Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal bytte olje selv. Hvis det er motorolje du tenker på byttes altid filter samtidig. dette skulle Brages Bmw i Ålesund ha 2100,- for, får da den beste Castrol olja klarte og "prute" ned til 1600,- da med en mobil 1 olje som hvistnok skulle være nesten like bra.

Skal du ha full Olje service: Motorolje og filter, Girolje og diff olje må du regne med en ca 3-5 tusen sånn jeg forsto det.

Ikke billig.. Vil anbefale deg å forhøre deg litt rundt, spør altid om verkstedet har utstyr til og nulle ut oljeservice lampa!

Mvh Torstein.

Skrevet

Takk for svar, tenker jeg skal høre litt rundt.

Da jeg hadde oljeservice på E46'n for ett år siden ca. ble det byttet micorfilter også. Dette var på Stenshagen Lillestrøm. Forhøret meg om priser da også og fant uta at Stenshagen var det billigste mellom dem og AutoZentrum. Betalte vel litt over 3000kr den gangen.

Skrevet

Fikk et servicetilbud fra et BMW verksted i Svergie:

Nytt oljefilter, 6.5L CASTROL SLX olje og arbeid ink. MOMS til 2037.00 SEK

Hørtes ikke så galt ut dette 8)

Skrevet

Microfilteret som blir nevnt skal også byttes ved oljeservice!

Og som det også nevnes er ikke oljeservice store jobben.

Skrevet

Hei!

Jeg byttet olje på E34`en min ifjor. 5w-40 castrol olje. Byttet på den oljesjappa ved ullevål sykehus, i krysett mot sagene. Betalte ca 1300-1400 for olje og oljefilter inkl arbeid og mva.

Marius

Skrevet

Mener microfilteret ble byttett ved insp. II for ca 13.000km siden. Er det nødvendig å bytte det igjen da?

Skrevet

Mener microfilteret ble byttett ved insp. II for ca 13.000km siden. Er det nødvendig å bytte det igjen da?

Er det pollenfilter du mener? selv bytter jeg det 2 ganger i året.

Skrevet
Fikk et servicetilbud fra et BMW verksted i Svergie:

Nytt oljefilter, 6.5L CASTROL SLX olje og arbeit ink. MOMS til 2037.00 SEK

Stenshagen Lillestrøm ga meg et servicetilbud på 2385.91 NOk ink. moms. Er kanskje ikke så mye å spare, sett at jeg må kjøre ca 400km tur/retur Karlstad.

For øvrig er miljøavgiften for denne servicen på 125.00 NOK, mens den i Sverige er på 40 SEK :?

Skrevet

Pollenfilter ja. På E39 skal det ihvertfall byttes ved alle service. Ikke hatt E46 lenge nok til at det har blitt aktuelt å se på enda.

Filteret sitter i en boks midt under frontruten, foran vindusviskerne på E46. Pleier ikke være veldig vanskelig å bytte, og er unasett ikke dyrt!

Skrevet

På E39 med tosone-klima er det to pollenfilter, et på hver side bak i motorrommet. Utrolig enkelt å bytte og koster ikke noen formue.

Forøvrig skal det IKKE byttes på oljeservice i henhold til programmet listet opp i serviceheftet, kun på inspeksjoner.

Skrevet

Det microfilteret bør byttes ihvertfall en gang i året, helst to. Utrolig mye drit som samler seg der :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...