Gå til innhold

Erfaringer med Toyo T1R ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan dreie noen felger, det kommer an på felgen hvor mye som er "safe" å dreie og felgens materiale. Du vil ikke svekke felgen for mye heller. Om det er lovlig tviler jeg på, men har ikke spesielt greie på dette.

Skrevet
Man kan dreie noen felger, det kommer an på felgen hvor mye som er "safe" å dreie og felgens materiale. Du vil ikke svekke felgen for mye heller. Om det er lovlig tviler jeg på, men har ikke spesielt greie på dette.

.. da glemmer vi å dreie. hørtes litt harry ut allikevel.. Får heller kjøpe dekk. :wink:

Skrevet

Å dreie av kan umulig være lovlig.

Har også bare godt å si om Toyo dekk, men om du bare skal skifte to av de fire dekka på bilen så kan bilen bli litt nervøs på styringa.

skifta framdekka på 325'n til nye Toyo og etter det ble den litt nervøs på styringa noe den ikke hadde vært før dekk skifte, virka ikke som forr og bakenden ville det samme. Skifta så bakdekka også og voila, bilen ble stødig som fjell igjen :)

Nå gjelder vel dette for de fleste biler at å ha forskjellige dekkfabrikanter rundt om på bilen gir en mer ustabil bil enn en bil med samme dekk på alle fire.

Skrevet

Enkelte felgfabrikanter bygger bare på med spacere de sveiser fast når de ønsker å senke ET på felgen..

Dersom det er en sånn felg der de har lagt på 10mm spacer for å senke innpresset, så tror jeg ikke det er noe stress å dreie av igjen det,,

Skrevet

Har også bare godt å si om Toyo dekk, men om du bare skal skifte to av de fire dekka på bilen så kan bilen bli litt nervøs på styringa.

skifta framdekka på 325'n til nye Toyo og etter det ble den litt nervøs på styringa noe den ikke hadde vært før dekk skifte, virka ikke som forr og bakenden ville det samme. Skifta så bakdekka også og voila, bilen ble stødig som fjell igjen :)

Nå gjelder vel dette for de fleste biler at å ha forskjellige dekkfabrikanter rundt om på bilen gir en mer ustabil bil enn en bil med samme dekk på alle fire.

har tenkt på dette og.. men får no prøve med 2 dekk frempå først. De eg har bak nå har godt med mønster igjen, så det ville vært litt synd å hive de.

Skrevet

har tenkt på dette og.. men får no prøve med 2 dekk frempå først. De eg har bak nå har godt med mønster igjen, så det ville vært litt synd å hive de.

Ikke missforstå meg, det er ikke noe problem å kjøre med, til vanlig dagligkjøring vill du ikke merke det, men til litt aktiv kjøring kan du merke det. Det er heller ikke farlig, men ved aktiv kjøring litt ubehagelig. :)

Kanskje merker du ingenting men tenkte det var greit å si ifra så du vet hav det er om det blir sånn :)

Skrevet
3. sesongen altså? Er ikke Toyo T1-R relativt nytt da?

Jo, det er relativt nytt. Jeg sendte kompisen til dekksjappen med innstruks om å kjøpe T1-S, og han kom ut igjen med T1-R. Da var den modellen ukjent for meg, så de kom muligens det året (2007).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...