fritatt fra engangsavgiften? På hvilket grunnlag? Jeg skulle likt å se paragrafen der det er spesifisert at én bestemt bil er fritatt. Dessuten er det ikke å være fritatt fra engangsavgiften det samme som å være lovlig å kjøre i Norge på utenlandske skilter.
Fredrik Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Ehm. Fritatt fra engangsavgiften? På hvilket grunnlag?Jeg skulle likt å se paragrafen der det er spesifisert at én bestemt bil er fritatt. Dessuten er det ikke å være fritatt fra engangsavgiften det samme som å være lovlig å kjøre i Norge på utenlandske skilter. Idag så jeg faktisk en Think med brasilianske skilter i Oslo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå