Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare hvorfor jeg ikke får av fjørene bak på e36'n min? Bilen står på bukker under jekk-festene, har løsnet støtdemperne, så bærearmene skal liksom henge fritt, og da forsto jeg at fjærene nærmest bare skulle kunne nappes ut?

Det kunne de seff ikke, men gikk til med fjærklemmer, men ikke pokker!? Hva gjør jeg galt??

Skrevet
Okei...vet ikke om jeg får tilgang på noe kompis i morgen...Hva pokker sette han spettet i spenn mot da? :S

Spetter ut fjøra regner jeg med. DVS. du setter spett imot fjør. Pass fjeset.

Skrevet

Det er vel stabstaget som holder bærearma oppe? eller drivakslingan?

et triks æ brukte når æ sku sett inn fjæran va å klem dem sammen med fjærklemma.. før så å sett ganske kraftige strips på fjæra å løsen fjærklemma... å når du har satt på plass fjæra tar du bare avbitertang å klipp over stripsa :lol:

Skrevet

alle di e36 jeg har skiftet på, og det er ikke få, har jeg kun skrudd ut bolten på støtdemperen, brukt spett for å benne ned bærearmen, og vips er fjøra ute

Skrevet

Er sikkert stabstaget det står på.. Jeg er som regel for lat til å løsne dette og bruker bare spett, evt henger i bremsen mens jeg bruker andre hånden på fjæren! Spettet kan du sette mellom bærearm og traversen el noe sånt.. Du kan risikere at stabstaget ryker rett av da :lol: Er ganske sprøtt stål i de korte stagene..

Skrevet

Snakket med en på Bavaria og de knekker ofte stabstagFESTENE når de bytter fjører bak på E36/E46.

Skrevet

Heihei og takktakk! Ja stabstaget faller vel sammen en dag uansett, ikke tykke greiene :P

Løsningen ble brekkjern og en god nabo, var gjort på to sekund når vi hadde en til å presse bærearmen ned og en til å nappe ut fjøra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...