Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte bak en koksgrå Skyline R33 her om dagen, sett den ofte på Stjørdal, men ikke så mye i vinter.

Den kom ut når det ble bart på veiene, trolig med sommerdekk.. :P

Knipset et bilde med iPhone, men man ser kun nyansene..

Uansett, noen som vet hvem dette kan være?

Tror det sitter en nokså sprek maskin der inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker om at det ikke finnes fine biler her i Danmark, men i løpet av et par dager har jeg spottet en F10 550i og en Lamborghini Murciélago (begge på danske skilter)... spesielt BMW´n var grisefet... :lol:

Jeg får litt ekstra respekt når jeg ser dyre biler på danske skilter, for da har mannen/dama PÆNG. Huff, jævla avgifter... Dere har jo en danske med en sinnsvak Ferrari-samling. (Vet ikke om de er på skilter, på bildene jeg så var det bare en på skilter. Aner ikke reglene rundt dette i Danmark).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke stort kulere enn en V12 motor på 6496 cm3... som uten tvangsforing yter 640 HK ved 8000 rpm og 660 Nm ved 6000 rpm. Eller hva med 0-100 Km/t på 3,8 sekunder og en topphastighet på 340 Km/t.

McLaren F1... er egentlig det første jeg tenker på som et alternativ i denne sammenhengen. BMW´s grandiose V12 motor på 6064 cm3 ytet 620 HK ved 7500 rpm og 617 Nm ved 4000 rpm. Nærmest identisk effekt med andre ord og 0-100 Km/t gikk da også løs på 3,4 sekunder, men topphastigheten var imidlertid hele 387 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt ekstra respekt når jeg ser dyre biler på danske skilter, for da har mannen/dama PÆNG. Huff, jævla avgifter... Dere har jo en danske med en sinnsvak Ferrari-samling. (Vet ikke om de er på skilter, på bildene jeg så var det bare en på skilter. Aner ikke reglene rundt dette i Danmark).

Det er fullt mulig å ha f.eks en Ferrari uten skilter her i Danmark og kun kjøre den på baner (krever ingen skilter). Ganske mange kjører uregistrerte engelske og franske kit cars på denne måten her i Danmark. Et annet alternativ er å ha grombilen på tyske skilter. Mange tyskere har spesialisert seg på å leie ut plass til "danske" tyske luksusbiler rett syd for grensen. En nabo eier en Mercedes-Benz W124 400E på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kravene for tyske skilt da? Tenker meg at hvis det er så lett å få seg tyske skilter, så ville alle ha gjort det allerede. Takk for svaret, btw.

Den "normale" prosedyren er at du kjøper deg inn i et tysk selskap med en eierandel eller lignende som tilsvarer verdien av din tyske bil. På den måten eier du en rettighet som tilsvarer din egen bil eller andre tilsvarende biler (les: mange byttelåner biler). Den eneste begrensningen er at du ikke har lov til å kjøre i Norge med bilen, men ellers ligger hele Europa åpent for deg.

Det finnes enklere varianter der folk ganske enkelt bare leier en garasje i Flensburg og betaler en mindre sum for et tysk stråselskap som er den formelle eieren av bilen. Jeg vet om flere som har div. Porscher på denne måten. Kult nok når man skal på ferie til sommerhuset i Frankrike (som svært mange dansker har). Familien tar flyet ned, mens farmann bruker 3-4 dager ekstra på turen ned i en klassisk 911 Carrera Coupé anno 1984... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kravene for tyske skilt da? Tenker meg at hvis det er så lett å få seg tyske skilter, så ville alle ha gjort det allerede. Takk for svaret, btw.

Den "normale" prosedyren er at du kjøper deg inn i et tysk selskap med en eierandel eller lignende som tilsvarer verdien av din tyske bil. På den måten eier du en rettighet som tilsvarer din egen bil eller andre tilsvarende biler (les: mange byttelåner biler). Den eneste begrensningen er at du ikke har lov til å kjøre i Norge med bilen, men ellers ligger hele Europa åpent for deg.

Det finnes enklere varianter der folk ganske enkelt bare leier en garasje i Flensburg og betaler en mindre sum for et tysk stråselskap som er den formelle eieren av bilen. Jeg vet om flere som har div. Porscher på denne måten. Kult nok når man skal på ferie til sommerhuset i Frankrike (som svært mange dansker har). Familien tar flyet ned, mens farmann bruker 3-4 dager ekstra på turen ned i en klassisk 911 Carrera Coupé anno 1984... :)

Sånn sett ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...