Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror du kommer til å angre på det kjøpet hver gang du kommer til en motbakke eller må foreta en forbikjøring. Bilen er rett og slett for tung for en så liten motor. Nå vet ikke jeg hvordan du ser på litt høy kilometerstand, men her er noen forslag:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16737009

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16664326

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16652800

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16476796

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kjører nå rundt med 1400kg bil - og 70hk (bilen gjør 0-100 på 20,3). Det er jo komisk tregt, men det er overhodet ikke for lite krefter til å fortsatt irritere livet av seg hvor tregt andre kjører.

Jeg tipper en 518 har helt greit med motorkraft for en bruksbil. 520 er jo heller ikke noen sprinter og med automat er den vel ikke raskere enn 518 engang..

Skrevet

Du har helt rett i at 520 ikke akkurat er noen Usain Bolt :lol: Men momentforskjellen de to bilene i mellom er markant ute på veien. Men det blir jo selvfølgelig litt synsing fra min side. Det er jo ikke jeg som skal ha bilen...

Edit: 1994 mod 518 i touring 0-100 km/t 13,4 sek med manuell, mens 520 touring av samme årsmodell gjorde sprinten på 12,4 sek med automat.

Skrevet

Såg ut som en pen orginal bil iallefall. Og lav km.

Bedre det enn en ihjelskrudd bil med høy km..

Den går nok ikke så fælt, men det gjør ikke en 520 heller.. Selv om den later til å bli aksepert her på forumet... :roll:

Skrevet
520`en er ikke voldsomt sprek. Men bare lyden av rekkesekser er verdt å gå opp en modell. Hvis ikke du skal kikke etter en e32 istedenfor? hehe

Se det litt andre veien og da, jeg sier ikke det her kun for at jeg har 4er selv. Men er noe som heter bensinforbruk og da. Dessuten tror jeg 518 er kurrant å skru på. Du kan jo stå i motorrommet på den :P

Handler du 520, så kjøp hvertfall 24V :)

Skrevet
Du har helt rett i at 520 ikke akkurat er noen Usain Bolt :lol: Men momentforskjellen de to bilene i mellom er markant ute på veien. Men det blir jo selvfølgelig litt synsing fra min side. Det er jo ikke jeg som skal ha bilen...

E34 518i var en relativt populær bil da den var på markedet og det er flere årsaker til dette... først og fremst kostet en E34 518i relativt mye mindre enn en E34 520i. M20B20 motoren i E34 520i (tidlig årgang) er harmonisk og bløt, men den er ikke spesielt effektiv... hverken når det gjelder bensinforbruk eller effekt. Den yter 174 Nm ved 4000 rpm mot 162 Nm ved 4250 rpm for M40B18 motoren i E34 518i... og denne forskjellen merker man knapt i praksis. I tillegg yter M20B20 motoren 129 HK først ved 6000 rpm mot M40B18 motorens 113 HK ved 5500 rpm i E34 518i... og denne forskjellen merker man heller ikke stort til i praksis.

Drivstofføkonomisk har E34 518i iht. BMW et gjennomsnitlig forbruk på 0,87 liter/mil ved blandet kjøring... E34 520i med 129 HK har ditto et gjennomsnitlig forbruk på hele 1,08 liter/mil ved blandet kjøring. Så forstår man bedre hvorfor E34 518i var en populær modell... :wink:

Skrevet
får nok samme bil med større motor til samme pris...

Javel... også i samme stand med nogenlunde tilsvarende kjørelengde ?... Har du et eksempel ?

Umiddelbart vil jeg mene at 49 festblanketter for en fornuftig E39 er for lite. Jeg har fått et tilbud på 140000,- norske kroner for vår "danske" 2003 E46 318d Touring med 200000 Km på telleren av en autorisert norsk VAG forhandler (jeg må imidlertid stå for bryderiet med å få norske skilter på bilen). Dette er etter forholdene en OK pris, men heller ikke spesielt bra... og jeg selger da heller ikke bilen for denne prisen. Poenget er at noe må være galt med en E39 til kun 49000,- kroner. Enkelte ting er for billige til å være bra... og dermed er de heller ikke spesielt bra... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...