Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Prater for mye ?... Han er jo politiker og de får betalt for å bable i vei og mene noe om alt... :x

Jeg har ikke ansatt ham... ;)

Han er forøvrig ikke den eneste som hadde fått foten min up his ass om det var opp til meg.

Skrevet

Jeg tror snart jeg gir opp. det begynner egentlig å virke som en vond drøm. jeg mener virkelig at han ikke bør uttale seg når han ikke har grunnlag for å vite noe om saken. han sier jo bare det han mener høres logisk og bra ut i sitt egne lille ego-hode, og glemmer helt realiteten.

Det som skremmer meg mest er at sånne folk sitter på stortinget. det skulle vel heller vært satt av plass til sånne på lukket institusjon.

desverre så er det ikke samme reaksjonsevnen i norske folk som i f.eks. frankrike.

min mening er faktisk at det er bra at han holder på som han gjør, for det hele vil nå en smertegrense tilslutt, og jeg håper at "villdyret" plutselig våkner i det norske folk også.

stemmer FRP neste gang også jeg. ;)

Skrevet

Dekktrykksovervåkning høres lurt ut, men sikkerhet og lav rullemotstand rimer ikke helt når det gjelder dekk!

Kan aldri tenke meg at det har tilbakevirkende kraft, særlig siden dekk er en forbruksvare som gjør at folk må kjøpe nye dekk etter de nye reglene etter hvert uansett.

Dekkbreddene er vel ikke noe å bekymre seg for så lenge man kjører på noe bilen er godkjent med.

Eneste positive er at dekkindustrien kommer til å jobbe hardt med å produsere best mulig lavmotstandsdekk, og hvis vi er heldige klarer de å få til noe som ihvertfall fungerer greit.

Skrevet

Men at han prater FOR MYE er sikkert!!

Prater for mye ?... Han er jo politiker og de får betalt for å bable i vei og mene noe om alt... :x

Kanskje de får betalt pr kg? pr kg bullshit :lol:

Skrevet
Audi A1 og VW Lupo 3L hadde jo dekk med spesielt lav rullemotstand. Bilene var av hensyn til drivstofføkonomien og avgifter typegodkjent med disse dekkene... 155/65-14.

A2, Fredrik; navnet er A2.:)

Dekkdimensjonen stemmer for Lupo - Audi A2 1,2tdi ble derimot levert med 145/80-14. Ikke en dimensjon jeg ville forvente å finne som lagervare hos den lokale dekkbutikken.

A2 er en svært interessant bilmodell, siden den viser hva bilfabrikantene kan klare - i dette tilfellet å lage en bil med plass til 4 og en forbruk på 0,3 liter pr. mil. A2 er også et eksempel på et produkt som ble lansert lenge før markedet var klart for det.

I dag er fortsatt A2 1,2 listet som den bilen på det tyske markedet med lavest utslipp (fulgt av Lupo 3L på andreplass). Siden dette er en bil som ble utviklet på slutten av 1990-tallet, burde dette være litt oppsiktsvekkende.

Dette eksempelet på hva slags biler produsentene kan levere er også interessant når ledende politikere nå snakker om å påby lettrullende dekk, eller forby biler som ikke har hybrid- eller elektrisk drift: Hadde desamme politikerevært litt mer våkne tidligere, og gjort mer for å stimulere til energi-effektive biler, kunne vi kjørt mer økonomiske biler i dag - og begrep som "forby" og "påby" hadde vært mindre aktuelle.

Gulrot er i mange tilfeller bedre en pisk.:)

Skrevet
Audi A1 og VW Lupo 3L hadde jo dekk med spesielt lav rullemotstand. Bilene var av hensyn til drivstofføkonomien og avgifter typegodkjent med disse dekkene... 155/65-14.

A2, Fredrik; navnet er A2.:)

Dekkdimensjonen stemmer for Lupo - Audi A2 1,2tdi ble derimot levert med 145/80-14. Ikke en dimensjon jeg ville forvente å finne som lagervare hos den lokale dekkbutikken.

A2 er en svært interessant bilmodell, siden den viser hva bilfabrikantene kan klare - i dette tilfellet å lage en bil med plass til 4 og en forbruk på 0,3 liter pr. mil. A2 er også et eksempel på et produkt som ble lansert lenge før markedet var klart for det.

I dag er fortsatt A2 1,2 listet som den bilen på det tyske markedet med lavest utslipp (fulgt av Lupo 3L på andreplass). Siden dette er en bil som ble utviklet på slutten av 1990-tallet, burde dette være litt oppsiktsvekkende.

Dette eksempelet på hva slags biler produsentene kan levere er også interessant når ledende politikere nå snakker om å påby lettrullende dekk, eller forby biler som ikke har hybrid- eller elektrisk drift: Hadde desamme politikerevært litt mer våkne tidligere, og gjort mer for å stimulere til energi-effektive biler, kunne vi kjørt mer økonomiske biler i dag - og begrep som "forby" og "påby" hadde vært mindre aktuelle.

Gulrot er i mange tilfeller bedre en pisk.:)

A2... sånn nå husker jeg sikkert modellbetegnelsen. Jeg har absolut sansen for VW/Audi (og kanskje spesielt nå som Porsche eier 75% av VAG), men jeg kan dessverre ikke like mye om deres forskjellige modeller som Mercedes-Benz, BMW og Porsche. Jeg deler imidlertid ditt syn på A2 som en svært innovativ bilmodell da den kom på markedet. I motsetning til dagens såkalte "miljøbiler" som f.eks Think og Buddy svarte A2 på flere viktige spørsmål istedenfor å bare skape flere nye spørsmål enn svar. Som du er inne på kan A2 faktisk brukes som en familiebil i 99% av tiden og den er bygget med tanke på både sikkerhet og funksjonalitet... noe man på ingen måter kan si om hverken Think eller Buddy. Problemet med A2 var at den var for dyr da den var på markedet... og folk vil dessverre stadig ikke betale det en skikkelig miljøbil koster å bygge. Ergo ser vi heller ikke flere relativt fornuftige miljøbiler som f.eks A2.

Skrevet

Hvis bilen ruller og drar kjappere vil bare fler akselere kraftigere...

Er man fokusert på drivstofforbruk så fantatisk som dette kjøper man en aerodynamisk bil med en strikkmotor.

Neste blir vel at de skal ta fra alle som ikke klarer å kjøre jevnt lappen.

Nei karer, bruk hodet på valgdagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...